2024-01-14, 15:40
Medlem
CRF450s avatar
jag har använt min grannes wifi och ibland även dator i flera års tid. anväder hans dator och internet nu. han låser aldrig sin dörr. ser om han går iväg eller åker iväg så kan använda de som jag vill.

gjort flera användare ppå flashback med hans dator o internet o ibland beställt saker också. kan hans bank id och allting xD
Citera
2024-01-14, 21:48
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CRF450
jag har använt min grannes wifi och ibland även dator i flera års tid. anväder hans dator och internet nu. han låser aldrig sin dörr. ser om han går iväg eller åker iväg så kan använda de som jag vill.

gjort flera användare ppå flashback med hans dator o internet o ibland beställt saker också. kan hans bank id och allting xD
Så det är du som är den besvärliga grannen med andra ord. Om man nu ska tro dig.
Citera
2024-01-14, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorGorm
Jag undrar om rök från grannar bara kommer upp till grannen ovanför eller om grannarna bredvid och under också lär bli störda?
Anledningen till att jag undrar är för jag är väldigt trött på en granne under mig som låter sina prostituerade luder röka droger dygnets alla timmar.
Under lär ju inte känna något,däremot på sidan om vinden ligger på.
Hade en babiangranne som satt o kedjerökte 24/7 förut😡🤬
Citera
2024-01-14, 23:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
Under lär ju inte känna något,däremot på sidan om vinden ligger på.
Hade en babiangranne som satt o kedjerökte 24/7 förut😡🤬
Ja hur fan kommer man med ordning med det?
Ringde störningsjouren och tydligen får de rycka ut med ljudstörningar men inte lukter så som knark!!! Och polisen gör ju ingenting! Man är fast! Och ja, detta är också en babian
Citera
2024-01-14, 23:52
Avslutad
problem hos flickvännen igen… granne som tar i all sin kraft att slå med sina babbe-fötter på golvet ovanför henne..

Och sen räckte det inte att en granne hörde av sig till jouren och beklagade sig.. var tvungen att vara minst 2 st så hon inte hittar på…

tur hon flyttar hem till mig snart…
Citera
2024-01-28, 13:55
Medlem
lunarluddes avatar
Jobbat natt hela helgen och tänkte sova efter ett tungt pass, men totalt omöjligt när jag bor granne med en kvinna som har flera ungar som verkligen STÖR hela huset, dom bankar i väggarna och skriker, ungarna tom överröstar TVn. Låter som dom river väggarna nästan, och detta behöver man höra 8-22 varje dag. Aldrig varit med om något liknande och denna granne är den enda i hela huset som verkligen LEVER OM!

Jag går snart in i väggen.. Behöver sömn speciellt efter jobbet. Flera grannar har sagt åt dom flera gånger men dom bättrar sig inte. Störningsjouren har jag aldrig ringt men funderar på ringa dom,men vad ska man säga? har en känsla att dom inte står på min sida.

Det här börjar tära på måendet och sömnen jag håller bokstavligt på bli tokig. Inte det lättaste att hitta ett nytt boende heller och känns förjävligt om jag ska behöva flytta för att dom stör alla i huset.

Någon som har erfarenhet av störningsjouren, hur går det till? kostar det? Går dom och säger till dom direkt?
Citera
2024-01-28, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Jobbat natt hela helgen och tänkte sova efter ett tungt pass, men totalt omöjligt när jag bor granne med en kvinna som har flera ungar som verkligen STÖR hela huset, dom bankar i väggarna och skriker, ungarna tom överröstar TVn. Låter som dom river väggarna nästan, och detta behöver man höra 8-22 varje dag. Aldrig varit med om något liknande och denna granne är den enda i hela huset som verkligen LEVER OM!

Jag går snart in i väggen.. Behöver sömn speciellt efter jobbet. Flera grannar har sagt åt dom flera gånger men dom bättrar sig inte. Störningsjouren har jag aldrig ringt men funderar på ringa dom,men vad ska man säga? har en känsla att dom inte står på min sida.

