Citat:
Ursprungligen postat av
Paul.Honecker
Vad gör Stefan Schwarz idag?
SvFF, ring honom!
Hahah. Spelare blir automatiskt inte bra tränare. Vad gör Stefan idag? Den frågan svarar ju på frågan om han är lämplig som FK. Hamrén nej tack, hasse backe nej tack, inga jävla halsdukar och semi experter.
Mellberg var ett bra alternativ. Han har gjort det bra i BP han har varit kapten för landslaget, han stod upp mot fjollan ljungberg men främst att han har ledare i blodet och att han är på gång och Sverige behöver en ny start.
Ingen över 50 tack. Killarna behöver nytänkande.
Vi kanske behöver spela med 3 mittbackar då vi har så dålig bredd. Det finns massa alternativ men en rak 442 kommer inte hjälpa oss. Vi är alltid underbemannade på mitten och våra spelare är inte mest tekniska när vi möter topp nationer och hur fan ska man då bryta genom mitten? Lång bollar? På vem? Göyk i alla ära men Svenska modellen måste förnyas efter det spelar material nästa FK vill ha som grund. Svenska landslaget måste verkligen brösta upp sig om VM 26 ska finnas på kartan. Men ett realistiskt mål är VM 30 och att vi då tagit oss till toppen av den europeiska seedningsgruppen. Så illa ser det ut nu om man är realist. Och man behöver ofta slita hårdare att komma uppåt än att bestå på sin tidigare position.
EM 28 ser jag som en bragd om vi lyckas ta oss till det med den seedningen vi har.
Sjukt nog skulle jag vilja att Sverige hittar ett offensivt sätt att spela fotboll. Tight men offensivt. Vi vill att dejan får ha mycket boll och att Isak och göyk kan komma med fart. 3-5-2? Med dejan som offensiv fri 10@?
Man vill ju få in jeppeK men han kan faktiskt agera supersub tills han slutar vara skadad 10 ggr per säsong. Dejan kan agera playmaker offensivt och Göykeres och Isak måste båda spela om dom är friska.
Sittande mittfält föreslår jag Cajuste och tillsammans med Hugo Larsson och Dejan framför. Men vi har problem med mittbackar och ytterbackar. Där ska det planeras. Backarna är svårt att spika men det behöver vi en FK till med bred kunskap över den aktiva generationen och den kommande. Jag skulle inte tycka det var helt fel om U21 tränaren tog över, inte för jag ens vet vem han är men han kanske inte är så låst i sitt tänkande likt stolta gubbar.