2024-01-06, 00:08
Medlem
Maulcas avatar
Det får vi verkligen hoppas att inte den lataste fotbollsspelare som spelat i svenskt landslag ska leda det. Då blir det inte varken offensivt eller defensivt spel. Frågan är om latmaskarna i Sverige klarar att prestera något alls.
Citera
2024-01-06, 07:36
Medlem
eternussermos avatar
Kandidatlistan för jobbet har läckt från fikarummet på Evenemangsgatan 31, https://www.aikfotboll.se/tranare-genom-tiderna

Tyvärr fick man nobben från alla nu levande på listan och fick istället gå på gamla spelare som nu blivit tränare istället.

Ja, Söderberg och Hamren var intresserade men man tyckte de var diskvalificerade då man ville ha lite nytänkande. Djordjic och Grzelak som diskuterats i tråden var uppe för diskussion men Bojan hade trampat på ömma tår och Grzelaks namn var för svåruttalat.
Senast redigerad av eternussermo 2024-01-06 kl. 07:39.
Citera
2024-01-06, 08:03
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Kandidatlistan för jobbet har läckt från fikarummet på Evenemangsgatan 31, https://www.aikfotboll.se/tranare-genom-tiderna

Tyvärr fick man nobben från alla nu levande på listan och fick istället gå på gamla spelare som nu blivit tränare istället.

Ja, Söderberg och Hamren var intresserade men man tyckte de var diskvalificerade då man ville ha lite nytänkande. Djordjic och Grzelak som diskuterats i tråden var uppe för diskussion men Bojan hade trampat på ömma tår och Grzelaks namn var för svåruttalat.
Haha, ditt jävla vrak

Jag refererar till mitt tidigare inlägg i tråden och påpekar återigen att Mellberg inte skaffat sig de meriter som rimligen bör krävas för att ta posten som förbundskapten. Att ha ett förflutet i AIK är så klart alltid meriterande, men ska naturligtvis inte vara den avgörande faktorn

Med detta sagt blir det jävligt svårt att hitta någon med ett förflutet i er loserförening som skulle kvalificera sig för posten. Skulle väl vara Milos isf.
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ganska mycket. Har spelat det i tio år, min bror lever på det och jag ser runt åtta matcher i veckan. Läser stats, kollar highlights, läser forum och diskuterar på internet.

Som tur är finns det poddar numera så ni blinda kan hänga med lite.
Det där var en bitchslap som kommer sitta i ett tag. Hatten av. Synd att idioti har den magiska förmågan att göra att förnedringen bara flyter över ens huvud.
Senast redigerad av Teu 2024-01-06 kl. 08:13.
Citera
2024-01-06, 10:14
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Honecker
SvFF behöver nog Arbetsförmedlingen till hjälp av en ny landslagstränare så att det blir en öppen och bred ansökningsprocess.

Vem fan vill ha vattenskallen (hydrocefalus) Reinfeldt till chef!
Citera
2024-01-06, 10:21
Medlem
Durgas avatar
peter gerhardsson är väl det enda alternativet som uppfyller kriterierna
Citera
2024-01-06, 10:34
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Honecker
Vad gör Stefan Schwarz idag?

