2023-12-31, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shitnugget
Vi kan byta om du vill?

Mina grannar (äckliga smutsbabbar) har tre utvecklingsstörda barn som härjar långt in på småtimmarna. De två äldre pojkarna har damp och beter sig som ouppfostrade babbar med damp, det skriks, smälls i dörrar och klampas omkring, dygnet runt.

Men den yngsta, dottern, är värst. Flera gånger dagligen så utbryter hennes extrema raseriutbrott. En treåring som gallskriker och försöker riva lägenheten i timmar varje gång hon inte får som hon vill.

Föräldrar vars enda disciplinverktyg tycks vara att skrika tillbaka på horungarna: "MAMMA HATTAR DIG!!!!! MAMMA HATTAR DIG!!!!!!!!!!"

Sterilsera alla muslimer, fy faaaan vad jag hatar MENA-ohyra.
Det påminner mig om för tio år sedan när jag bodde i ett helsvenskt område. Det var alltid barn ute och lekte på gården.

Sen flyttade det in en invandrarfamilj med tre ungar, vilka skulle kunna beskrivas på samma sätt som du beskriver dina grannar.

Efter det anlände ännu en invandrarfamilj till gården med två barn.

Resultatet blev att gården blev helt tom på barn. Inga barn ville längre leka vid lekplatsen, eftersom hudingarna slogs, stal och bråkade med allt och alla. Så till den grad att polisen ringdes dit en gång, efter att en 5-åring hade slagit ut framtänderna på en 2-åring.

Så nu är det inga barn som leker där alls. Riktigt jävla sorgligt. Nuförtiden är det 50% invandrare i området och svenskarna blir färre och färre för varje år. Rån, misshandel och gäng kom som ett brev på posten.
Citera
2024-01-01, 00:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Happyvalley
Varenda dag. Ibland kl 5.30 på morgonen, direkt efter jobbet osv. Väldigt sällan under den tid då det ska vara tyst och man kan ringa störningsjouren. Så de vet ju hur man gör utan att ”åka dit”. Det är även svårt att ringa jouren, omöjligt att tajma när de ska komma.

05.30 är väl dock inom den tidsram då störning ej ska förekomma...

Ett förslag är väl att du skaffar en trumpet och blåser en revelj precis utanför deras dörr varje morgon... givakt! 😉😬
Citera
2024-01-01, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarbaDonkey
Fast det är vanligt att grannar som har sex BLIR barnfamiljer.

Ok, men vad vill du ha sagt med den kommentaren?
Citera
2024-01-01, 08:04
Medlem
chiaras avatar
Citat:
Jag har gått nya grannar ovanför mig, bor i hyresrätt. De har ett väldigt aktivt sexliv som hörs klart och tydligt ner till mitt hem. Jag har pratat både med idioterna och hyresvärden. Värden säger att så länge störingen sker dagtid har hytesvärden inga befogenheter. Idioterna bryr sig inte att andra hör. Tvärtom tror jag särskilt kvinnan tycker det är upphetsande🤮 Jag har även sagt att jag har spelat in deras aktiviteteter men det bryr sig inte de om.. I somras knullade de till och med på balkongen.
Jag kan inte gå hemma utan hörselskydd, är ständigt på min vakt när knullandet sätter igång igen. Någon som har förslag hur jag kan förpesta deras liv? Så att de fattar hur olämpligt det är? Att flytta från mitt eget hem kommer inte på fråga.
Tusen tack på förhand🙏🏻

efter att ha bott granne med en råkriminell missbrukare hade jag tagit högljutt sex dygnet runt alla dagar i veckan. Nu är denne vräkt som tur är och man kan andas ut efter alla evakueringar pga vapen och sprängmedel och allt annat jäkla skit. Måtte nästa jävulskap bli sexmissbrukare istället 👌

Nä men bra svar, ring på deras dörr
Citera
2024-01-06, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
Bostadsrätt är fan ingen garanti att det bor normala grannar..en jag känner bodde granne med ett stolpskott som förmodligen hans föräldrar köpt till han som satte på techno på högsta volym mitt i natten!lösning flyttade..😅
Problemet med bostadsrätter är väl att det oftast inte finns någon Störningsjour att ringa till utan man måste dokumentera allt själv och skicka till styrelsen och det brukar väl ta en jävla tid .
Ja precis så är det! Och sen är ju styrelsen själva dom som bor i området.
Vi flyttade från en förening pga av flera orsaker.
Det var Radon o Aspest. O sen var det ett tvillingpar, systar i äldre ålder som bor i varsitt hus och lever rövare med alla! De klassiska psykopaterna som fjäskar för vissa och formligen hytter näve o hotar polisanmäla andra som passerar dom.
De hamrar o spikar när de vill, rastar sin hund utanför husväggen. Skriker åt alla , många säger att de är sjuka men vi tror att de bara är elaka. Skräckfilmselaka!

