2024-01-06, 01:40
Medlem
MrsLibras avatar
Nu upprepar jag vad många redan nämnt. Men fy fasen vad illa att de frågade ut lilla C, och ut offentligt med det. Vad Anjo gör är så jävla fel. Det handlas i affekt och inte en hjärncell verkar inblandad.. Jag tror mycket väl kan sitta oskyldigt häktad. Men det Anjo, Julia och Jocke nu gör kommer INTE vara till fördel. Detta skulle endast tas via polis och advokater.

Det kan bli ordentliga problem med socialtjänsten också. De ser inte lätt på när man frågar ut barn om så allvarliga saker och postar det på sociala medier!! Hur tänker dem??!!

Och som sagt, även om de saker man sprider är sanna så kallas det förtal. Usch vilken otjänst mot Chrippa alltihop.
Där sitter Anjo och ser en chans att tjäna pengar, vilken gris..
Citera
2024-01-06, 01:41
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garneringsmannen
Det här är en riktig soppa han hamnat i. Svårt att spekulera i det, tycker jag.

En reflektion är ju att ”kreatörer” tar saken i egna händer och utreder innan polisen har gjort så värst mycket. Det reagerar jG på.
Jag tycker det är illa att dem sprider meddelanden, video på lilla C, startar detta drev och hatstorm så Linnea får hot, trakasserier och folk försöker hitta henne.
Det hade varit bättre om dem bara tagit det lugnt och låtit utredningen ta fram bevisen. Är dem så säkra på att Chrippa är oskyldig så då borde dem ju vara säkra på att det inte finns några bevis och att han kommer frias.
Jag tror det som sker nu även försvårar polisens utredning.
Citera
2024-01-06, 01:47
Medlem
SkattefriZons avatar
Många här verkar tro att en man inte har rätt att slå tillbaka när en kvinna slår dom.
Citera
2024-01-06, 01:47
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Men snälla lilla du, du kan inte ett skit om Sveriges rättsväsende, eller juridik, så gör både tråden- och dig själv en tjänst och håll käft. Du har ju derailat hela tråden. Du framstår som helt jävla tom i bollen, och helt manisk. Försvinn!
Ja, Chrippa sitter ju häktad för att han inte ska kunna röja undan bevisen.
Efter polisen har fått in alla bevis så tror jag att det kan bli svårt att hålla honom häktad ända fram till domen faller. Om dem inte tror att det finns risk att han söker upp Linnea och skadar henne.
Men det är bara vad jag tror, jag har som sagt ingen personlig erfarenhet av att sitta häktad för misstänkt grov misshandel
Citera
2024-01-06, 01:48
Medlem
knark-kungens avatar
Hur kan dessa svin forsätta tjäna pengar på att hänga ut oskyldiga år efter år? Den enda som blivit skyldig är vad jag vet dynghögen Rask och han borde blivit det mycket tidigare imo.

Anjo också men det kommer nu kanske *hoppas*.

Tror ni Jockeboooy kommer dega Anjos skadestånd eller går det direkt till kfm och gör hans skuldsaldo ännu jävligare?

Linnéa lever farligt nu hoppas hon vet det. Även om hon är ett särbarn så förtjänar hon inte att bli ihjälslagen av någon Incel från Anjos kommentarsfält
Citera
2024-01-06, 01:51
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
Kan det bero på att han har skulder och varit eftersök för det med. Kanske för droghandel med. Är kanske många som vill se honom fast. Bara en tanke.
Möjligt, någon hintade om fler åtalspunkter men vad jag vet så gäller häktningen endast misshandel. Men sånt kan ju ändra sig
Citera
2024-01-06, 01:52
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Många här verkar tro att en man inte har rätt att slå tillbaka när en kvinna slår dom.
Som med allt självförsvar har du rätt att använda den mängd våld som krävs för att försvara dig själv, du har dock inte rätt att grovt misshandla någon bara för att dem slog dig 1 gång eller liknande.

Men ja, väldigt många verkar tro att killen bara ska stå och ta det, medans tjejen beter sig hur som helst, men gör killen något tillbaka, då blir det direkt skrik och panik.
Jag tycker absolut att killar får försvara sig emot aggressiva och våldsamma tjejer, men man får inte ta till övervåld. Det måste vara en rimlig nivå på försvaret.
Citera
2024-01-06, 01:54
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Möjligt, någon hintade om fler åtalspunkter men vad jag vet så gäller häktningen endast misshandel. Men sånt kan ju ändra sig
Någon nämnde att dem kollade igenom hans hem efter häktningen och då hittade saker hemma hos honom.
Men det är ännu bara en trådsanning utan bevis.
Citera
2024-01-06, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Som med allt självförsvar har du rätt att använda den mängd våld som krävs för att försvara dig själv, du har dock inte rätt att grovt misshandla någon bara för att dem slog dig 1 gång eller liknande.

Men ja, väldigt många verkar tro att killen bara ska stå och ta det, medans tjejen beter sig hur som helst, men gör killen något tillbaka, då blir det direkt skrik och panik.
Jag tycker absolut att killar får försvara sig emot aggressiva och våldsamma tjejer, men man får inte ta till övervåld. Det måste vara en rimlig nivå på försvaret.

Gäller väl oavsett kön.
Citera
2024-01-06, 01:56
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Gäller väl oavsett kön.
Jo, men oftast är killen större och starkare = han kan lättare skada tjejen om han tar i med för mycket kraft.
Citera
2024-01-06, 01:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jocke var vid häktesförhandlingen och signalerade ett hjärta med fingrarna .. Chrille signalerade ett hjärta tillbaks, sen kom en tår från Chrilles kind.

Det var vackert gjort när en psykopat åker till domstol och gör hjärtat med fingrarna.. för att framstå som att han har känslor i kroppen.
Jo jag vet, Jocke beskrev det på sitt dramatiska sätt, som han brukar när han vill ha sympati.
Den där sympatin han har läst in nånstans att människor kan känna.
Citera
2024-01-06, 01:57
Medlem
Miys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Hur kan dessa svin forsätta tjäna pengar på att hänga ut oskyldiga år efter år? Den enda som blivit skyldig är vad jag vet dynghögen Rask och han borde blivit det mycket tidigare imo.

Anjo också men det kommer nu kanske *hoppas*.

Tror ni Jockeboooy kommer dega Anjos skadestånd eller går det direkt till kfm och gör hans skuldsaldo ännu jävligare?

Linnéa lever farligt nu hoppas hon vet det. Även om hon är ett särbarn så förtjänar hon inte att bli ihjälslagen av någon Incel från Anjos kommentarsfält

Håller med, oavsett vad Linnea sagt och gjort förtjänar hon inte att hängas ut över hela internet.

Anjos båda videos ligger nu omkring 200k visningar var och det kommer säkert ytterligare 10 videos innan han är klar med henne.

Sen Instagram, TikTok osv.

Frågan är om Linnea ens kommer kunna visa sig ute i detta land när de drevat klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in