Citat:
Ursprungligen postat av
Iradeorum
Judarna var och är alltjämt hatade i Polen. Faktum är att det inte finns något land mig veterligt där dessa kosmopolitiska parasiter inte blivit hatade så småningom. Därav att judar kastats ut från över 100 länder på 2000 år. Föga förvånande blir de även hatade när de får ett eget land. Återigen för du fram liberala argument som försvar.
Sverige är ett exempel på ett land där judarna inte är blivit hatade. Ja, utom av den falske profetens anhang, givetvis. Men, Du svarade inte på frågan - vad har judarna gjort i Polen? Är brottet att de "judat" sig?
Citat:
Så vad jag behöver jag kunna för att förstå dina ologiska åsiktspositioner vad gäller USA, Israel, Iran och islamism? Är det något från Orwell’s ”1984”?
Du behöver först maktteori, maktbalans och maktprojektion.
Citat:
Det man hade i Aten liknade åtminstone den demokrati vi har idag. Men du verkar tolka icke-autokrati som demokrati. För att du vill och för att du marinerats i liberala värderingar.
Men om du verkligen hade insett människans begränsningar så borde du aldrig förorda demokrati.
Det är precis tvärtom. Det är just för att människor har begränsningar som demokrati är att föredra. I ett system där en stor del av folket inte kan delta i politiken, har dessa heller inget ansvar för densamma, och därav följer gnäll, missunnsamhet, opålitlighet med mera. I en demokrati kan folket inte skylla på andra - politiken blir deras eget fel.