Styrelsens konstanta svar var:Nä fy fan vi vill inte säga till då får vi skäll!. Hörde att dom flyttar snart (igen).
Dom är kända i vår lilla stad i skärgården. Men såna människor går inte att bli av med!
Citera
2024-01-06, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Hur långt är du beredd att gå?
Långt!!
Citera
2024-01-06, 20:29
Medlem
Citat:
Långt!!

Ja då är det väll bara att börja använda våld
Citera
2024-01-07, 22:41
Avslutad
Jag undrar om rök från grannar bara kommer upp till grannen ovanför eller om grannarna bredvid och under också lär bli störda?
Anledningen till att jag undrar är för jag är väldigt trött på en granne under mig som låter sina prostituerade luder röka droger dygnets alla timmar.
Citera
2024-01-08, 10:05
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorGorm
Jag undrar om rök från grannar bara kommer upp till grannen ovanför eller om grannarna bredvid och under också lär bli störda?
Anledningen till att jag undrar är för jag är väldigt trött på en granne under mig som låter sina prostituerade luder röka droger dygnets alla timmar.
Om grannen köper/säljer prostituerade så är farbror polisen tacksam för all information.
Citera
2024-01-12, 08:39
Medlem
Marimus avatar
Jag och min sambo har ju bestämt oss för att sälja och flytta eftersom vi mår så dåligt av våra grannars ljudnivåer.

De har små barn och vi har försökt hålla dialoger om att deras förväntningar på vilka ljudnivåer som vi ska tolerera här hemma är för svåra för oss att möta, och bett styrelsen skifta dessa till en nivå som vi kände att vi kunde hantera.

Men när styrelsen skickade ett beslut och fastslog att barn aldrig kan störa, oavsett tid på dygnet, så gav de familjen fullt mandat till att styra över ljudnivåer och tider.

Familjen har sagt att de inte är intresserade av att föra några dialoger med oss samt att vi inte får kontakta dem, för de blir stressade av det.

Vi är alltså helst låsta i hela situationen (och jag går hos psykolog för att kunna hantera att bo i detta).

Hur som helst så ska vi sälja nu då och håller visningar.

Vi har inte sagt något om situationen till vår mäklare, då vi inte på något sätt vill påverka försäljningen.

Men nu har även mäklaren poängterat att grannarna "lever rövare" under visning också.

För kontext meddelar vi grannarna om alla visningstider.

Behöver verkligen bara ventilera om detta återigen. Har haft det såhär i 3 år nu och vill inget annat än att få komma härifrån bara.

EDIT: kan tillägga att de flyttade in en tid efter att vi köpt lägenheten.
Senast redigerad av Marimu 2024-01-12 kl. 08:45.
Citera
2024-01-12, 11:25
Medlem
Ett tips flytta högst upp i huset😁
Det kvittar nästan hur nytt eller gammalt ett hus är man kommer alltid höra ljud uppifrån annars.
Bor själv i ett byggt på 80 talet och nog fan hör man klampfoten ibland,som tur är har han inga barn.🧒
Fast i ett äldre hus så hör man ju förstås mera,hade inte velat bo under min brors barn direkt så som dom hoppar o leker😅
Citera
2024-01-12, 14:00
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
Ett tips flytta högst upp i huset😁
Det kvittar nästan hur nytt eller gammalt ett hus är man kommer alltid höra ljud uppifrån annars.
Bor själv i ett byggt på 80 talet och nog fan hör man klampfoten ibland,som tur är har han inga barn.🧒
Fast i ett äldre hus så hör man ju förstås mera,hade inte velat bo under min brors barn direkt så som dom hoppar o leker😅

Ja, vi ska absolut flytta högst upp (alternativt hus). Men jag måste också säga att jag ibland ifrågasatt om det bara är vi som är känsliga, men jag tycker det ändå visar viss unikhet i att även mäklaren anmärker på det.

Visst att man kan höra sina grannar, men just denna familjen river igång på ett sätt som att de försöker komma ned genom taket. Och så håller det igång så länge också - utan någon hänsyn till tid på dygnet heller. Men de har ju också fått mycket medhåll i att få bete sig såhär, eftersom de råkar ha barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in