2024-01-06, 22:15
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassemannen33
Undrar vad hon sitter med för i spelningar, kanske är därför dessa personer har panik och måste smutskasta henne.
Jag har sett att det finns folk på flashback som använder ordet (horunge) till andra vuxna, så vad är det som säger att det inte är chrippa hon kallar "horuuge" för att hon kommit på han när han betett sig som en horunge.
Du har en poäng. Kanske därför dem attackerar henne så hårt just nu, för att dem är rädda för det hon vet.
Citera
2024-01-06, 22:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Chrippa styr inte utredarna.

Han har rätt att polisen begär förhör med folk om det anses relevant. Det är rätt standard att anöriga förhörs.

Henkes mamma tex.

Kryp tillbaka nu.
Citera
2024-01-06, 22:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Det var ju dock Linnea som lämnade Chrippa.

Vart är bevisen på detta förutom påståenden här på fb?
Citera
2024-01-06, 22:19
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 99amakar
Det är för mycket fakta och bevis som bevisar vilket svin L är. Jag tyckte om Chrippa innan det kom fram att han hade begått brott och innan han sa att han inte tänkte betala sina skulder till KF. Men nu när all fakta ligger på bordet så kan jag inte annat än att stötta honom. Hade han gjort L illa så hade hon antagligen inte varit så vidrig i deras konversationer. Det är Chrippa som försöker lunga henne. Jag tror inte heller att ett barn ljuger. Lilla C har bara sätt L göra illa Chrippa, hade hon sätt honom göra illa henne så hade hon berättat det och varit rädd för sin pappa.
Dock skrevs ju dem meddelandena långt innan misshandeln skedde
Citera
2024-01-06, 22:20
Medlem
Citat:
Han kan absolut söka upp en skuldrådgivare, för att få råd.
Men det kommer krävas att han tar ett jobb, jobbar hårt, betalar allt han kan, slutar resa utomlands och köpa onödiga märkes saker, och verkligen försöker betala av sina skulder under en längre tid, för att han ska ha bevisat att han faktiskt försökt.

Det går inte att resa utomlands flera gånger per år, köpa dyra märkeskläder, leva lyxliv på lånade pengar, och sedan få skuldsanering.

Men om Chrippa börjar anstränga sig nu, och verkligen försöker så kanske han kan få skuldsanering i framtiden. Men som han har levt dem senaste åren så har han ingen chans till skuldsanering.

Och skulle han få skuldsanering skulle han bara ta nya lån och börja leva på lånade pengar och vara tillbaka i samma situation om några år igen.

Givetvis krävs det en förändring.
Citera
2024-01-06, 22:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Vart är bevisen på detta förutom påståenden här på fb?

Hon skrev till C News det 😄

"Bevis" mer.
Citera
2024-01-06, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Om en kvinna skulle anmäla pappan så hade det gått förbannat fort. Tvärtom så hade dom förmodligen sett det som smutskastning eller något. Får hoppas att Julia anmält vilket borde vara en självklarhet om detta nu har hänt som
Chloe bevittnat. Vore högst märkligt om Julia inte agerade som mamma där.

Det är det jag reagerar på att det sas "om" barnet blir förhörd.
Med barn utreds det snabbt i och med att det kan handla om barnfridsbrott. Så den 25 december skulle anmälan mot L gjorts med eller utan kräftan. Annars har J's mamma som tydligen var vittne full rätt att anmäla.
Det vill säga L borde ha blivit häktad redan där i och med att det är ett så pass allvarligt brott.
L har inte suttit häktad så vitt jag vet.
Citera
2024-01-06, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Du har inga barn, det märks. Varför skulle det vara så konstigt att berätta vart sin far är någonstans? Sen är det upp till mamman, vad hon väljer att berätta för dottern, och din åsikt är helt ointressant i den meningen.
Märks det att jag inte har några barn?

Intressant!

Vad märker du mer?
Citera
2024-01-06, 22:24
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Funderar på om denna diagnos triggas av hormoner. Blev du även aggressiv fysiskt?

Borderline eller emotionell instabil personlighetsstörning som är ett bättre och mer aktuellt begrepp triggas inte av hormoner men det kan självklart försvåra lidandet för den som är drabbad.

Orsaken är oftast brister i anknytning från just viktiga anytnhtngspersoner och/eller trauman i tidiga uppväxten.

Både pojkar/män och flickor/kvinnor är drabbade men pojkar/män går ofta under radarn då de många gånger uppvisar en lite annorlunda symtombild.

Detta medför att pojkar/män är underdiagnostiserade och därför orsakas onödigt lidande och många gånger fel diagnoser samt tillhörande läkemedel.
Citera
2024-01-06, 22:25
Medlem
Lassemannen33s avatar
Citat:
Du har en poäng. Kanske därför dem attackerar henne så hårt just nu, för att dem är rädda för det hon vet.
100%! Sen är det så konstigt att x dyker upp och vill vara "anonyma" och lämnas utanför. Finns ingen trovärdighet i de alls.
Kul också hur folk går igång på anjos och jockes fake konversationer mellan varandra😅
Citera
2024-01-06, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Det är det jag reagerar på att det sas "om" barnet blir förhörd.
Med barn utreds det snabbt i och med att det kan handla om barnfridsbrott. Så den 25 december skulle anmälan mot L gjorts med eller utan kräftan. Annars har J's mamma som tydligen var vittne full rätt att anmäla.
Det vill säga L borde ha blivit häktad redan där i och med att det är ett så pass allvarligt brott.
L har inte suttit häktad så vitt jag vet.

Aha jag hade ingen aning om hur det funkade med barnfridsbrott. Men det är märkligt om det går så fort till barn förhörs och hon ränner runt fritt Linnea nu såfall.
Ja hon nämnde att hennes mamma hade hört det med. Jätte viktigt att detta anmäls.
Citera
2024-01-06, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
DU har ingen insikt i barns behov och vad som är lämpligt alternativt skadligt märker jag.

Möjligen för ung eller rent dum - bara du vet, eller?
Och deras behov är att leva i en lögn?
Mamman väljer själv vad hon är bekväm med att gå ut med information. Att ha åsikter om det är bara korkat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in