Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Återkom gärna med dialogen mellan förhörsledaren och AK... så ser du själv att det mer är förhörsledaren som är inne på klockslaget!
Gällande PH och Irvell så är de såklart andrahandskällor... Har ALG fel, så blir dessa uppgifter fel också tyvärr..
Jo, men något måste det ligga i det. De hittade knappast på det själva.
Gissar att PH snappade upp det, och förmedlade det till Irvell via telefon, som bad poliserna fråga SE under förhöret. Varför tog de annars upp det överhuvudtaget?
Förhören av personalen på Skandia låg över en månad framåt i tiden ...
"F: Kom det någon som jobbade i huset under den här tiden när HO och du befann dig i receptionen?
AK:
Det minns inte jag ... Jag minns bara att innan, vad kunde hon ha varit, ja, jag minns inte vad tiden vara, undrar om det var någonstans vid nio. [...] han som hade den där axelremsväskan tror jag att det var [...] han skulle ha semester veckan efter för vi önskade honom trevlig semester och allting."
Här låter det ju som om AK snarare minns att SE passerade vid kl. 21 snarare än efter kl. 23, även om hon backar från detta senare i förhöret ...
Eventuellt har hon nämnt kl. 21 i ett tidigare förhör. Frågan är vart det tog vägen:
"Men det har jag sagt till de övriga som förhört mig också ..."
Eller syftar hon här på PH:s utfrågning inför PM:et?
"PH berättar att AK exempelvis glömde säga att SE var ute och åt vid 21-tiden. [...] PH ringde till Skoglund som tyckte att PH skulle ta med sig henne upp på förhör [...]"
Frågan är om detta dokumenterades, och vart det tog vägen.
Hoppas att alla Skoglunds papper hittar ut en dag ...
Ser även fram emot Henriks kartläggning av väktarnas rörelser!
ALG började gå ronden efter kl. 21?
SE bör i så fall ha varit förbi strax dessförinnan, när både AK och ALG var vid disken.
Ibland kan man undra om alla verkligen var där, men det verkar så på signeringarna.