2024-01-07, 16:01
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är ett jävla tjatande i denna tråd om hur pk och woke killarna i Killinggänget är. Har ni nån gång försökt skilja på verk och person? Jag är inte ett dugg intresserad av en komikers politiska åsikter. Är komikern rolig så är komikern rolig. Och ingen annan humorgrupp har gjort roligare eller bättre material i Sverige de senaste 30 åren. Det enda gänget som kommer i närheten är Varanteatern men Killinggänget slår dem med hästlängder i omfattning och bredd.
”Och ingen annan humorgrupp har gjort roligare eller bättre material i Sverige de senaste 30 åren.”

Lorry-gänget eller Galenskaparna?
Citera
2024-01-07, 16:02
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
”Och ingen annan humorgrupp har gjort roligare eller bättre material i Sverige de senaste 30 åren.”

De hade sina storhetstider på 80-talet. Samt att Lorrygänget var fruktansvärt dåliga. De hade typ 1 kul sketch av 100. Galenskaparna var absolut unika och stora men det var långt innan Killinggänget.
Citera
2024-01-07, 16:24
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
De hade sina storhetstider på 80-talet. Samt att Lorrygänget var fruktansvärt dåliga. De hade typ 1 kul sketch av 100. Galenskaparna var absolut unika och stora men det var långt innan Killinggänget.
Vi gillar olika. Och vi gillar kanske också olika vid olika tider i livet.

Jag tycker Lorry var rolig, Yrrol var riktigt rolig. Men tyckte Roy och Rogers Mack var helt obegriplig. Edit: inte var rolig en skit.

Men sketchen ”vinkelvolten” och gymnastiktävlingen har blivit rolig för mig. Och ”att hyvla en ulk” är en absurd sketch som jag numera gillar.

Där Galenskaparna i några få fall vuxit i mina ögon har Killing-gängets grejer bara sjunkit.

”Men vi gillar olika”
Citera
2024-01-07, 16:30
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Vi gillar olika. Och vi gillar kanske också olika vid olika tider i livet.

Jag tycker Lorry var rolig, Yrrol var riktigt rolig. Men tyckte Roy och Rogers Mack var helt obegriplig. Edit: inte var rolig en skit.

Men sketchen ”vinkelvolten” och gymnastiktävlingen har blivit rolig för mig. Och ”att hyvla en ulk” är en absurd sketch som jag numera gillar.

Där Galenskaparna i några få fall vuxit i mina ögon har Killing-gängets grejer bara sjunkit.

”Men vi gillar olika”

Man kan tycka olika om humorn men rent objektivt kommer inte nån annan humorgrupp i närheten av Killinggänget de senaste 30 åren sett till omfattning och bredd. De gjorde flertalet tv-serier, filmer, teater, stand-up, musik, live-shower, webbsidor osv.
Citera
2024-01-07, 16:35
Avslutad
Citat:
Det är ett jävla tjatande i denna tråd om hur pk och woke killarna i Killinggänget är. Har ni nån gång försökt skilja på verk och person? Jag är inte ett dugg intresserad av en komikers politiska åsikter. Är komikern rolig så är komikern rolig. Och ingen annan humorgrupp har gjort roligare eller bättre material i Sverige de senaste 30 åren. Det enda gänget som kommer i närheten är Varanteatern men Killinggänget slår dem med hästlängder i omfattning och bredd.

Jag måste hålla med dig en hel del där
Jag gillar Schyffert när han är Killinggänget-Schyffert om jag ska säga så.
Sedan min dykning i politikträsket så har jag faktiskt tröttnat fullständigt på skiten för att aldrig någonsin mer bry mig.
En duo som fick mig att bryta ihop i garv är ju Reuter & Skoog.
Det mesta i den serien är sjukt kul.
Citera
2024-01-07, 16:38
Avslutad
Citat:

Jag tycker helt tvärtom... galenskaparna är torr jävla Svensson-humor för gubbar och tanter
Förutom Julbordet när Rippe sitter och super.
Lorry däremot vågade dra på med riktigt rå humor och var igenombrytande på sin tid.
De skulle dock aldrig ha gjort "Comeback" med den hemska Lyrro.
Jag tror varken Reuter eller Skoog deltog i den
Citera
2024-01-07, 16:42
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:

Glömde du bort Helt Apropå gänget!
Citera
2024-01-07, 16:45
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptdweller
Jag tycker helt tvärtom... galenskaparna är torr jävla Svensson-humor för gubbar och tanter
Lorry däremot vågade dra på med riktigt rå humor och var igenombrytande på sin tid.

