Citat:
Svenska flaggan var ett tag kapad. Vet inte om du minns det/var gammal nog att minnas det? Nynazister använde den flitigt. Så man själv till slut skämdes för att använda den, ens till högtider. Man var rädd att folk skulle tro att man var nynazist (tom. jag trots att jag är sydlänning och därmed går som svartskalle, det ser ju ingen ändå om jag har flaggan på min balkong och inte själv sitter på balkongen). Vi tog dock tillbaka svenska flaggan. Nu är den reko igen.
Nu är ordet feminism kapat av matriarkister. Och vad jag försöker är att (åt feminister) ta tillbaka ordet igen. Detta ska givetvis inte vara kapat av matriarkister som vill ha kvinnostyre och köra över män. Feminism handlar om balans och jämställdhet mellan könen. En fin ideologi. Precis som vår blågula svenska flagga är fin.
Nynazister och matriarkister ska inte hålla på och besudla saker/kapa saker.
Och med nynazist, menar jag alltså nynazist, dvs. förintelseförnekare osv. Inte rasist. Rasist och skeptisk mot andra kulturer är naturligt och mänskligt att vara i viss grad/utsträckning. Nynazist är ren och skär idioti och faktaresistens bortom allt förstånd.
Jag är nämligen inte själv feminist. Utan jag är humanist, men i det ingår det givetvis gemensamma nämnare med feminismen, eftersom jag som humanist givetvis står bakom kvinnors mänskliga rättigheter, precis som jag står bakom män mänskliga rättigheter och barns mänskliga rättigheter.
Nu är ordet feminism kapat av matriarkister. Och vad jag försöker är att (åt feminister) ta tillbaka ordet igen. Detta ska givetvis inte vara kapat av matriarkister som vill ha kvinnostyre och köra över män. Feminism handlar om balans och jämställdhet mellan könen. En fin ideologi. Precis som vår blågula svenska flagga är fin.
Nynazister och matriarkister ska inte hålla på och besudla saker/kapa saker.
Och med nynazist, menar jag alltså nynazist, dvs. förintelseförnekare osv. Inte rasist. Rasist och skeptisk mot andra kulturer är naturligt och mänskligt att vara i viss grad/utsträckning. Nynazist är ren och skär idioti och faktaresistens bortom allt förstånd.
Jag är nämligen inte själv feminist. Utan jag är humanist, men i det ingår det givetvis gemensamma nämnare med feminismen, eftersom jag som humanist givetvis står bakom kvinnors mänskliga rättigheter, precis som jag står bakom män mänskliga rättigheter och barns mänskliga rättigheter.
Ja det skulle väl vara bra om du lyckades få feminismen så den blir det du beskriver. Du har mitt stöd.
Men jag tror inte du kommer klara det. Det finns en del ganska manipulativa och elaka människor som använder sig av dessa -ismer. Lycka till.