2024-01-07, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Svenska flaggan var ett tag kapad. Vet inte om du minns det/var gammal nog att minnas det? Nynazister använde den flitigt. Så man själv till slut skämdes för att använda den, ens till högtider. Man var rädd att folk skulle tro att man var nynazist (tom. jag trots att jag är sydlänning och därmed går som svartskalle, det ser ju ingen ändå om jag har flaggan på min balkong och inte själv sitter på balkongen). Vi tog dock tillbaka svenska flaggan. Nu är den reko igen.

Nu är ordet feminism kapat av matriarkister. Och vad jag försöker är att (åt feminister) ta tillbaka ordet igen. Detta ska givetvis inte vara kapat av matriarkister som vill ha kvinnostyre och köra över män. Feminism handlar om balans och jämställdhet mellan könen. En fin ideologi. Precis som vår blågula svenska flagga är fin.

Nynazister och matriarkister ska inte hålla på och besudla saker/kapa saker.

Och med nynazist, menar jag alltså nynazist, dvs. förintelseförnekare osv. Inte rasist. Rasist och skeptisk mot andra kulturer är naturligt och mänskligt att vara i viss grad/utsträckning. Nynazist är ren och skär idioti och faktaresistens bortom allt förstånd.

Jag är nämligen inte själv feminist. Utan jag är humanist, men i det ingår det givetvis gemensamma nämnare med feminismen, eftersom jag som humanist givetvis står bakom kvinnors mänskliga rättigheter, precis som jag står bakom män mänskliga rättigheter och barns mänskliga rättigheter.

Ja det skulle väl vara bra om du lyckades få feminismen så den blir det du beskriver. Du har mitt stöd.
Men jag tror inte du kommer klara det. Det finns en del ganska manipulativa och elaka människor som använder sig av dessa -ismer. Lycka till.
Citera
2024-01-07, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opriviligierad
Ja det skulle väl vara bra om du lyckades få feminismen så den blir det du beskriver. Du har mitt stöd.
Men jag tror inte du kommer klara det. Det finns en del ganska manipulativa och elaka människor som använder sig av dessa -ismer. Lycka till.

Jag gör vad jag kan. Jag skriver detta upprepat på detta forum med 1.5 miljon skribenter och förmodligen betydligt fler läsare. Kanske någon snappar upp det och förstår. Och sprider ringar på vattnet. Vem vet. Jag har inga stora förhoppningar, men har iaf. dragit mitt lilla strå till stacken. Tack iaf.!
Citera
2024-01-07, 02:34
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Jag har min egen hypotes och det är att det är ruttna människor som väljer att skada andra, men de vill ändå ses som dygdiga.

Ett tag sågs annorlunda personer vara intressanta och beundransvärde, tills folk om på att dessa är påfallande ofta enbart autister och därför uppfattas som udda. Personer som slänger sig med moraliska uppfattningar, i kombination med att svaga ska lyftas, är påfallande ofta narcissister. Dessa gör det för att själva öka sin självkänsla, dessa struntar högaktningsfullt i om kvinnor bär hundbenet i samhället.

Narcissister, narcissister, narcissister.
Citera
2024-01-07, 04:51
Medlem
Det ligger inte i en mans natur och egenintresse i sig att vara feminister såvida de inte är a) Kapten Klänning i syfte att dölja sin sanna natur av att våldta som en del S-fittor gör, b) tillhör HBQT-rörelsen eller c) är tvingade av det egna partiet att bekänna sig till det av partiet sanktionerade uttalanden.
Citera
2024-01-07, 06:47
Medlem
Citat:
Sicken okunskap.

Manliga feminister vill att deras döttrar, hustru, mamma, systrar, mostrar, fastrar, mormor, farmor, kvinnliga kusiner ska ha samma möjligheter, rättigheter och skyldigheter: politiskt, socialt och ekonomiskt som sina: söner, pappa, bröder, farbröder, morbröder, morfar, farfar, manliga kusiner har.

Dvs.: manliga feminister värnar om sina närmaste kvinnliga anhöriga, på precis samma sätt som de värnar om sina närmaste manliga anhöriga.

Och ska man strida för sina närmaste kvinnliga anhöriga. Tja, då får man strida för alla kvinnor. Annars går inget igenom.

Jag håller med. Men rörelsen tycks blivit kapad av våldtäksmän och narcissister.
Citera
2024-01-07, 07:31
Medlem
ElakTants avatar
Citat:
Sicken okunskap.

Manliga feminister vill att deras döttrar, hustru, mamma, systrar, mostrar, fastrar, mormor, farmor, kvinnliga kusiner ska ha samma möjligheter, rättigheter och skyldigheter: politiskt, socialt och ekonomiskt som sina: söner, pappa, bröder, farbröder, morbröder, morfar, farfar, manliga kusiner har.

