2024-01-07, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.Canis.Majoris
139 missade matcher sen 17/18 låter ju sådär. Till exempel har den, enligt expertisen, otroligt skadadedrabbade glasliraren Albin Ekdal missat 120 matcher sen säsongen 10/11 enligt transfermarkt.
Det ska bli kul att följa om Ekdal är en Sebastian Larsson eller en Erik Berg.
2024-01-07, 05:31
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Samtidigt går svenska lags generella nivå i Europaspelet inte att snacka bort, liksom det faktum att mer än 50% av matcherna spelas på plastmatta. Jag vill också att vi ska kunna t bättre betalt men det hänger ihop med andra saker.
Frankfurt kommer få minst 5x av vad ni fick när/om dom säljer Hugo Larsson inom de närmsta 6 åren. Tycker du det känns rimligt? Real Sociedad fick 7x vad vi fick för Isak, och Dortmund fick 2x trots att han inte spelade en match för dom. Känns knappast rimligt i min bok?
2024-01-07, 05:59
Avslutad
Vad är så speciellt med den Kusi-Asare? Jag förstår inte vad det är som gör att lag ska punga ut dessa summor. Att det sett "spännande" ut ger man inte mycket för.
2024-01-07, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Frankfurt kommer få minst 5x av vad ni fick när/om dom säljer Hugo Larsson inom de närmsta 6 åren. Tycker du det känns rimligt? Real Sociedad fick 7x vad vi fick för Isak, och Dortmund fick 2x trots att han inte spelade en match för dom. Känns knappast rimligt i min bok?

Om utländska lag hade tyckt det var mer värt hade naturligtvis priserna varit högre.

men för att vara seriös - du tar bort en osäkerhetsfaktor dvs har de psyket och skillsen för en topp 5 liga, det är skillnad mellan att dominera i AS och vara vass i Bundesliga. Gräsmatta är nog bara en del i sammanhanget sedan spelar väl laget en del roll. MFF har ju haft en del dyrare försäljningar men de har ju lyckats också.

De här 7x 2x tar väl inte? hänsyn till vidarefsg vilket väl är rimligt att räkna med alltså att titta på totalutfallet för spelaren för den svenska klubben. Det är ju också rätt många som inte lyckas något speciellt utan vänder tillbaka efter några år.

I efterhand sett framstår väl Häckens fsg av Traore närmast som bra om han säljs vidare för en lägre summa.

Svenska ligan är ju med all rätt rankad lågt.
2024-01-07, 08:47
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Vad är så speciellt med den Kusi-Asare? Jag förstår inte vad det är som gör att lag ska punga ut dessa summor. Att det sett "spännande" ut ger man inte mycket för.
Precis som med Bergvall och så många andra så handlar det om att snacka upp ett spekulativt värde på en spelare som ännu inte hunnit bevisa annat.
2024-01-07, 09:32
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/aik-utreds-av-svff-efter-varvning-av-14-arig-talang/

Samma kille, va?

Speciell nog för fusk och mygel isf.
2024-01-07, 09:52
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/aik-utreds-av-svff-efter-varvning-av-14-arig-talang/

Samma kille, va?

Alltid samma klubb...
Äcklas inte Aik:arna själva av dessa ständiga rubriker?
2024-01-07, 10:03
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Kurtulus på lån till Serie A klubben Hellas Verona med köpoption?
https://twitter.com/NicoSchira/status/1743561944433406459?t=zclpM8sBwG5kvcX7OaJXqw&s=19

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Fuck off. Inga lån med köpoption

Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Om köpoptionen är hög nog, och om dom inte utnyttjar den ändå får betala en mindre deposit summa, så varför inte?

Vi sitter i en bra position med Kurtulus, så jag tror inte Bajen gör en dålig deal här på något sätt.
Verona sålde nyligen en svensk mittback till Atalanta.
2024-01-07, 11:31
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Verona sålde nyligen en svensk mittback till Atalanta.
Point being?
2024-01-07, 12:18
Medlem
Londons avatar
Citat:
Precis som med Bergvall och så många andra så handlar det om att snacka upp ett spekulativt värde på en spelare som ännu inte hunnit bevisa annat.

Han är uttagen till landslaget as we speak så något bör han ha bevisat eller?

Kan det vara så att halva fotbollseuropa ser något du inte kan eller vill se?
2024-01-07, 12:33
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Han är uttagen till landslaget as we speak så något bör han ha bevisat eller?
Kan det vara så att halva fotbollseuropa ser något du inte kan eller vill se?

Dom ser nog samma inhoppare som jag. Ingen ser dock en 160M försäljning, vilket var min poäng. Samma sak med det begärda priset på Kusi Asare och Madjed för den delen..

44M var väl högsta bud på Bergvall, där majoriteten av den kostnaden är en förhoppning om potensial, inte bevisad leverans. Om några månader/halvår/år kan buden på de nämnda spelarna har stigit eller sjunkit markant.
2024-01-07, 12:35
Avslutad
Citat:

Bergvall kan jag ändå förstå då han fått speltid och inte gjort bort sig något nämnvärt. Men här pratar vi om någon som gjort 62 minuter och ser "spännande" ut.

Citat:

Samma kille, va?

Var inte just denna grabb anledningen till att de gav den här skyhöga vidareförsäljningsklausulen när det rör Kusi-Asare?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in