2024-01-07, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Vet ej vem jacke är

Chrippas bror.
Citera
2024-01-07, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://youtu.be/3my2ge12ywI?si=sEFb0RaMiZtTGdPF

Här är en fd kollega från svetsjobbet, en tjej som intervjuas av någon youtubewannabee, är det sånt här som Jocke tycker inte ska komma fram?
Snubben tjänar varken pengar eller fame för det, tillskillnad från BANJO, Rask, Jocke, Cluee, mfl

En rak och ärlig tjej, som snackar fint om sin fd kollega Junior.

Kan bekräfta att hon jobbat på BT.

Hinner inte kolla videon.
Citera
2024-01-07, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
På något sätt känns egentligen allt väldigt planlagt på ett sätt med hur mycket de "tagit fram" och prints som skulle varit sparade.
Som att det mycket väl kan stämma att Chrippa ångrat sig och velat gå tillbaka till Julia och gått bakom ryggen på Linnea som kommit på honom och blivit förbannad så som man kan bli när en otrohet pågått (och ja, det är otrohet även i text om det går över en gräns och inte enbart att man fysiskt gör något) och då hotar hon Chrippa med att avslöja det hon vet om dem alla. Detta kan ha hänt i oktober i samband med den släppta printen. Chrippa kan ha blivit rädd men lyckats övertala Linnea att han ska sluta ha kontakt med Julia och att Linnea då ger honom en chans till. Det kan även vara därför han köper allt han gör till henne eftersom han är väldigt materialistisk av sig och tror att det är ett sätt att visa kärlek på. Men sen händer det igen nu i december att Linnea kommer på Chrippa och samma historia utspelar sig igen så då vänder han sig nu till Jocke och berättar om vad hon hotar med och de två börjar lägga upp en plan. De samlar in prints (prints som egentligen har en annan innebörd än vad de lyckas vinkla det till), efterlyser starka spelare på flashback för att ha en direkt väg in i denna värld och de lyckades snärja åtminstone två stycken. Deras plan är att sätta dit Linnea men det de inte räknade med är att Linnea hann före och fuckade utgången som de hade tänkt ut. Linnea kan ha kokat över och lagt vantarna på Chrippas lösenord för att skydda det som Chrippa kan tänkas ha på henne (de har ju ändå varit ett par så är inte omöjligt att han skulle kunna ha nudes etc sparat som hon inte vill ska läcka ut) och raderar även hans kanal för att hon är pissed rent ut sagt. Och eventuellt slår då Chrippa till henne för detta. Sen kommer polisen på förmiddagen och Linnea berättar om slaget. Chrippa grips och gänget som nu gått loss får panik när detta sker då Linnea fortfarande är fri och fortfarande har all möjlighet i världen att rasera både deras karaktärer och person. Så nu gör de helt desperat allt de kan för att få Linnea att verka psyko så det ska finnas en "förklaring" till Chrippas agerande samt för att skydda sig själva.
Men just för att de är så desperata just nu så är ju det de publicerar inte alls genomtänkt och det är väldigt många glapp, felaktigheter, vinklingar. De får dra tillbaka och ändra och många uppgifter är inte ens logiska för fem öre.

Efter att jag publicerade ett scenariot jag funderat över här så har jag även funderat över allt med hans youtube-kanal;
I intervjun anjo hade med Julia så pratade de om hur deras gäng/närhet jobbar för fullt med att förbereda och styra upp åt Chrippa behind the scenes och att de jobbar med att återställa hans liv tills han kommer ut igen samtidigt som hon har ett sånt obehagligt och självgott flin (speciellt när man tänker på hur "allvarlig" situationen ändå borde vara) så börjar fundera på om ifall det möjligtvis skulle kunna vara så att Chrippa inte alls blivit hackad av Linnea (eller huvudtaget) utan att det är de själva (antingen Chrippa själv eller någon av de andra) som tagit inlogget och att de även själva, fullt medvetet, raderat Chrippas kanal. Men att de innan har sparat ner allt innehåll, så att bygga upp den igen skulle inte vara några problem och följarna skulle ju antagligen komma med uppmärksamheten ändå.
(Sen att Linneas nummer stod på kontot kan som sagt ha en fullt logisk förklaring antingen för säkerhet eller att hon skulle kunna anklagas).
Det kan ju hända att Skatteverket fått in flera anmälningar om hans kanal och att de hade på känn att den skulle börja utredas och då var det lättast att göra sig av med den helt så inget skulle finnas kvar. Och att de sedan tänkte göra en ny. Alternativt att det var en pusselbit i att försöka sätta dit Linnea.

