2024-01-05, 23:52
Medlem
Lassemannen33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ephedrine
Om du har sett alla sms o tror han misshandlar henne för en bil. Linnea nivå på dom flesta gissningar här

Det ska bli spännande att se smsen i fup sen, för om chrippa säger att han tappade det pga hur hon behandlat honnom, med hot osv. Om polisen har hans telefon så kommer dom smsen ha betydelse i förundersökningen, då får man antagligen se en mer helhet av smsen, ifall dom existerar.
Citera
2024-01-05, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Eller hur hans ex Julia som han varit tillsammans med i 7 år, som han behandlat som skit mot emellanåt ändå stöttar han i detta. Han har aldrig rört henne, har svårt att se att man börjar med dessa tendenser när man är 35.
Psykisk misshandel mot henne. Nedlåtande kommentarer om hennes utseende. Hennes egna ord. Men psykisk misshandel är kanske rätt ibland? Du verkar vara lite labil och ditt språk är över lag väldigt ovårdat och nedsättande. Man kan ju tro att du tillhör eller åtminstone trånar efter att få vara lakej i sekten som härjar runt.
Citera
2024-01-05, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Det spelar ingen roll om han blivit konfronterad...de kan ingripa ändå just när det gäller barn - det om något är att visa kärlek och ta ansvar.
Och att de nu väntat först till Sälen att någon skulle ha konfronterat honom?? det är ju bara ännu sjukare - ha i tanken nu att de sagt att de vetat om hur hon är i månader. Sälen var för mindre än en månad sedan. Det är en bra tid innan det då som någon borde ha konfronterat honom och de hade haft tid att oroa sig och göra något för barnet som bor inom samma väggar som denna galning.

Släpp bara din erfarenhet en liten stund för nu är alla relationer olika och släpp även agget i att vi har olika åsikter i mycket och tänk bara över situationen att det är barn som av folk som säger sig vetat om en längre stund att en person är galen men att dessa personer inte gör något för att skydda åtminstone barnen från denna.
Jag är inte ute efter att ha rätt eller fel heller men är verkligen bara trött på allt de pumpat ut där sak på sak inte går ihop men folk sväljer allt utan minsta kritiskt öga och vill nu bara ha en riktig förklaring på hur i helvete de kunnat göra så och tillåta att ett barn får vistas i en sån miljö?!

Jo fast detta har vi ju kritiserat tidigare, föräldraskap osv. Alla korten ligger inte på bordet än, men av de man fått tagit del av så skulle givetvis inte barnet vara i en sådan miljö.
Citera
2024-01-05, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilleduu
Psykisk misshandel mot henne. Nedlåtande kommentarer om hennes utseende. Hennes egna ord. Men psykisk misshandel är kanske rätt ibland? Du verkar vara lite labil och ditt språk är över lag väldigt ovårdat och nedsättande. Man kan ju tro att du tillhör eller åtminstone trånar efter att få vara lakej i sekten som härjar runt.

Nu var det frågan om fysiskt våld och om han utövat det. Varför skulle psykisk misshandel vara ok? Har tidigare kritiserat Chrippa för detta.
Citera
2024-01-05, 23:56
Medlem
Julia sa något i sin live på Instagram ikväll om att hon har kontakt med polis, och att hon inte kan svara på vissa frågor.

Då drar jag slutsatsen att det är tyst på alla framöver (vilket det faktiskt har varit idag).
Åtminstone tills FUP:en och/eller Chrippa släpps.

Polisen har lyckats med konststycket att få tyst på en hel klan som har det här som sin främsta inkomstkälla - att snacka skit och hänga ut folk.

Helt fantastiskt och vad glad jag blir för lilla Chloe, att äntligen få slippa offentligheten.
(Åtminstone för några dagar till)
Citera
2024-01-05, 23:57
Medlem
Citat:
Eller hur hans ex Julia som han varit tillsammans med i 7 år, som han behandlat som skit mot emellanåt ändå stöttar han i detta. Han har aldrig rört henne, har svårt att se att man börjar med dessa tendenser när man är 35.

Du vet då inte mycket om psykisk och fysisk misshandel och destruktiva relationer.
Tror du att man måste börja i tidig ålder för att det ska räknas?
Tror du att ett slag är det enda som räknas?
Det första slaget kan komma när som.
Nu säger jag inte att C har gjort det, men han har enligt J kränkt henne psykiskt och det ingår i kategorin.

Jag ska berätta för dig att innan min polare blev slagen så hade inte bruden med sina 40 bast lagt hand på någon, men lekt med psykisk misshandel i form av att klanka ner på han, kommenterat hans yttre, att han inte dög, att han var ditten och datten, startat bråk för ingenting. Hon sprakade ut han och han kröp tillbaka. Det förhållandet min vän, startade med psykisk misshandel och slutade med fysisk.
Synd att min polare var den som råkade ut för henne när hon skulle göra premiär för sin nya form av misshandel, men fan så tur att hon åkte dit rejält.
Grinandes brud som lekte offer och kunde inte alls förstå varför han hade satt henne i den sitsen.

Det finns ingen ålder när den "karriären" startar och det är många som går tillbaka till förövarna av diverse anledningar.
Citera
2024-01-05, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Julia sa något i sin live på Instagram ikväll om att hon har kontakt med polis, och att hon inte kan svara på vissa frågor.

Då drar jag slutsatsen att det är tyst på alla framöver (vilket det faktiskt har varit idag).

Polisen har lyckats med konststycket att få tyst på en hel klan som har det här som sin främsta inkomstkälla - att snacka skit och hänga ut folk.

Helt fantastiskt och vad glad jag blir för lilla Chloe, att äntligen få slippa offentligheten.

Polisen kanske ska ha det som en stående inslag i deras arbete att förbjuda "influencers" starta drev
Citera
2024-01-05, 23:59
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:

Det får vi verkligen hoppas.

Vore ju för jävligt om det är lugnet före stormen istället.
Citera
2024-01-06, 00:02
Medlem
Citat:

Kan oxå va jocke som e sne på anjo o julia för att dom drar in oskyldiga barn i detta. Chrippa är förloraren hära.
Citera
2024-01-06, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Tar man Chrippas parti minsta lilla så står man inte längre för det man skrivit innan 🙂

Dopy sa det!

Det är en regel hos lynchmobben. De klarar inte av starka karaktärer, därför lär det ryggdunkas emellanåt.
Citera
2024-01-06, 00:08
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Det är en regel hos lynchmobben. De klarar inte av starka karaktärer, därför lär det ryggdunkas emellanåt.

Att ifrågasätta osakliga påståenden och be om källa alternativt bevis för påståenden är inte att välja sida eller att tillhöra en lynchmobb.
Senast redigerad av granny-panties 2024-01-06 kl. 00:12.
Citera
2024-01-06, 00:08
Medlem
Miys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Kan oxå va jocke som e sne på anjo o julia för att dom drar in oskyldiga barn i detta. Chrippa är förloraren hära.

Anjo skulle inte säga så mycket som ett pip om inte Jocke godkänt det i förväg, och speciellt inte nu när han har halva inne och fått följa med på sälenresa och allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in