2024-01-05, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Källa: Tompa81:s känslor.

Ser att du blint trodde att SVT hindrat Inde från att medverka. Tji fick du.
Baserat på att han själv påstod detta, vilket nu är ändrat.
Frågan är hur stort utrymme de hade låtit honom få och vad de tillåtit honom att säga.

Det ändrar inte faktum att Svt är vänsterns propagandamaskin.
Citera
2024-01-05, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonthaman
Men det är ju helt hävla värdelöst ju. Ska man inte prata om hans bidrag till gruppen för att det skapar frågor och blir obehagligt? Vi ska fortsätta sopa sånt under mattan och slänga såna som Johan inde på soptippen om dom bli för obekväma?

Det blir nog svårt att hitta någon som vill jobba med någon som hotas och trakasserar andra, så vad ska man göra?
Citera
2024-01-05, 16:31
Medlem
Peripheryys avatar
Jag kommer nog inte titta på det här. Sitter en så självgod person som Schyffert där blir det ju olidligt.
Han är en riktigt torr människa och det är knappt ens att han gjorde sina karaktärer bra. Jag vet att det inte var tänkt att han skulle vara den roliga, men man hade verkligen kunnat ställa en soptunna på samma plats i scenen och det skulle bli ungefär samma känsla.

Har Inde snackat något om det hela? Försökte gå in på hans twitter, men får inte någon vettig kronologisk ordning på inläggen i hans flöde.
Citera
2024-01-05, 16:43
Medlem
GertBennys avatar
Varför ska alltid såna här kulturmänniskor eller "SVT personer" hålla på med massa PK trams? Ser sista delen av dokumentären nu och när det ska granska sin "toxiska maskulinitet" och börjar ifrågasätta varför ingen kvinnlig komiker är med. Fan jag som trodde i min naivitet att jag skulle slippa sånt trams!

Gällandes kvinnlig komiker i Killinggänget: Jo det är för att det knappt finns några genuint roliga kvinnliga komiker (självklart finns det, men fruktansvärt få enligt mig) samt för att när en kvinna kommer in i en grupp män, så blir allt tillknäppt, tystare, tråkigare och mindre roligt. Det finns väl inget grabbgäng i världshistorien som har fest eller liknade och sagt " Vet ni vad grabbar, vi ringer hit våra flickvänner för att göra festen ännu roligare!"

Han trans estländaren var kritisk till män i gruppen och den andra homo estländare svamlade om genus och bla bla bla - ovanligt att "männen" med lägst testosteron i gänget hyser sådana åsikter. "Gubbar ska inte styra världen för det slutar alltid med våld" samt att Herrön var ett rop ifrån Killinggänget på mer mångfald och inkludering.

Det hade varit härligt om Jonas Inde fick vara med och säg sitt gällande detta. Jonas om du läser här! Du är bäst i Killinggänget och bli aldrig en mesig, ängslig, "jag måste passa in i PK SVT:s lilla bubbla", gråhårig östrogen man med Woke åsikter som resten av Killinggänget!

Vilket jävla offer Schyffert är eller försöker utmåla sig som. Åhh jag bokade hotellrum och smsade alla och ingen tackade mig och jag fick en panikattack för jag är så dåligt på allt snyft, snyft. Han känns så jävla ogenuin och substanslös Schyffert. Vet du vad Skyffeln? Alla människor tvivlar på sig själva och tycker de är värdelösa då och då - det hör till den mänskliga upplevelsen!

Du är en rik man som levt på att stå på en scen i 30 år i ett av världens rikaste länder. Du är inget offer och det är inte synd om dig bara för du har fått en panikattack i ditt liv, är osäker på dig själv eller för att du upplevt andra människors otacksamhet. Det finns människor som bor i soptunnor, fått stryk dagligen under sin uppväxt, ligger döendes i cancer och så vidare.....

Det två fjoll estländarna är i alla fall genuina och sig själva - vilket är 100 gånger bättre än någon ängslig fjant som försöker passa in i alla sammanhang han ställs i. Om Schyffert hade levt i 1940 talets Tyskland så hade han varit rå nazist och suttit och heilat och älskat Hitler för att få klättra på status stegen. Jag uppfattar han som en man med 0 integritet och ryggrad.

Med detta sagt önskar jag inte Henrik något ont - jag är en fridens man och jag hoppas han lever sin gyllene medelålder i frid.
Citera
2024-01-05, 16:52
Medlem
eliizars avatar
Gustavsson och Rehborg tål jag.
Makalöst runkeri av ett gäng mobbare i övrigt.
Citera
2024-01-05, 17:08
Medlem
wizzmans avatar
Shyffert är en stor hög med skit det har jag alltid tyckt.
Citera
2024-01-05, 17:37
Medlem
Giant Squids avatar
Stundtals med de gamla gråhåriga hipster gubbarna så kändes som något ifrån Spinal Tap.

Här borde de gått mer meta och spelat ut mer i dessa roller. Att ta ton på det seriösa handlar nog bara hur de fick råd med sina bostadsrätter mitt i innerstaden.

Där tappade de bollen genom att försöka skriva in sig i kulturhistorien.
Laxbralla är ju typ vad Killinggänget höll på det då. Det var inte direkt Nils Poppe eller Hasse o Tage eller så.
Citera
2024-01-05, 17:56
Medlem
Skullknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBarrel
what? snarare tvärtom
Vad får du det ifrån? Aldrig sett någon bry sig om skämt om de andra partierna, men så fort det gäller SD så blir det ”hörru din jävla pk fjant blabla muslimer blabla kvinnor blabla sluta mobba SD” som vi redan sett exempel på i denna tråd.
Citera
2024-01-05, 18:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skullknight
Vad får du det ifrån? Aldrig sett någon bry sig om skämt om de andra partierna, men så fort det gäller SD så blir det ”hörru din jävla pk fjant blabla muslimer blabla kvinnor blabla sluta mobba SD” som vi redan sett exempel på i denna tråd.

lyft blicken utanför Flashback
Citera
2024-01-05, 18:10
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandydraken
Ja, precis! Det är lite därför också jag tar upp Jonas. Det är som att de har gjort en dokumentär om Beatles, men fokuserat mest på Ringo och hans solokarriär. Och sen bara nämnt i förbifarten "Ja just det, vi hade någon som hette typ Lennon också. Det var väl synd att han dog..."

Nej det är det inte eftersom Inde lider av psykisk ohälsa. Att låta honom vara ifred är det enda rimliga i sammanhanget
Citera
2024-01-05, 18:19
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
Nej det är det inte eftersom Inde lider av psykisk ohälsa. Att låta honom vara ifred är det enda rimliga i sammanhanget
Det är inte förräns nu som Georges sida i The Beatles börjar lyftas fram.
John och Paul var ju plagiatörer, idetjuvar och posterboys .

Även Robert Gustavsson lider av psykisk ohälsa. En av de som trätt fram med det. garanterat fler i gänget
Citera
2024-01-05, 18:38
Medlem
Skullknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBarrel
lyft blicken utanför Flashback
Aldrig sett något exempel där heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto