2024-01-07, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Tidigare postat inlägg eftersom du tydligen inte förstår vad jag skriver...

Mycket förenklat:

Åklagaren framställe till rätten att Chrippa ska häktas för grov misshandel.

Häkrningsförhandling sker.

Protokollföraren skriver vad som sägs i rätten och kan tas del av i häktningsprotokollet.

På första sidan av häktningsprotokollet anges grund för häktning under punkt "saken" .

Saken är alltså grov misshandel som Chrippa är häktad för.

Första sidan av protokollet anger alltså exakt vad rätten beslutat - inte vad åklagaren anfört.

Kolla in protokollet igen:
https://gofile.io/d/Gi5xpg

Där är det tydligt ja att Åklagaren begär grov men det blir misshandel. Kollade nu en 4e gång.

Saken är häktesfrasmställan och vad Åklagaren begär.
Senast redigerad av 400Ben 2024-01-07 kl. 04:38.
Citera
2024-01-07, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag då lol som tror att mamman säkert kan skada ungen i pannan om dom får för sig att använda ungen lite mer för att sätta dit Linnea genom att även orsaka skador på ungens panna och sen kanske göra en video och hävda att det finns riktiga bevis för misshandel i form av sår titta här.. så filmar dom färska sår i ungens panna, för att sen hävda att dom hade bevisen hela tiden.

Man har inte givit mig ett gott intryck som ansvarsfull förälder om jag på riktigt tror att att en mor kan skada ett barn för att hatet mot nån väger tyngre än kärleken för dottern.

Hoppas personligen att socialen hämtade ungen idag och att dessa youtubers också är häktade och isolerade så att dom inte börjar döma folk genom youtube och grovt förtal innan utredningarna är klara.

Det hade väl varit knäpptyst om detta här hänt.. vilket det tydligen har varit hela dagen.
Eller så hade dom krismöte hos jockiboi hela dagen.

Skiter helt i deras patetiska låtsasutredning! Det allvarliga här är att OM ett litet barn bevittnat våld eller liknande så är hon enligt en ganska ny lag ett brottsoffer! Den där bänga tjockisen Ju**a tycker då att det är lämpligt att filma och spela in sitt barn och sedan sprida det till folk som gör youtubefilmer av det! Knarkar hon eller är hon född dum i huvudet? Så gör man inte mot ett litet barn och än mindre sitt eget barn! Då är man sjuk!
Citera
2024-01-07, 04:57
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Där är det tydligt ja att Åklagaren begär grov men det blir misshandel. Kollade nu en 4e gång.

Saken är häktesfrasmställan och vad Åklagaren begär.

Häktningsprotokollet anger vad rätten beslutat i fråga om häktning.

Är du trög på riktigt eller kör du med utmattningsmetoden?
Citera
2024-01-07, 05:21
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fisosgrisos
Skiter helt i deras patetiska låtsasutredning! Det allvarliga här är att OM ett litet barn bevittnat våld eller liknande så är hon enligt en ganska ny lag ett brottsoffer! Den där bänga tjockisen Ju**a tycker då att det är lämpligt att filma och spela in sitt barn och sedan sprida det till folk som gör youtubefilmer av det! Knarkar hon eller är hon född dum i huvudet? Så gör man inte mot ett litet barn och än mindre sitt eget barn! Då är man sjuk!

Jag ville skriva att det känns ju lite betryggande iaf att ungen får den hjälp hon behöver..

men sen gjorde jag jämförelsen mellan Chrilles gäng och annan organiserad brottslighet där bilbomber under vittnes bil kanske förekommer ibland.. medans Chrilles gäng är mer öppna och vågar lägga sig i brottsutredningar genom att förtala brottsoffret och på det viset typ skrämmer dom rättsväsendet till tystnad.

Ingen domare vill bli grovt förtalad av förtalsligan som använder youtube som ett vapen och maktmedel för att styra och ställa i vad lågbegåvade ungar tror.

Mordförsöket på Joz visar ju att den här förtalsligan använder förtalsvideos för att skrämma både brottsoffer och åklagare som förståeligt inte vill få ett drev riktat mot sig då det är livsfarligt.. och ligan vet det och använder det stolt ännu som deras sista försök att visa sin makt att förstöra liv genom exposevideos om klandervärda brottsoffer.

Om folk i Amerika kunde se vilka gangsters som blivit youtubers i Sverige så hade dom undrat hur i helvete det kan vara möjligt att domstol och polis inte vågar gripa dessa losers som just nu använder sitt vapen genom förtal i videos för att påverka en domare och åklagares förmåga att döma deras kompanjon Chrille.

Jävla låtsas gangsters som håller på med organiserad grov brottslighet på youtube men är för mycket loser för att ens förstå att det dom gör är jävligt allvarligt.

Att staten doxar alla medborgares hemadresser gör väl den här ligan så maktfylld och modig.

Jävla sektfasoner.
Senast redigerad av KungPungPat 2024-01-07 kl. 05:26.
Citera
2024-01-07, 05:32
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Jag ville skriva att det känns ju lite betryggande iaf att ungen får den hjälp hon behöver..

men sen gjorde jag jämförelsen mellan Chrilles gäng och annan organiserad brottslighet där bilbomber under vittnes bil kanske förekommer ibland.. medans Chrilles gäng är mer öppna och vågar lägga sig i brottsutredningar genom att förtala brottsoffret och på det viset typ skrämmer dom rättsväsendet till tystnad.

Ingen domare vill bli grovt förtalad av förtalsligan som använder youtube som ett vapen och maktmedel för att styra och ställa i vad lågbegåvade ungar tror.