Det här börjar tära på måendet och sömnen jag håller bokstavligt på bli tokig. Inte det lättaste att hitta ett nytt boende heller och känns förjävligt om jag ska behöva flytta för att dom stör alla i huset.

Någon som har erfarenhet av störningsjouren, hur går det till? kostar det? Går dom och säger till dom direkt?

Skriv störningsdagbok där varje störning i detalj dokumenteras. Spela in störningar med bild och ljud. Ring störningsjouren vid varje störning. Skicka orosanmälan till socialtjänsten för misstänkt misskötsel av barnen inkl misshandel, bristande sömnvanor, missbruk hos föräldrarna etc. Prata ihop dig med grannarna och få dessa att göra samma sak. Påbörja psykisk terror mot fridstörarna. Ofta är det enklare att hota iväg fridstörare än att få dem vräkta.
Citera
2024-01-28, 14:17
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Skriv störningsdagbok där varje störning i detalj dokumenteras. Spela in störningar med bild och ljud. Ring störningsjouren vid varje störning. Skicka orosanmälan till socialtjänsten för misstänkt misskötsel av barnen inkl misshandel, bristande sömnvanor, missbruk hos föräldrarna etc. Prata ihop dig med grannarna och få dessa att göra samma sak. Påbörja psykisk terror mot fridstörarna. Ofta är det enklare att hota iväg fridstörare än att få dem vräkta.

Jag är säker på att dom inte råkar illa ut då hade jag ringt för länge sen men dom lever om så JÄÄÄVLA mycket verkligen bankar i väggarna och skriker. Jag blir helt förstörd utan sömn, jag känner att jag snart går in i väggen helt ärligt. Pratade nyss med grannen som bor nedanför dom och hon säger att hon knappt hör något på TVN när dom hoppar på golven och skriker, och hon hade ringt störningsjouren men inte blivit någon bättring, hon sa att dom inte ens kom ut, vet inte om störningsjouren ringde dom eller något?

Är så irriterad idag och synd att det är så jävla svårt att hitta boende, funderar på göra en lägenhetsbyte annons.. Trivs så bra här men självklart ska dessa tomtar flytta in......
Citera
2024-01-28, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Jag är säker på att dom inte råkar illa ut då hade jag ringt för länge sen

Spelar ingen roll, orosanmälan till socialen är en viktig del i kampen mot fridstörarna.
Citera
2024-01-28, 14:38
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Spelar ingen roll, orosanmälan till socialen är en viktig del i kampen mot fridstörarna.

Jag betalar dyr hyra och får stå ut med dessa hela dagarna, jag kommer snacka med störningsjouren och samtidigt söka en annan lägenhet, jävligt synd då jag trivs så bra här. Den andra grannen våningen under dom sa samma sak, går inte bo såhär.

Om inte störningsjouren gör något ska jag börja störa tillbaka, kanske barnsligt men som sagt min sömn är så viktig för mig och mitt psyke.

Öronproppar har jag provat och kan inte sova med det. (Störande att man ens ska behöva tänka tanken på öronproppar, enligt mig ska man ha lugn och ro i sitt hem.)
Citera
2024-01-30, 00:27
Medlem
Testa proppar igen och ge inte upp, vänj dig, se dem som dina vänner. Sen kan grannarna skrika sig blåa utan att det stör dig. Jag pluggar in och sen är det tyst.
Bäst ljuddämpning ger öronproppar av vax, fick tipset av en med mycket störande grannar.
På Apoteket heter propparna Calmor. Samma typ med annat namn finns annan apotekskedja, minns ej vilken.
Citera
2024-01-30, 00:52
Medlem
Forts.
Hade nog i första hand kontaktat värden och beskrivit störningarna. Rapporter från fler grannar väger tyngre.
Störningsjour trodde jag var mest för störningar nattetid 22-06, men kanske fattat det fel.
Förhoppningsvis drar stökfamiljen vidare, stillsamma är de ju inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in