2024-01-04, 18:56
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Säger väl sig självt? En manlig feminist drivs antingen av ett totalt självhat eller så är det skådespel, finns inga vanliga normala män som kallar sig för feminister. Kanske finns en och annan simp som är ok och blev feminist efter att han fick döttrar och sen börjar yra om feminism eftersom han själv var ett jävla drägg mot kvinnor men det är ju lika falskt.

Var ju komiskt under metoo då 95% av alla som åkte dit var just den typen av "fina feministiska vänstermän"... Tom Weinstein kallade ju sig feminist.
Citera
2024-01-06, 17:42
Medlem
Ingen man är feminist. De som hävdar att de är det har en baktanke. Tex att komma år kvinnor. Och sådana bedrägliga människor är givetvis inte att lita på i några sammanhang.
Citera
2024-01-07, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opriviligierad
.

Citat:
Ursprungligen postat av raptenen
.

Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
.

Citat:
Ursprungligen postat av ElakTant
J

Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
.

Sicken okunskap.

Manliga feminister vill att deras döttrar, hustru, mamma, systrar, mostrar, fastrar, mormor, farmor, kvinnliga kusiner ska ha samma möjligheter, rättigheter och skyldigheter: politiskt, socialt och ekonomiskt som sina: söner, pappa, bröder, farbröder, morbröder, morfar, farfar, manliga kusiner har.

Dvs.: manliga feminister värnar om sina närmaste kvinnliga anhöriga, på precis samma sätt som de värnar om sina närmaste manliga anhöriga.

Och ska man strida för sina närmaste kvinnliga anhöriga. Tja, då får man strida för alla kvinnor. Annars går inget igenom.
Citera
2024-01-07, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Ingen man är feminist. De som hävdar att de är det har en baktanke. Tex att komma år kvinnor. Och sådana bedrägliga människor är givetvis inte att lita på i några sammanhang.

Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Säger väl sig självt? En manlig feminist drivs antingen av ett totalt självhat eller så är det skådespel, finns inga vanliga normala män som kallar sig för feminister. Kanske finns en och annan simp som är ok och blev feminist efter att han fick döttrar och sen börjar yra om feminism eftersom han själv var ett jävla drägg mot kvinnor men det är ju lika falskt.

Var ju komiskt under metoo då 95% av alla som åkte dit var just den typen av "fina feministiska vänstermän"... Tom Weinstein kallade ju sig feminist.

Sicken okunskap.

Manliga feminister vill att deras döttrar, hustru, mamma, systrar, mostrar, fastrar, mormor, farmor, kvinnliga kusiner ska ha samma möjligheter, rättigheter och skyldigheter: politiskt, socialt och ekonomiskt som sina: söner, pappa, bröder, farbröder, morbröder, morfar, farfar, manliga kusiner har.

Dvs.: manliga feminister värnar om sina närmaste kvinnliga anhöriga, på precis samma sätt som de värnar om sina närmaste manliga anhöriga.

Och ska man strida för sina närmaste kvinnliga anhöriga. Tja, då får man strida för alla kvinnor. Annars går inget igenom.

Så. Nu vet ni. Konstigare än så är det inte.

Men ni kanske vill att era döttrar ska leva som undergivna och livegna slavar under sina män? Som får våldta era döttrar och ta era döttrars pengar osv.? Eller att er egen mor inte får rösta (hur vettiga åsikter hon än har enligt er)? Osv.

Feminismen ser till att skydda mänskliga rättigheter för de kvinnor man bryr sig om. Och således även för andra kvinnor man inte ens vet vilka de är...
Citera
2024-01-07, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Sicken okunskap.

Hade du läst trådstarten istället för att ägna dig åt VM i klipp-och-klistra hade du märkt att den för tesen att män som känner ett behov av att kraftfullt exponera sina feministiska åsikter ofta inte lever som de lär. Tror den har visst stöd. Hoppas inte din agiterande stil innebär att du är en av dem.
Citera
2024-01-07, 01:29
Medlem
Citat:
Sicken okunskap.

Nej, det kallas att vara en juste och vettig person.
Du beskriver bara omslaget på DVDn, inte innehållet på filmen.
Det finns tom. gott om kvinnor som säger att de avskyr feminism för de anser att det skadar dem.
Du beskriver feminism ungefär som Stalin beskrev Stalinismen eller Mr. H beskrev sina partipolitiska ambitioner och hur det skulle lyfta tyska folket.
Sanningen är att modern feminism är en spretig och korkad samling rörelser med massvis insides bråk och det drar till sig toxiska människor likt flugor till spillning.
Detta är ett återkommande problem.
Feministen eller den okunnige säger att det handlar om lika rättigheter, men sedan är det helt andra saker som sker IRL. Sedan får du gärna förklara det desperata behov som finns av aggressiv feminism i Sverige. Har kvinnor ingen rösträtt här eller vad? Var ser du den systemiska orättvisan?
Om du är en passionerad feminist skulle du boka nästa plan till ett land där det faktiskt finns ett förtryckande patriarkat.