Mordförsöket på Joz visar ju att den här förtalsligan använder förtalsvideos för att skrämma både brottsoffer och åklagare som förståeligt inte vill få ett drev riktat mot sig då det är livsfarligt.. och ligan vet det och använder det stolt ännu som deras sista försök att visa sin makt att förstöra liv genom exposevideos om klandervärda brottsoffer.

Om folk i Amerika kunde se vilka gangsters som blivit youtubers i Sverige så hade dom undrat hur i helvete det kan vara möjligt att domstol och polis inte vågar gripa dessa losers som just nu använder sitt vapen genom förtal i videos för att påverka en domare och åklagares förmåga att döma deras kompanjon Chrille.

Jävla låtsas gangsters som håller på med organiserad grov brottslighet på youtube men är för mycket loser för att ens förstå att det dom gör är jävligt allvarligt.

Att staten doxar alla medborgares hemadresser gör väl den här ligan så maktfylld och modig.

Jävla sektfasoner.

Nä, du behöver inte vara orolig.
De skrämmer inte åklagaren eller rätten (rådmannen och nämndemännen).

De kanske tror att de ska lyckas skrämma rättsväsendet men det beror isf på att de fått storhetsvansinne.

Skulle det läggas ned så beror det enbart på att det inte finns tillräckligt för att åtala.
Citera
2024-01-07, 05:39
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Nä, du behöver inte vara orolig.
De skrämmer inte åklagaren eller rätten (rådmannen och nämndemännen).

De kanske tror att de ska lyckas skrämma rättsväsendet men det beror isf på att de fått storhetsvansinne.

Skulle det läggas ned så beror det enbart på att det inte finns tillräckligt för att åtala.

Lol inte tillräckligt??
Nu får du väl ta och skärpa dig.
Klart att nån är rädd om en 9 delars förtalsdokumentär om Joz resulterade i 0 dömda brottslingar.
Brist på bevis haha.
Om syftet alltid är att göra tittarna arga på nån klandervärd så kan man inte skylla på bristen på bevis för förtal.
Rädslan i domstolarna är enorm.
Citera
2024-01-07, 05:41
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Lol inte tillräckligt??
Nu får du väl ta och skärpa dig.
Klart att nån är rädd om en 9 delars förtalsdokumentär om Joz resulterade i 0 dömda brottslingar.
Brist på bevis haha.
Om syftet alltid är att göra tittarna arga på nån klandervärd så kan man inte skylla på bristen på bevis för förtal.
Rädslan i domstolarna är enorm.

Vi anser olika i den frågan helt enkelt.

Det är okej det med.

Citera
2024-01-07, 06:01
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Vi anser olika i den frågan helt enkelt.

Det är okej det med.

Det har du rätt i.

Känns nästan som att domstolar inte vill visa barn att det jockiboi-ligan gör är olagligt och inget att se upp till eller ta efter.

Att barn kan tro att man får förtala så länge personen är tillräckligt skyldig för att göra förtalet lagligt.. det är ganska farligt om ungar tror det.

Folk som publicerade domslut mot dömda pedofiler blev dömda för förtal då folk blev arga på pedofilerna, och att göra folk arga på nån är förtalet.
Förtalet blev inte samhällsnytta trots att pedofilen var dömd.

Vi får hoppas att Chrille har klantat sig rejält och att barn får se att det finns inget sätt att förtala lagligt.

Att Chrille skrev sms som säger att brottsoffret ljuger, precis innan han greps.. är även det ett förtal som syftade till att påverka andra på utsidan genom att just väcka hat inom oss riktat mot hans brottsoffer.. jättegrovt, samt övergrepp i rättssak att Chrille försökte påverka utredningen genom förtal.
Citera
2024-01-07, 06:25
Avstängd
KungPungPats avatar
Rättegången blir väl värre än om kurdiska räven skulle vara i den.
Polispådraget lär bli enormt.
Incells kan planera att frita Chrille, deras idol som visade sanningen om varför incells inte får fitta, eftersom kvinnor ÄR så onda att man tillslut börjar böga i smyg och runkar av glädje när en sexig muskulös smygis slår tänderna ur en kvinnas mun.
Den lär vara stängd rättegångssalen annars sitter jockiboi där och signalerar ett stort hjärta med fingrarna när han ser kvinnomisshandlaren.
Citera
2024-01-07, 07:12
Medlem
Citat:
Jag beklagar.

Känner du att du erhållit bra och rätt hjälp?

Du nämner trauma som orsak vilket också kan orsaka C-PTSD. En tanke bara och värt att ha i åtanke om du upplever att dur i behov av mer hjälp.

Det började med borderline. Sen blev jag våldtagen och samma år blev jag och min kille ovänner och han tog livet av sig framför mig. Så jag har samlat på mig ganska många diagnoser under åren. KkBland annat ptsd. Började missbruka och blev hemlös. Men idag har jag ett helt normalt liv och är inne på mitt 7e år som nykter. Har en familj och har fått så mycket hjälp av vården. Men jag går fortfarande i samtal för att jag är rädd för att må dåligt igen.
Senast redigerad av betzyy 2024-01-07 kl. 07:29.
Citera
2024-01-07, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattknullarn
Såg Linnea nyss, shit hon var helt blåslagen

Gick hon utanför ditt fönster eller?

Eller var såg du henne? På nätet? Varför länkar du då inte det du såg?
Citera
2024-01-07, 07:25
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukka
Efter att ha läst alla konversationer mellan henne och Chrippa så skulle jag inte alls vara förvånad om hon skadat sig själv för att få det att se ut som att han gjort det.

Ha i åtanke att allt du läst/fått uppläst kommer ifrån chrippas vänner och familj. Ser säkerligen helt annorlunda ut om vi hade fått se hela konversationerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in