Jag fattar inte heller Galenskaparna men det var lite före min tid. När jag växte upp var Killinggänget gudar. Efter varje nytt avsnitt av Nile City eller Percy Tårar var det det enda man snackade om i plugget dagen efter.
Citera
2024-01-07, 16:51
Avslutad
Citat:
Jag fattar inte heller Galenskaparna men det var lite före min tid. När jag växte upp var Killinggänget gudar. Efter varje nytt avsnitt av Nile City eller Percy Tårar var det det enda man snackade om i plugget dagen efter.

Jag är ju född 83 och jag såg på Tornado med galenskaparna hemma hos morfar som barn typ 7 år och älskade det. men där har det tagit stopp för mig... Macken? njaaaej... *Suck* det är barnprogram för mig
Såg mitt första Nile city-avsnitt runt 11 års ålder och det var nextlevel shit.
Galenskaparna är varitè-grejer för pensionärer.
Och så är jag med allt, jag måste ha råare saker att garva åt... jag fixar inte "hihihi"-humor
Samma med Släng dig i brunnen... sämsta jävla skit jag har sett som stand-up
Senast redigerad av Cryptdweller 2024-01-07 kl. 16:59.
Citera
2024-01-07, 17:06
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Man kan tycka olika om humorn men rent objektivt kommer inte nån annan humorgrupp i närheten av Killinggänget de senaste 30 åren sett till omfattning och bredd. De gjorde flertalet tv-serier, filmer, teater, stand-up, musik, live-shower, webbsidor osv.
Lorry-gänget gjorde Yrrol som långfilm.

Galenskaparna gjorde också långfilm.

Är det helt enkelt så att du missade Lorry och Galenskaparna?

Jag tycker de tidsmässigt passar in i dina ”30” år.

Som sagt, jag gillade Lorry då och Killing-grejerna mycket. Galenskaparnas grejer gillade jag inte alls.

Men.

Numera tycker jag fortfarande Lorry-gängets grejer är roliga.

Killing gängets-grejer är generellt pinsamma. Undantaget vissa sketcher med Robert Gustavson och Johan Rehborg.

Och de stundikosa Galenskaparna har vuxit för mig i vissa sketcher. Förutom de jag nämnt kommer jag att tänka på ”länsmansdjäveln”.
Citera
2024-01-07, 17:09
Avslutad
Jag måste säga en sak om Henrik Schyffert.
Oavsett vad folk har för åsikter om honom.
I Nile City så passar han in till 100% som Glen Killing.
Han ser bortkommen och dum i huvudet ut och det synkar klockrent med Percy som är en manipulativ skithög som kör med människor.
Speciellt också i scenen med Farbror Barbro där han bara hänger på vad Barbro pratar om.
Han har en mer indirekt plats i Killing-gänget som är viktig.
Han ska vara så jävla normal som det bara går när andra karaktärer gör störda grejer.

Schyffert som person privat verkar enligt han själv vara väldigt osäker och han pissar på sig själv stup i ett och blablabla. Och det får stå för honom själv men lite jävla cred ska han ha.
Citera
2024-01-07, 17:15
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptdweller
Nej, Galenskaparna (med After Shave) är inte torr Svensson-humor.

I betydelsen att Svensson är medianen av svenskar. Och median-svensken har inte läst på Högskola/Universitet.

Galenskaparna står för studenthumor. Student som i att läsa på högskola/universitet. Så kallad sudentikos humor.

Som KTH:s Blandaren. Absurd smal humor. Henrik Schyffert skulle älskat det om han var bildad och läst på KTH eller Chalmers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in