https://youtu.be/ShCPs3ANAP8?si=qHvScYKHroepvFiv
Från 31:15 ca
Citera
2024-01-07, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag tror att dem vet att Chrippa kommer bli dömd för detta, och försöker nu göra damage control genom att förstöra Linneas liv, så att alla kommer tro att Linnea förtjänade att bli grovt misshandlad av Chrippa, och att Chrippa är ett oskyldigt offer i detta.

Detta är precis vad jag tror också!
Citera
2024-01-07, 23:13
Medlem
Livetispaniens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Borttagen, fanns inatt.

Aha, såg innan idag att Linneas TikTok video hade hon stängt av så ingen kunde längre göra inlägg iallafall på den senaste videon.
Citera
2024-01-07, 23:14
Avslutad
Citat:
Efter att jag publicerade ett scenariot jag funderat över här så har jag även funderat över allt med hans youtube-kanal;
I intervjun anjo hade med Julia så pratade de om hur deras gäng/närhet jobbar för fullt med att förbereda och styra upp åt Chrippa behind the scenes och att de jobbar med att återställa hans liv tills han kommer ut igen samtidigt som hon har ett sånt obehagligt och självgott flin (speciellt när man tänker på hur "allvarlig" situationen ändå borde vara) så börjar fundera på om ifall det möjligtvis skulle kunna vara så att Chrippa inte alls blivit hackad av Linnea (eller huvudtaget) utan att det är de själva (antingen Chrippa själv eller någon av de andra) som tagit inlogget och att de även själva, fullt medvetet, raderat Chrippas kanal. Men att de innan har sparat ner allt innehåll, så att bygga upp den igen skulle inte vara några problem och följarna skulle ju antagligen komma med uppmärksamheten ändå.
(Sen att Linneas nummer stod på kontot kan som sagt ha en fullt logisk förklaring antingen för säkerhet eller att hon skulle kunna anklagas).
Det kan ju hända att Skatteverket fått in flera anmälningar om hans kanal och att de hade på känn att den skulle börja utredas och då var det lättast att göra sig av med den helt så inget skulle finnas kvar. Och att de sedan tänkte göra en ny. Alternativt att det var en pusselbit i att försöka sätta dit Linnea.

Jag är med dig.
Det är för tillrättalagt och det luktar skit om detta tillvägagångssätt.
Det är oerhört märkligt och tyvärr finns korruption överallt inom rättsväsendet, jag hoppas att det digitala söks igenom. Ordentligt. Det handlar helt om vilken inställning åklagaren har och vilka direktiv han ger.
Citera
2024-01-07, 23:27
Medlem
Citat:
Jag är med dig.
Det är för tillrättalagt och det luktar skit om detta tillvägagångssätt.
Det är oerhört märkligt och tyvärr finns korruption överallt inom rättsväsendet, jag hoppas att det digitala söks igenom. Ordentligt. Det handlar helt om vilken inställning åklagaren har och vilka direktiv han ger.

Ja det känns fruktansvärt konstigt hur Julia annars kan sitta och flina och skratta sig igenom den intervjun, det är obehagligt på sitt sätt, så och du uttryckte det bra; det luktar verkligen skit om det.

...dock räknade de nog inte med att det skulle bli en gripning och häktning av Chrippa, det hörde liksom inte in i deras plan (och man kan ju bara tänka sig reaktionen hos Jocke som är en manisk perfektionist och kontrollfreak) och inte heller att Linnea skulle vara ute i friheten.
Citera
2024-01-07, 23:38
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:

Hånflinet är en täckmantel och en vinst mot flashbackare som mig som hävdar att Youtube har tagit bort Chrilles kanal för att han gjorde en video om att han efterlyste, förtalade och doxade en flashbackare, och att fler flashbackare skulle förlora sin rätt till anonymitet på samma sätt.