SvFF, ring honom!
Hahah. Spelare blir automatiskt inte bra tränare. Vad gör Stefan idag? Den frågan svarar ju på frågan om han är lämplig som FK. Hamrén nej tack, hasse backe nej tack, inga jävla halsdukar och semi experter.
Mellberg var ett bra alternativ. Han har gjort det bra i BP han har varit kapten för landslaget, han stod upp mot fjollan ljungberg men främst att han har ledare i blodet och att han är på gång och Sverige behöver en ny start.
Ingen över 50 tack. Killarna behöver nytänkande.
Vi kanske behöver spela med 3 mittbackar då vi har så dålig bredd. Det finns massa alternativ men en rak 442 kommer inte hjälpa oss. Vi är alltid underbemannade på mitten och våra spelare är inte mest tekniska när vi möter topp nationer och hur fan ska man då bryta genom mitten? Lång bollar? På vem? Göyk i alla ära men Svenska modellen måste förnyas efter det spelar material nästa FK vill ha som grund. Svenska landslaget måste verkligen brösta upp sig om VM 26 ska finnas på kartan. Men ett realistiskt mål är VM 30 och att vi då tagit oss till toppen av den europeiska seedningsgruppen. Så illa ser det ut nu om man är realist. Och man behöver ofta slita hårdare att komma uppåt än att bestå på sin tidigare position.
EM 28 ser jag som en bragd om vi lyckas ta oss till det med den seedningen vi har.
Sjukt nog skulle jag vilja att Sverige hittar ett offensivt sätt att spela fotboll. Tight men offensivt. Vi vill att dejan får ha mycket boll och att Isak och göyk kan komma med fart. 3-5-2? Med dejan som offensiv fri 10@?
Man vill ju få in jeppeK men han kan faktiskt agera supersub tills han slutar vara skadad 10 ggr per säsong. Dejan kan agera playmaker offensivt och Göykeres och Isak måste båda spela om dom är friska.
Sittande mittfält föreslår jag Cajuste och tillsammans med Hugo Larsson och Dejan framför. Men vi har problem med mittbackar och ytterbackar. Där ska det planeras. Backarna är svårt att spika men det behöver vi en FK till med bred kunskap över den aktiva generationen och den kommande. Jag skulle inte tycka det var helt fel om U21 tränaren tog över, inte för jag ens vet vem han är men han kanske inte är så låst i sitt tänkande likt stolta gubbar.
Senast redigerad av Unoboss 2024-01-06 kl. 10:44.
Citera
2024-01-06, 10:34
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durga
Håkan Ericsson.

Men mitt val är Jens G
Citera
2024-01-06, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Vem fan vill ha vattenskallen (hydrocefalus) Reinfeldt till chef!

Kan vi inkvotera någon från arabvärlden ?
Citera
2024-01-06, 13:40
Medlem
Krickedixans avatar
Så mycket nötter här och i andra trådar där det riktats kritik mot Janne under långtid ( inte helt obefogat) men det har brölats om att Mellberg ska in Thelin ska in och andra gamla avdankade spelare.
Varför tror massan att det är en spelare som ska ta över.
Förstår inte och tycker dessa killar är idiotier. Ursäkta! Men noll kunskap.

Bra att han tackat nej.
Han har väl inte de kunskaperna.
Hade han gjort det med Tony G hade det kanske fungerar men nu stoppade väl Australien Tony och det var väl bra.

Tror hellre på en person som haft lite mer erfarenhet av internationell fotboll och inte endast svenska lag. Herregud! Svensk herr- fotboll suger just nu.
Det borde finnas någon med utländskt driv och erfarenhet.
Citera
2024-01-06, 13:42
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durga

Fast han är väl upptagen av ett av världens bästa damlag i fotboll.
Citera
2024-01-06, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerta
Pia Sundhage?

Väldigt bra alternativ!
Klart mest meriterande tränaren herrarna kan få.

Herregud, resten av namnen på den där listan skrek desperation... Henrik Larsson? Nej tack!

Pia for president!
Citera
2024-01-06, 13:47
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Intressant, för nu kan man faktiskt börja plocka bort namn från brutto-listan...

-Olof Mellberg uppges ha tackat nej.

-Graham Potter tackade nej för en tid sedan.

-Per-Mathias Högmo har gått till Urawa Red Diamonds i Japan.

-Peter Gerhardsson har själv sagt att han skulle tacka nej

-Tony Gustavsson verkar inte släppas av Australien.

Kvar finns:
-Jimmy Thelin
-Jens Gustafsson
-Henrik Rydström
-Henrik Larsson
-Fredrik Ljungberg
-Jonas Thern
-Kim Bergstrand/Thomas "Tolle" Lagerlöf

Varför skriver du bara om svenska fd gamla fotbollsnissar.
Tror du verkligen det skulle lyfta landslaget i fotboll.
Det tror inte jag.
Det finns massor med fotbollskunnande människor i världen med ledaregenskaper och det behöver inte vara en svensk.
Se det bredare och öppna upp för en internationellt kunnig människa som inte harvat runt i BP eller liknande lag.
Det lyfter inte landslaget.
Det behövs någon med otroligt driv och erfarenhet.
Gäller bara att hitta personen och kunna betala bra.
Inga svenska föredettingar tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in