2024-01-07, 13:35
Medlem
Crerands avatar
Helt ok doc. För mycket fokus på Schyffert med sin begränsade talang. Martin Luuk verkar helkonstig, dels socialt begränsad men även det där fiskedraget i örat.
Citera
2024-01-07, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Och? Var tror du att komiker/humorgrupper får sin inspiration och sina uppslag ifrån? Hemma från mammas kök?

Finns många som inte har snott som Killinggänget har gjort.
Citera
2024-01-07, 14:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Finns en 45 min dokumentär om NileCity från programserien "Svenska TV-historier" anno 2014 på SVT Play iaf.
https://www.svtplay.se/video/jvJNPBy/svenska-tv-historier/nilecity-105-6?info=visa

Fyfan vad grymt! det ÄR ju det avsnittet!
Nu har jag rippat det! Tack!
Citera
2024-01-07, 14:38
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriden
Finns många som inte har snott som Killinggänget har gjort.

Spelar väl ingen roll om man snor material så länge man gör en egen grej av det? Varenda kulturutövare sen tidernas begynnelse har byggt vidare (snott) på andras material.
Citera
2024-01-07, 14:58
Medlem
Det är jue uppenbart att gruppen behöver Inde för att fungera. Också väldigt uppenbart att gruppen inte fungerar med Inde i den.

Alla förutom Inde vill göra trams TV från början, dem andra verkar dock se upp till Indes vision så pass mycket att dem i alla fall undermedvetet anammar den fullt ut men utan att få till den sista för att det ska bli roligt på riktigt. Vilket naturligtvis resulterar i att det floppar.

Skitnödigare och mer woke person än Lokko får man leta efter.
Jag trodde innan dokumentären att Schyffert var nummer 1 på den listan men det var uppenbarligen fel.

Innan jag såg dokumentären så kunde jag nog endå säga att jag gillade killinggänget, det kan jag inte längre.
Jag får nöja mig med att jag Robert Gustavsson & Johan Rehnborg.
Inde i torsk på tallin är förvisso oslagbar, men människan vet uppenbarligen inte vad to far innebär.
Måste dock säga att Martin steg lite i graderna, vilket ufo, örhänget och de megatrashiga kläderna han gick runt med i delar av dokumenteräen går inte av för hackor. Men endå rätt skön.
Citera
2024-01-07, 15:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Schyffert var aldrig rolig. Kanske kunde han skriva manus och bidra till humor på det sättet.

Jag tyckte han var ganska rolig i början av sin karriär, men nu är det mest vänsterdragningar och PK från den människan. Numera undviker jag att se nåt han medverkar i.
Citera
2024-01-07, 15:17
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptdweller
Fyfan vad grymt! det ÄR ju det avsnittet!
Nu har jag rippat det! Tack!

Det var så lite! Alltid kul att göra någon glad. 🤗
Citera
2024-01-07, 15:22
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crerand
Helt ok doc. För mycket fokus på Schyffert med sin begränsade talang. Martin Luuk verkar helkonstig, dels socialt begränsad men även det där fiskedraget i örat.

Han har gjort 1 bra roll dock, som kuratorn i Bonusfamiljen. Den får du titta på

Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Nu kanske det bara är så det klippts i serien, men upplever tyvärr Schyffert som lite dryg, och nästan snudd osympatisk nu såhär behind the scenes. Tyckte alltid att han var väldigt rolig som Glenn Killing, men såhär när en såg honom i denna serie framstod han tyvärr som åt det lite drygare hållet. Synd, det förändrade verkligen min bild av honom.

Det har han ju varit i typ 20 år nu. Han är helt enkelt inte rolig utan tänker bara på sig själv. Nittiotalet är en annan femma men då var han ju lite mer "lössläppt" och inte så fruktansvärt stram och bitter. Känns som han år efter år inser mer och mer att ungdomens glada dagar seglar längre och längre ifrån honom

Tittat nu. Lite kul att få se lite om historian bakom osv, men tyckte den var lite för spretig. Gav inte så mycket och avslutades med ett gäng stofiler som helt saknade någon ljusglimt och till sist lade locket på. Man kunde gott bara slutat efter Fyra Nyanser Av Brunt men pengarna lockade väl därefter

Ska nog försöka se dessa gamla klassiker framöver. Jag tror faktiskt aldrig jag sett igenom alla saker utan mestadels massa klipp. Fyra Nyanser Av Brunt vill jag minnas att jag sett, men det är nog 15 år sedan sist så jag minns inte så mycket. Förutom den där Frosties-scenen, haha
Citera
2024-01-07, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandydraken
Vad tycker vi om denna dokumentärserie?

Hela 2 minuter om Jonas Inde på övriga 3 timmars autofellatio. Man hade velat höra ett litet uttalande från alla i gruppen, åtminstone...

Så du förutsätter att alla vet vad det är? Länka nästa gång!
Citera
2024-01-07, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandydraken
Vad tycker vi om denna dokumentärserie?

Hela 2 minuter om Jonas Inde på övriga 3 timmars autofellatio. Man hade velat höra ett litet uttalande från alla i gruppen, åtminstone...

Det mest självgoda jag skådat på svensk tv.

Kräkfärdig blev jag.

Inde är den som är bäst i gruppen. Och den enda som är bra.

Synd att drogerna tog över.

Men han har rätt vettiga åsikter annars.
Citera
2024-01-07, 15:54
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundamannen
Jag tyckte han var ganska rolig i början av sin karriär, men nu är det mest vänsterdragningar och PK från den människan. Numera undviker jag att se nåt han medverkar i.
Kanske, men jag hade Glenn Killing på Bern på VHS som vi kollade på ofta innan man gick ut på krogen.

Vad bidrog Henrik Schyffert med? Nån i tråden kallade honom ”the straight man”, vilket får mig att tänka på Jerry Seinfeld i det gänget.

Seinfeld, hur stel och torr han är bland Kramer, George och Elaine är en ren Peter Sellers jämfört med Henrik Schyffert.

Och det är som skådis. Som ståuppare har jag ingen liknelse. Skillnaden är alldeles för stor. Schyffert har ingen komisk ådra överhuvud taget.

Han är dock bra på att mobba och tråka andra. Men det är inte humor.
Senast redigerad av TyrgilScramasax 2024-01-07 kl. 15:58.
Citera
2024-01-07, 15:56
Medlem
JeffDaviss avatar
Det är ett jävla tjatande i denna tråd om hur pk och woke killarna i Killinggänget är. Har ni nån gång försökt skilja på verk och person? Jag är inte ett dugg intresserad av en komikers politiska åsikter. Är komikern rolig så är komikern rolig. Och ingen annan humorgrupp har gjort roligare eller bättre material i Sverige de senaste 30 åren. Det enda gänget som kommer i närheten är Varanteatern men Killinggänget slår dem med hästlängder i omfattning och bredd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in