Han startade en allvarlig grej som absolut inte får finnas på en kanal där även barn syns för då är youtube extra noga med att påpeka att inga förtal och doxing, speciellt inte på barnkanaler.

Dom startade en tävling mot anonymas rätt till anonymitet, och rätten att ha fel åsikter på flashback.. dom kan därför inte erkänna att youtube inte ens svarar Chrilles nätverk om (doxing hände), som försöker återställa Chrilles skitkanal.. så dom låtsas istället att dom kan skapa en ny kanal och sen får Chrille kopior av sina videos uppladdade där och då har skurkarna gått runt youtubes bannlysning av Chrille som människa som inte får ha nån ny kanal på youtube men han kan testa Rumble istället som alla andra kvinnohatare som inte kunde bete sig på platformen youtube där barn vistas.

Att erkänna att Chrille fick sin egna kanal och chans att göra youtube borttagen genom doxning på en barnkanal.. det hade varit för jobbigt för dessa människors tävlingsmentaliteter. Därför känner dom sig som vinnare i deras egna tankar om sig själv.. så länge dom ljuger och låtsas att Chrille ska bli youtuber igen hahahaha jävla dårar.

Chrille lär väl blåneka allt eller hävda att Linnea skallade hans knogar trots bevisen som får han dömd.. bara för att flashbackare inte ska få gotta sig i att Chrille avslutade sin youtubekarriär genom att doxaden första flashbackaren på en lång lista.. sen slog han och förtalade sitt brottsoffer.

Klart att det är jobbigt för dom alla nu när dom snart inte kan förneka sanningen som alltid kommer fram tillslut därför ska man vara ärlig istället rekommenderar folk som har ljugit men lärt sig att det håller ej i längden att vara falsk som dessa losers är, då man äts upp inifrån genom att gå runt med extrem kognitiv dissonans.. som dessa dårar som är duktiga på att övertala sig själva att fel är rätt.
Citera
2024-01-08, 00:07
Avslutad
Citat:
Ja det känns fruktansvärt konstigt hur Julia annars kan sitta och flina och skratta sig igenom den intervjun, det är obehagligt på sitt sätt, så och du uttryckte det bra; det luktar verkligen skit om det.

...dock räknade de nog inte med att det skulle bli en gripning och häktning av Chrippa, det hörde liksom inte in i deras plan (och man kan ju bara tänka sig reaktionen hos Jocke som är en manisk perfektionist och kontrollfreak) och inte heller att Linnea skulle vara ute i friheten.
Det känns ganska olustigt hur många som undkommit rättvisan, just nu känner jag så för Chloe, att hon ska få ett tryggt liv.
Citera
2024-01-08, 00:18
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Det känns ganska olustigt hur många som undkommit rättvisan, just nu känner jag så för Chloe, att hon ska få ett tryggt liv.
Ja, lilla C är bara 3 år och redan varit med i så mycket kaos och sett så mycket som barn inte ska se, stackars barn, hon behöver trygghet och stabilitet.
Citera
2024-01-08, 00:20
Medlem
Vilken soppa dem kokat ihop de kära jewtube gänget. Får hoppas crille fick bra aktietips på skidresan så han har lite deg att plocka ut från avanza sen 😁
Citera
2024-01-08, 00:21
Avslutad
Citat:

Sen Chrippa oväntat fick en husis, misstänkt för folkbokföringsbrott och polisen grep honom i januari 2023 har det spårat.
Det började nog redan året innan när han gick i personlig konkurs, började sin oerhört jagade livsstil.
Catch Me If You Can
Leka ekonomiskt oberoende, en globetrotter...

Jag undrar vad Anjos prankvideo med inbrottet i Lundellhuset var tänkt att dölja egentligen, medan alla andra befann sig på solsemester?
Jocke, Jonna, Chrippa, Linnea, filmpojkarna, Olivia och Danjal befann sig lååångt borta.

Varför hade Jocke maskeradkalas i ett lånat hus?

Hur många Svarte Petter finns det i leken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in