2024-01-05, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Schyffert har aldrig klarat sig på egen hand, han verkar inte kunna leverera tillräckligt roliga karaktärer utan har mest fungerat som utfyllnad för de andra som verkligen kan leverera. Han har dock på nåt konstigt vis lyckats suga åt sig äran för allt de andra åstadkommit.

Det enda Schyffert har klarat sig på är att sitta och se ut som ett frågetecken i diverse tevesoffor med en rolig min och skratta åt sina egna skämt.

Schyffert var ju som en parasit på de andra i Killinggänget som faktiskt hade talang.
Utöver det så är han ju riktigt verklighetsfrånvänd och blåst med sina korkade uttalanden. En kändis som försöker diskutera politik och samhället men begriper verkligen ingenting.
Senast redigerad av Mosquitoseven 2024-01-05 kl. 13:20.
Citera
2024-01-05, 12:48
Medlem
Skullknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandydraken
Jorå, han är helt okej som komediskådespelare. Men en komiker som skämtar om rasister är däremot i klass med de som går ut på scen och ropar "Trump sucks!" till stående ovationer. Oavsett vad man gillar för ideologi så kan man inse att det inte finns någon talang i att bara skjuta mot öppet mål. Men han nämner ju också hela tiden att han är rädd för att bli utanför, så det är väldigt logiskt att han aldrig tar några risker.

Det var intressant att se vilket bekräftelsebehov han fortfarande har, trots all framgång du räknar upp. Det räcker inte att vara omtyckt av större delen av Sverige och alla miljoner på banken. Jag tror det är vanligt bland dylika mediaprrsonligheter
Är målet öppet ska man skjuta. Säger SD att Sverige grundades av Kalle Anke får de nog räkna med att det blir skämt om dem.

Skämta om övriga partier kan man göra hur mycket man vill, men den som skämtar om SD får internets vrede på sig.
Citera
2024-01-05, 12:52
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Vem fan bryr sig om Killinggänget längre? En skvätt mögliga 60 och 70talister som inte kommit vidare med sina liv sen den härliga första halvan av 90talet möjligtvis.

Exakr. Jag minns dem mest eftersom de var aktiva på dåtidens sociala medier (IRC och Computext). Martin Luuks storebror Kristian var också inblandad i manusen och jag minns honom som macofil medan schyffert höll på med abc80.
Citera
2024-01-05, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Schyffert var ju som en parasit på de andra i Killinggänget som faktiskt hade talang.
Utöver det så är han ju riktigt verklighetsfrånvänd och blåst med sina korkade uttalanden. En kändis ska diskutera politik och samhället men begriper verkligen ingenting.
Fast, jag tyckte nog han hade lite självironi. Han insåg själv att han var den svaga länken i gänget.
Synd att inte geniet Inde deltog.
Citera
2024-01-05, 13:24
Medlem
Dp
Citera
2024-01-05, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skullknight
Är målet öppet ska man skjuta. Säger SD att Sverige grundades av Kalle Anke får de nog räkna med att det blir skämt om dem.

Skämta om övriga partier kan man göra hur mycket man vill, men den som skämtar om SD får internets vrede på sig.

Haha vad yrar du om SD har haft rätt hela tiden och nu kan ju alla tydligt se hur misslyckad massinvandringen och mångkulturen varit, destruktiv och dysfunktionell. Vilket mål är öppet? SD hade 100% rätt om islam precis som Winston Churchill men du verkar leva i någon alternativ verklighet.
Du får det att låta som att Schyffert avslöjar något när han bara är PK och woke. Schyffert är ju själv det stora skämtet. Han är en nolla som hankar sig fram på andra människors talang.
Du verkar ju för övrigt lika PK-skadad som Schyffert, haha.
Senast redigerad av Mosquitoseven 2024-01-05 kl. 13:29.
Citera
2024-01-05, 13:26
Medlem
Flundran90s avatar
Aldrig tidigare tänkt på, men Rheborgs karaktär "Ernst" i "Fyra nyanser av brunt" är ju en direkt kopia av Martin Luuk. Kanske togs upp, bara kollat första avsnittet.

Ernst/Martin Luuk:
https://www.youtube.com/watch?v=en0vIh6nvHs
Citera
2024-01-05, 13:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skullknight

what? snarare tvärtom
Citera
2024-01-05, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Fast, jag tyckte nog han hade lite självironi. Han insåg själv att han var den svaga länken i gänget.
Synd att inte geniet Inde deltog.

Nja det känns som att Schyffert är så ängslig hur han uppfattas och spelar en roll hela tiden. En ängslig posör.
Känns ganska rutten som person faktiskt, falsk.
Senast redigerad av Mosquitoseven 2024-01-05 kl. 13:34.
Citera
2024-01-05, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Haha vad yrar du om SD har haft rätt hela tiden och nu kan ju alla tydligt se hur misslyckad massinvandringen och mångkulturen varit, destruktiv och dysfunktionell.
Du får det att låta som att Schyffert avslöjar något när han bara är PK och woke. Schyffert är ju själv det stora skämtet. Han är en nolla som hankar sig fram på andra människors talang.
Du verkar ju för övrigt lika PK-skadad som Schyffert, haha.
Det där med Schyfferts eventuella talang har ingen betydelse. Det går inte att ta sig förbi honom då han så att säga startade Killinggänget, men utöver det kan jag inte säga något om ifall han har tillfört något till programmen. Hans attityd verkar vara 'minimalistisk' på det sättet. Den som tillför något gör naturligtvis programmet roligare. Men det beror ju på vad man har för humor också.
Citera
2024-01-05, 13:36
Medlem
Synd att bögMartin sabbade samarbetet med Uggla. Kanske hade blivit skitbra.
Citera
2024-01-05, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Det där med Schyfferts eventuella talang har ingen betydelse. Det går inte att ta sig förbi honom då han så att säga startade Killinggänget, men utöver det kan jag inte säga något om ifall han har tillfört något till programmen. Hans attityd verkar vara 'minimalistisk' på det sättet. Den som tillför något gör naturligtvis programmet roligare. Men det beror ju på vad man har för humor också.

Jag kommenterade någon som hävdar att Schyffert har en poäng i sin kritik av SD när verkligheten har bevisat att så inte är fallet.
Utan snarare en oerhört okunnig människa som försökte ge sig in i samhällsdebatten men det blev snarare lyteskomik.

Någon talang har han inte även om han startade upp Killinggänget men det är ju inte talang men dock klarsynt att omge sig med talang som han själv kunde dra nytta av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in