2023-12-31, 16:09
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Att inte göra värvningar alls blir lättare att leva med när man ser vilka värvningar Aik/Dif gör.
Tycker inte vi gjort nå värvningar som sticker ut särskilt mycket (Diawara & Ellingsen in samt Haliti ut än så länge å så förlängning med Sotte som jag starkt ifrågasätter).

Ekdal är den överlägset största prestigevärvningen än så länge och lite av en gamble om han håller på Tele2s konstgräs, vad gick han för förresten? Sign-on å lön? Gick han som Bosman?

Vårt största problem nu är att truppen måste bantas och det rejält.
2023-12-31, 16:25
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Aldrig hört talas om honom och nyheten blev plötslig. Ingen det ryktats om så whoops så är han klar.

Det är nu vi får se Berntsen in action på allvar och det känns något tryggare än Lindberg som ville värva för sexigt för allsvenskan. Nyårsafton och allt så ska man vara optimist

Exakt ska bli jävligt spännande se hur bra han är!

Gott nytt!
2023-12-31, 16:53
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Tycker inte vi gjort nå värvningar som sticker ut särskilt mycket (Diawara & Ellingsen in samt Haliti ut än så länge å så förlängning med Sotte som jag starkt ifrågasätter).

Ekdal är den överlägset största prestigevärvningen än så länge och lite av en gamble om han håller på Tele2s konstgräs, vad gick han för förresten? Sign-on å lön? Gick han som Bosman?

Vårt största problem nu är att truppen måste bantas och det rejält.
Behöver man bredda bänken så tittar man väl i första hand på sin akademi (om man har en god sådan) och hittar man ingen som håller god kvalitet nog där så vänder man väl blickarna till bakgården i närområdet. Har man fortfarande inte hittat sin breddspelare så får man scouta innanför landsgränserna.

Har man fortfarande inte lyckats hitta en breddspelare, då undrar jag hur det står till med den sportsliga kompetensen? Det här med att plocka breddspelare (vilket vi får anta han är?) från utlandet som dessutom fyller 29 år känns för mig märkligt.

Sedan har vi det här med åldern. Det sista AIK behöver nu är väl ännu fler spelare över 25 år? Svenska klubbar behöver hitta, ta fram och förädla talang. Det var AIKs signum under ett par år, men nu?

Jag känner inte igen Aiks värvningsstrategi de senaste åren.
Senast redigerad av QuantumQuill 2023-12-31 kl. 16:55.
2023-12-31, 17:12
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Att inte göra värvningar alls blir lättare att leva med när man ser vilka värvningar Aik/Dif gör.

Håller med. Noll försäljningspotential på de man värvat, gårdarna kan ju möjligtvis räddas av europaspel men gnagarna däremot, vad sysslar dem med? Redan många äldre spelare som dessutom inte presterar och nu denna skadedrabbade värvning vilket också troligtvis innebär att Celina inte stannar vilket är positivt för oss andra. Bra spelare enligt mig.
2023-12-31, 17:17
Medlem
QuantumQuills avatar
https://x.com/AnelAvdic/status/1741477426016756103?s=20

Rui Modesto bort på det...?
2023-12-31, 18:36
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
https://x.com/AnelAvdic/status/1741477426016756103?s=20

Rui Modesto bort på det...?

En av få spelarna som kan lämna säsongen med stolthet. Angående laget det ryktas om turkiskt skitlag i penningsvag liga. 5 miljoner max? Tack men nej tack. Värd minst 25-30 miljoner imo.
2024-01-01, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Martin Ellingsen klar för AIK

https://www.aikfotboll.se/nyheter/aik-fotboll-skriver-kontrakt-med-martin-ellingsen-2023-12-31

Någon som vet vad han är för spelare?
Skadad, men är kanske tillbaks. Spelade europaspel i fjol. Hoppas det finns tydliga klausuler i kontraktet.

20/21Cruciate ligament tear
637 days
79 missed games

20/21Knee injury
114 days
22 missed games

17/18Ankle injury
265 days
38 missed games

https://www.transfermarkt.com/martin-ellingsen/verletzungen/spieler/263718
Senast redigerad av MrOrdonnee 2024-01-01 kl. 10:32.
2024-01-01, 10:46
Medlem
Citat:
Med honom så får jag det till 13 spelare med utländsk bakgrund? En matchtrupp får väl bara innehålla 9st utlänningar. Kan det ett problem för Aik?
Jag hoppas på lite "ut" nyheter snart bruttotruppen är stor så jag tror inte nio i matchtruppen blir en begränsning. Berg gör ju inte heller några byten, så bänken är inte så viktigt. 😫

Pittas, Janosevic (ut?), Besirovic, Otieno (ut?), Keita (ut?), Thychosen, Magashy (ut?), Elbouzedi (ut?), Modesto, Meja (ut?), Dabo (ut?), Ellingsen
2024-01-01, 11:30
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Skadad, men är kanske tillbaks. Spelade europaspel i fjol. Hoppas det finns tydliga klausuler i kontraktet.

20/21Cruciate ligament tear
637 days
79 missed games

20/21Knee injury
114 days
22 missed games

17/18Ankle injury
265 days
38 missed games

https://www.transfermarkt.com/martin-ellingsen/verletzungen/spieler/263718
139 missade matcher sen 17/18 låter ju sådär. Till exempel har den, enligt expertisen, otroligt skadadedrabbade glasliraren Albin Ekdal missat 120 matcher sen säsongen 10/11 enligt transfermarkt.
2024-01-01, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.Canis.Majoris
139 missade matcher sen 17/18 låter ju sådär. Till exempel har den, enligt expertisen, otroligt skadadedrabbade glasliraren Albin Ekdal missat 120 matcher sen säsongen 10/11 enligt transfermarkt.
Dock tre sidor med olika skador.
https://www.transfermarkt.com/albin-ekdal/verletzungen/spieler/49275#/

Det ska bli spännande att följa Ekdals allsvenska resa.
2024-01-01, 12:43
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Behöver man bredda bänken så tittar man väl i första hand på sin akademi (om man har en god sådan) och hittar man ingen som håller god kvalitet nog där så vänder man väl blickarna till bakgården i närområdet. Har man fortfarande inte hittat sin breddspelare så får man scouta innanför landsgränserna.

Har man fortfarande inte lyckats hitta en breddspelare, då undrar jag hur det står till med den sportsliga kompetensen? Det här med att plocka breddspelare (vilket vi får anta han är?) från utlandet som dessutom fyller 29 år känns för mig märkligt.
Breddspelare eller nyckelspelare vettefan. Jag vet ingenting om Ellingsen som spelare så kan bli succé eller fiasko.
Citat:
Sedan har vi det här med åldern. Det sista AIK behöver nu är väl ännu fler spelare över 25 år? Svenska klubbar behöver hitta, ta fram och förädla talang. Det var AIKs signum under ett par år, men nu?
Det sista vi behöver just nu är egentligen fler spelare, vi måste banta truppen och göra oss av med en del dödkött.
Citat:
Jag känner inte igen Aiks värvningsstrategi de senaste åren.
Var väl egentligen förra året med Manuel som inte alls gick att känna igen från tidigare och det vill man helst undvika till varje fucking pris. Helvete vad fick lida ifjol.
2024-01-01, 13:29
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Hur ska MFF klara sig? Dahlin är 88 år, Diawara är gone. Behövs en ny målvakt
Kalmars Friedrich blir klar när som helst. Det är en av Allsvenskans bästa målvakter. Kanske den bästa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in