2024-01-05, 15:33
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Ang att chrippa ska anmäla henne för misshandel så borde det väl inte va nå problem? kolla bara alla som anmälde under mee2 och vissa fall hände för över 10 år sen. Men det är väl skillnad när det gäller män, då ska det väl va real tid och massa foton osv för att det ens ska lyckas.

Oavsett om du är man eller kvinna ska du inte bli misshandlad utan påföljd för den skyldige.

Den enda skillnaden som har med kön att göra är att män generellt sett rent fysiskt har kapacitet att orsaka större skada för samma handling.

Större skada - större konsekvens!
Senast redigerad av granny-panties 2024-01-05 kl. 15:38.
Citera
2024-01-05, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Har du sett hur sönderslagen hon är? Halva ansiktet är helt blåslaget...

Upp med bild!
Citera
2024-01-05, 15:38
Medlem
För er som beskyller oss som är på Chrippas sida att vi försvarar kvinnomisshandel.

Ja, ni har helt rätt. Utsätter man en människa för psykisk tortyr i flera månader, med hot om självmord, hot om misshandel av anhöriga, anmälningar till polisen, sabotage av ens ägodelar, grova förolämpningar mot ens barn osv. så förtjänar man att få alla tänder utslagna och mer därtill. Speciellt om hon utövat våld mot både Chrippa och Chloe.

Ni cucks som försvarar Linnea har antagligen aldrig träffat på ett borderline-monster eller så är ert hat mot Chrippa så starkt att ni är förblindade.
Citera
2024-01-05, 15:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Anmälan borde de ha gjort innan de klickade på rec-knappen. Frågorna var ledande och planerade inför inspelningen så det var inget spontant från barnet.

Hade de minsta fattat misstankar innan de tryckte på rec , så skulle de ha kontaktat polisen och där tar polisen, Barnhuset över förhör, videoinspelning dokumentation och hur de ska gå till med hänsyn till barnet ålder etc.

Det verkade inte ha skett, utan de fixade ett eget "förhör" istället för publicering på Anjos kanal.

Bedrövligt

Det är ju det som är helt galet, hur de har (miss)skött den här härvan.
Och att det isf är ’hemska Flashback’ och hans kommentarsfält som har fått dem att pipa iväg till polisen är skamligt.
De kan ju inte tänka själva.

Men!

Man får hoppas att handlingarna ligger på rätt bord nu och att de får t y d l i g a restriktioner om hur de ska hantera det här framöver, inte minst för lilltjejens skull.
Citera
2024-01-05, 15:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Har kollat med Stockholms tingsrätt. Målsäganden har inte blivit tilldelad ett målsägandebiträde. Dom hade inga uppgifter om det.
Det blev hon visst tilldelad direkt, likaså fick Christofer en försvarare.

Den stora frågan nu är väl snarare om dom kommer dega en bra advokat själva?
Citera
2024-01-05, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Fick information från tingsrätten nu. Linnea har målsägandebiträde i form av advokat Malin Dromberg. Advokaten är verksam i Borås enligt advokatsamfundet, men kontor finns även på Pipersgatan 20 i Stockholm. (En utspark från polishuset).

https://www.advokatsamfundet.se/Sok-advokat/Sokresultat/Kontorsdetaljer/?companyid=8782

Mottagningskontor i Östersund, även hon är folkbokförd i Ås som ligger strax utanför Östersund. Jag finner det något märkligt.

Jag är själv från Östersund och har varit verksam på advokatbyrå i Östersund under en kort tid efter examen, jag har aldrig hört talas om henne.

Jag hade nog valt en annan målsägandebiträde.
Citera
2024-01-05, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
För er som beskyller oss som är på Chrippas sida att vi försvarar kvinnomisshandel.

Ja, ni har helt rätt. Utsätter man en människa för psykisk tortyr i flera månader, med hot om självmord, hot om misshandel av anhöriga, anmälningar till polisen, sabotage av ens ägodelar, grova förolämpningar mot ens barn osv. så förtjänar man att få alla tänder utslagna och mer därtill. Speciellt om hon utövat våld mot både Chrippa och Chloe.

Ni cucks som försvarar Linnea har antagligen aldrig träffat på ett borderline-monster eller så är ert hat mot Chrippa så starkt att ni är förblindade.

Bra skrivet. Men jag vill inte försvara misshandel om det nu skett. Men jag har levt med en som haft Borderline, Aspbergers och hela jävla alfabetet. Jag vet så jävla väl vad Chrippa gått igenom. Det är helt sjukt.
Citera
2024-01-05, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Mottagningskontor i Östersund, även hon är folkbokförd i Ås som ligger strax utanför Östersund. Jag finner det något märkligt.

Jag är själv från Östersund och har varit verksam på advokatbyrå i Östersund under en kort tid efter examen, jag har aldrig hört talas om henne.

Jag hade nog valt en annan målsägandebiträde.

Jag instämmer i den bedömningen. Hade nog valt en mer "känd".
Citera
2024-01-05, 15:41
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Om konversationerna är riktiga så finns det uppenbarligen människor som skriver så. Varför skulle dessa personer skapa oäkta konversationen som skulle bidra ytterligare till en fråga om förtal? Både du och jag får nog inse att dessa konversationer är äkta, att dom möjligtvis är tagen ur sitt sammanhang är en annan sak. Även om Linnéa har skrivit detta så rättfärdigar det inte att bli misshandlad.

Som med Joz så handlar det alltid om att fabricera saker.

Joz precis som Chrille hade ju varit stygga mot kvinnor när dom hängdes ut.
Dom hade försökt mörda jocke genom att jocke vill ta självmord, lät det.

Vittnen skapades, historier om hur onda dom var skapades.

Att det som läggs ut ska vara sant har aldrig tidigare varit något som dom bryr sig om.

Att väcka missaktning inom folk riktat mot namngivna offer är vad det alltid har han handlat om.
Citera
2024-01-05, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det blev hon visst tilldelad direkt, likaså fick Christofer en försvarare.

Den stora frågan nu är väl snarare om dom kommer dega en bra advokat själva?

Inte utan att man tänker tanken om att vi får se Björn Hurtig, Johan Eriksson eller Thomas Martinsson som Chrippas försvarare.
Citera
2024-01-05, 15:44
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Och att det isf är ’hemska Flashback’ och hans kommentarsfält som har fått dem att pipa iväg till polisen är skamligt.

Men!

Man får hoppas att handlingarna ligger på rätt bord nu och att de får t y d l i g a restriktioner om hur de ska hantera det här framöver, inte minst för lilltjejens skull.

Det är väl mest den betydligt yngre delen av befolkningen som kommenterar och om det är de som påverkat själva inlämningen av "bevismaterialet" så förklarar det ju en hel del - de har ingen koll på hur själva rättsväsendet fungerar.

De är unga, obildade, lättledda och känslostyrda.
Citera
2024-01-05, 15:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink

Men!

Alla arbetslösa pissluffare menar du?

En sak är säker, den som har lite vett, kan själv avgöra vilka som bryr sig och vilka som trollar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in