Jag tycker mycket om kvinnor och skulle hjälpa dem på alla sätt jag kan. Jag bryr mig om människor generellt. Det du inte verkar förstå är att feminism är ett idépaket som är något annat än din definition. Det är dessutom skillnad på din definition och vad som sker. Den definitionen du ger skriver alla normala människor under på, men det är knappast feminism.
Senast redigerad av Opriviligierad 2024-01-07 kl. 01:45.
Citera
2024-01-07, 01:32
Medlem
Citat:
Hade du läst trådstarten istället för att ägna dig åt VM i klipp-och-klistra hade du märkt att den för tesen att män som känner ett behov av att kraftfullt exponera sina feministiska åsikter ofta inte lever som de lär. Tror den har visst stöd. Hoppas inte din agiterande stil innebär att du är en av dem.

Exakt. Det finns så många exempel på det nu.
Självupptagna människor som använder det som ett verktyg för egen vinning.
Prat och godhetssignalerande.
Burdus mansplaining mot mansplaning inför män som beter sig bra.
Citera
2024-01-07, 01:39
Medlem
Citat:

Jo, jag svarade på just detta. Vad en manlig feminist är för något och varför en manlig feminist är manlig feminist.

De som inte lever som de lär, är i övrigt inte manliga feminister. De är pajaser som kallar sig feminister för att det låter bra. De låtsas och spelar upp en fin fasad. De skulle lika gärna kunna säga att de skänker pengar till BRIS (fast de inte gör detta utan istället pucklar på sina egna barn) eller att de värnar om miljön (samtidigt som de skiter i den).

Man får se till folks handlingar först och främst. Inte till deras ord.

Den manliga feministen går för det första inte och skrävlar om att han är feminist. Utan han agerar utifrån det. Han säger emot när kvinnor förlöjligas, han stödjer sin dotter i hennes akademiska karriär precis som han stödjer sin son i hans. Han är för kvinnlig rösträtt, även om vissa kvinnor röstar på partier han inte gillar osv. Han lever och lär.
Citera
2024-01-07, 01:44
Medlem
Citat:
Nej, det kallas att vara en juste och vettig person.
Du beskriver bara omslaget på DVDn, inte innehållet på filmen.
Det finns tom. gott om kvinnor som säger att de avskyr feminism för de anser att det skadar dem.
Du beskriver feminism ungefär som Stalin beskrev Stalinismen eller Mr. H beskrev sina partipolitiska ambitioner och hur det skulle lyfta tyska folket.
Sanningen är att modern feminism är en spretig och korkad samling rörelser med massvis insides bråk och det drar till sig toxiska människor likt flugor till spillning.
Detta är ett återkommande problem.
Feministen eller den okunnige säger att det handlar om lika rättigheter, men sedan är det helt andra saker som sker IRL. Sedan får du gärna förklara det desperata behov som finns av aggressiv feminism i Sverige. Har kvinnor ingen rösträtt här eller vad? Var ser du den systemiska orättvisan?
Om du är en passionerad feminist skulle du boka nästa plan till ett land där det faktiskt finns ett förtryckande patriarkat.

Feminismen är det jag skrev i mitt förra inlägg till dig.

Det som du beskriver som "modern feminism" är egentligen matriarkism. Där matriarkister kallar sig för feminister. Men de har inget med feminism att göra. Kvinnostyre är inte synonymt med feminism.

Jo, feminism behövs i Sverige, då det finns män med jädrigt dålig kvinnosyn i landet. Se bara i detta forum: män som vill dra in kvinnors rösträtt och som skulle njuta av att se kvinnor våldtas. Osv. Sedan har vi de från andra kulturer som kränker både sina egna kvinnor och svenska kvinnor. Feminismen är kvinnors muskel mot sådant våld och förtryck.

Och ja, givetvis behövs feminism ute i världen. Vad som sker i Iran just nu är en feministisk kamp, där kvinnor (och feministiska män som värnar om sina närmaste kvinnor) kämpar för kvinnors mänskliga rättigheter.
Citera
2024-01-07, 01:54
Medlem
Citat:
Feminismen är det jag skrev i mitt förra inlägg till dig.

Det som du beskriver som "modern feminism" är egentligen matriarkism. Där matriarkister kallar sig för feminister. Men de har inget med feminism att göra. Kvinnostyre är inte synonymt med feminism.

Jo, feminism behövs i Sverige, då det finns män med jädrigt dålig kvinnosyn i landet. Se bara i detta forum: män som vill dra in kvinnors rösträtt och som skulle njuta av att se kvinnor våldtas. Osv. Sedan har vi de från andra kulturer som kränker både sina egna kvinnor och svenska kvinnor. Feminismen är kvinnors muskel mot sådant våld och förtryck.

Och ja, givetvis behövs feminism ute i världen. Vad som sker i Iran just nu är en feministisk kamp, där kvinnor (och feministiska män som värnar om sina närmaste kvinnor) kämpar för kvinnors mänskliga rättigheter.

Du är den första personen jag sett använda ordet matriarkism. Mycket av det som kallas feminism är i sådant fall matriarkism. Människor skall ha rätt att rösta. Ingen skall våldtas. Detta är självklarheter. Kvinnor har rösträtt i Sverige sedan många många år. Övergrepp är olagligt. Det är ett vidrigt brott.
Svensk gen 3,4 feminism handlar om inkvotering och liknande. Man tror att alla skillnader beror på diskriminering mm.
Jag har aldrig röstat SD, men här är i alla fall ett klipp där en tjej som jobbade på deras kanal förklarar varför hon inte kallar sig feminist. Det finns många kvinnor som säger samma sak. Bl.a tunga författare och äldre skolans feminister.
https://youtu.be/8MweXUtU5uQ?t=981
16 minuter in typ. Det är bara någon minut där sedan går hon in på andra saker. Hon får ju stå för det hon säger i klippet, men vill bara visa att det finns kvinnor som förstår feminism på ett annat sätt än din ganska ytliga definition.
Jag har sett feminism användas av sjuka människor för att få som de vill. Det är en ideologi som verkar benägen att dra till sig fel människor. Ideologier har ju en tendens att bli "kapade".
Det är sällan ismer och ideologier spelar ut i praktiken precis som teorin. Kolla på religion t.ex.
Kan vi inte bara släppa det här med lika rättigheter. Alla vill ha det.

Tror kärnan här är att du inte förstår att beskrivningen du ger av ideologin är något annat än det som sker.

Det är mycket möjligt att DU inte är av "kapten-klänning modell", det är ju ingen som påstått det.
Så nu orkar inte jag svara mer för du verkar inte kunna ta in det som sägs. Det pratas förbi varandra.
Senast redigerad av Opriviligierad 2024-01-07 kl. 02:07.
Citera
2024-01-07, 02:06
Medlem
Citat:
Du är den första personen jag sett använda ordet matriarkism. Mycket av det som kallas feminism är i sådant fall matriarkism. Människor skall ha rätt att rösta. Ingen skall våldtas. Detta är självklarheter. Kvinnor har rösträtt i Sverige sedan många många år. Övergrepp är olagligt. Det är ett vidrigt brott.
Svensk feminism handlar om inkvotering och liknande.
Jag har aldrig röstat SD, men här är i alla fall ett klipp där en tjej som jobbade på deras kanal förklarar varför hon inte kallar sig feminist. Det finns många kvinnor som säger samma sak.
https://youtu.be/8MweXUtU5uQ?t=981
16 minuter in typ.
Jag har sett feminism användas av sjuka människor för att få som de vill. Det är en ideologi som verkar benägen att dra till sig fel människor.
Kan vi inte bara släppa det här med lika rättigheter. Alla vill ha det.

Tror kärnan här är att du inte förstår att beskrivningen du ger av ideologin är något annat än det som sker.

Det är mycket möjligt att DU inte är av "kapten-klänning modell", det är ju ingen som påstått det.

Svenska flaggan var ett tag kapad. Vet inte om du minns det/var gammal nog att minnas det? Nynazister använde den flitigt. Så man själv till slut skämdes för att använda den, ens till högtider. Man var rädd att folk skulle tro att man var nynazist (tom. jag trots att jag är sydlänning och därmed går som svartskalle, det ser ju ingen ändå om jag har flaggan på min balkong och inte själv sitter på balkongen). Vi tog dock tillbaka svenska flaggan. Nu är den reko igen.

Nu är ordet feminism kapat av matriarkister. Och vad jag försöker är att (åt feminister) ta tillbaka ordet igen. Detta ska givetvis inte vara kapat av matriarkister som vill ha kvinnostyre och köra över män. Feminism handlar om balans och jämställdhet mellan könen. En fin ideologi. Precis som vår blågula svenska flagga är fin.

Nynazister och matriarkister ska inte hålla på och besudla saker/kapa saker.

Och med nynazist, menar jag alltså nynazist, dvs. förintelseförnekare osv. Inte rasist. Rasist och skeptisk mot andra kulturer är naturligt och mänskligt att vara i viss grad/utsträckning. Nynazist är ren och skär idioti och faktaresistens bortom allt förstånd.

Jag är inte själv feminist. Utan jag är humanist, men i det ingår det givetvis gemensamma nämnare med feminismen, eftersom jag som humanist givetvis står bakom kvinnors mänskliga rättigheter, precis som jag står bakom män mänskliga rättigheter och barns mänskliga rättigheter.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-01-07 kl. 02:08.
Citera
2024-01-07, 02:09
Avslutad
Eftersom politisk åsikt (kanske sann) är något annat än vad som är folks naturer. Det hörs ju alltid bra att vara för jämställhet och jämlikhet när det gäller andra men sen bara för att ofta gå med dubbla måttstockar och visa sig vara "Klänningar" av olika färger och slag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in