Dvs.: manliga feminister värnar om sina närmaste kvinnliga anhöriga, på precis samma sätt som de värnar om sina närmaste manliga anhöriga.

Och ska man strida för sina närmaste kvinnliga anhöriga. Tja, då får man strida för alla kvinnor. Annars går inget igenom.

Hela den grejen faller när en manlig feminist våldtar någon. Tex rohypnol mannen alias Virre våldtäktsman.
Citera
2024-01-07, 07:59
Medlem
halvtomts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakTant
Hela den grejen faller när en manlig feminist våldtar någon. Tex rohypnol mannen alias Virre våldtäktsman.
Vem? Jag hittar inget när jag söker
Citera
2024-01-07, 08:06
Avstängd
Citat:
Varför är det så många av de män som är kända för att säga saker i stil med
"Män är priviligierade"
"Män måste skärpa sig"
"Krossa patriarkatet"
"Sätt dig ned och var tyst"
Varför är det så många av dessa som offentligt gått ut och sagt sådana saker som sedan visar sig vara våldtäktsmän? Det finns ett antal i Sverige med kapten klänning som den mest kända, men det finns många.
Började undersöka det här en del och det verkar förekomma i många länder precis samma sak.

Jag har min egen hypotes och det är att det är ruttna människor som väljer att skada andra, men de vill ändå ses som dygdiga.

I min erfarenhet är det de män som inte alls är förmögna att kritisera både kvinnor och män de som är de värsta.

Det är nog så att vi mänskor har en tendens att flytta fokus från oss själva när man själv har något att dölja,
Medvetet eller undermedvetet är frågan, kanske båda ok,
Politiker håller på med samma mönster,
Skyller sina egna beslut på andra för att flytta fokus från sina egna misslyckande.
Citera
2024-01-07, 08:47
Medlem
Lofns avatar
Jag tycker man ser samma tendens hos alla som är självutnämnd "goda", d.v.s. har en politisk hållning de tycker är moraliskt överlägsen. Ofta åt vänsterkanten.

Någon skrev att det gäller de på ytterkanterna men jag tror det snarare gäller den självbild man vill projicera - ju "godare" ju ondare är man. Vad mekanismen är har jag funderat på. Tror det kan ha att göra med att man tänker att "jag som är så god har rätt till detta, särskilt kan jag utsätta denna onda människa för han förtjänar det!".

Mycket ondska handlar om att man intalar sig att den man utsätter är ond och förtjänar det. Klassiska exempel är kommunistiska revolutioner, förföljelse av folkslag (judar, armenier, stammar i Afrika, etc etc och man håller väl på att lägga upp bollen för förföljelse av vita - vi ser kanske början till ett litet frö men behöver såklart inte bli något.

Ska faktiskt bli intressant hur det utvecklas för "vita män". För 100 år sedan skyllde man problem och orättvisor i samhället på judar. Idag är det vita män som är misstänkta. Och mycket problem beror på vita män. Men det lustiga/ tragiska är att den som jagar ondska ej lyckas komma åt de faktiskt onda utan får nöja sig med offer som på något sätt får representera den de egentligen är ute efter. Det är judar som styr/äger media och finans och styr USAs politik - därför hatar jag denna jude som driver en liten butik???
Citera
2024-01-07, 09:40
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Sicken okunskap.

Man kan ha samma rättigheter utan att för den sakens skull feminisera pojkar.

En sak som stör mig med feminister t ex på jobbet för att ta ett exempel är att de tror att jag som man glider på ett räkskal och har manliga privilegier. Det stämmer naturligtvis inte och de kan heller inte påvisa att det är så. De vill däremot gärna dra alla över en kam och verkar inte förstå orsak och verkan.

Kvinnor och män har samma rättigheter och möjligheter i Sverige. Om du drar kortet att det finns fler VDs som heter Anders än vad det finns kvinnliga VDs handlar det nog snarare om att fler män tar risker och startar t ex företag.
Jag kan däremot hålla med om att vissa yrken är skevt betalda utifrån ansvar och där ser vi något som man kanske ska titta på.

Kollar man inom politiken och i skolans värld kryllar det av tjejer. Inom högskola och universitet är de fler. Det kommer märkas.

Jag har döttrar och vill att de ska ha det bra och kunna lyckas i livet. Det innebär inte en massa woke-trams.
Citera
2024-01-07, 10:02
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Sicken okunskap.

Tog du åt dig..? ;-) Jag ska vara ärlig och säga, att du var faktiskt en av de männen på forumet som jag syftade på...
Citera
2024-01-07, 10:14
Medlem
ElakTants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvtomt
Vem? Jag hittar inget när jag söker

Haha jag trodde alla visste vem som gick bakom den benämningen. Det är en självutnämnd feministman som råkade bli startskottet på metoo i Sverige. Ett rödhårig yrväder outade honom och skrev sen en bok om det. F*edri* V*rtanen såklart. Det visade sig vara en sexist istället för feminism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in