2024-01-05, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Varför ska fri abort ens vara tillåtet?

För att kvinnor, precis som män, har en självbestämmanderätt över sin egen kropp. Mycket svårare än så är det inte.
Citera
2024-01-05, 13:36
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
För att kvinnor, precis som män, har en självbestämmanderätt över sin egen kropp. Mycket svårare än så är det inte.

Att döda ett ofött barn räknas alltså som "självbestämmanderätt över sin egen kropp" i din bok? Samtidigt som det är olagligt att röka gräs feministlogik alltså...
Citera
2024-01-05, 13:39
Medlem
Citat:
Att döda ett ofött barn räknas alltså som "självbestämmanderätt över sin egen kropp" i din bok? Samtidigt som det är olagligt att röka gräs feministlogik alltså...

Ja, det är så lagstiftningen ser ut. Som jag redan förklarat för dig baseras rätten till abort på de kroppsliga konsekvenserna, och inte mödraskapet som sådant. Att avsäga sig föräldraskap är något annat.
Citera
2024-01-05, 13:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Om du inte är villig att lägga pengar på ditt barn som du väljer att behålla så har du fått något om bakfoten.
Öh, va? Vad menar du med det? Klart som fan jag hade spenderat en massa pengar på min unge om jag hade någon.
Citera
2024-01-05, 13:46
Avslutad
Citat:
Varför kan inte kvinnor som inte vill ha barn ta ansvar och knulla med kondom eller hålla benen stängda? Varför ska fri abort ens vara tillåtet?
För att, som jag redan sagt, att man ska ha rätten att bli av med en parasit som lever i sin kropp och suger näring och orsakar diverse medicinska komplikationer i nio månader följt av en förlossning med hög skaderisk.
Citera
2024-01-05, 13:48
Avslutad
Citat:
Att döda ett ofött barn räknas alltså som "självbestämmanderätt över sin egen kropp" i din bok?
Det är självbestämmande att ha rätten att sluta tillåta en annan organism att livnära sig på din kropp ja.

Citat:
Samtidigt som det är olagligt att röka gräs feministlogik alltså...
Varför börjar du babbla om gräs mitt i allt? Slut på argument?
Citera
2024-01-05, 13:50
Medlem
Blaskas avatar
Barnet är oskyldigt. Juridiskt är du fadern, med allt vad det innebär. Så länge abort är lagligt är det kvinnans kropp kvinnans rätt som gäller. Förstår inte ens hur du kan komma på tanken med juridisk abort. Blir sandlåda av det hela. Som vuxen tar man ansvar.
Citera
2024-01-05, 13:54
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
För att, som jag redan sagt, att man ska ha rätten att bli av med en parasit som lever i sin kropp och suger näring och orsakar diverse medicinska komplikationer i nio månader följt av en förlossning med hög skaderisk.

Det kunde man väl tänkt på innan man särade på benen och blev befruktad? Varför ska kvinnor kunna knulla runt utan ansvar men inte män?
Citera
2024-01-05, 13:57
Medlem
Smugumins avatar
Uppenbara lösningen är att man inte ligger med tjejer i fertil ålder om man inte kan acceptera risken att ett barn blir till. Vill TS fortsätta med lösaktigt sex så rekommenderar jag att satsa på 50+ kvinnorna om barn inte önskas.
Citera
2024-01-05, 13:57
Avslutad
Citat:
Det kunde man väl tänkt på innan man särade på benen och blev befruktad? Varför ska kvinnor kunna knulla runt utan ansvar men inte män?
Ingen knullar runt utan ansvar. Både män och kvinnor får ta konsekvenser av det.

Du sa tidigare att du inte tycker att vi bör förbjuda abort. En ny fråga. Tycker du att det skulle vara bättre än det är i dagsläget om man förbjöd abort?
Citera
2024-01-05, 14:02
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Ingen knullar runt utan ansvar. Både män och kvinnor får ta konsekvenser av det.

Du sa tidigare att du inte tycker att vi bör förbjuda abort. En ny fråga. Tycker du att det skulle vara bättre än det är i dagsläget om man förbjöd abort?

Jag tycker män ska ha rätt till juridisk abort.
Citera
2024-01-05, 14:05
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Jag tycker män ska ha rätt till juridisk abort.
Barnets rätt till sina föräldrars resurser väger mycket tyngre än din önskan att få knulla runt utan konsekvenser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in