2024-01-05, 10:12
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Du vet att det finns fall där folk (huliganer) slåss och båda är med på det men en polis ser detta och upprättar en anmälan? Oavsett om personerna inte vill anmäla. Du får inte använda fysisk våld oavsett om den andra inte anmäler eller inte. Boxning är något helt annat. sluta käfta emot och inse att det är olagligt.

Har du inte sett youtube-streetfight kanaler som är svenska så tror du väl att dom är skurkar för att dom vill slå varandra och samtycker till att det inte är brottsligt slagsmål.

Huliganer är väl mesar då om dom inte kan stå i rätten och försvara sin misshandlare pga samtycket som dom nog har innan dom slår varandra på käften. Dom hatar väl varandra för mycket för att vara sportsliga och ärliga i sina slagsmål med livet som insats.

Sjukt hur nån ens tror att nån annan än Chrille bestämmer om det var samtyckligt gräl eller misshandel.

Självklart är det mitt val om jag förlåter min flickvän eller inte efter ett slagsmål.
Citera
2024-01-05, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Det där är dock en sanning med modifikation. För tänk på hur många våldtäktsfall där all bevisning i princip varit serverat rättsväsendet men som lagts ner för att det inte går till 110% att bevisa att gärningsmannen gjort det utan bara 99,9%. Eller de kvinnor som anmält sina män för misshandel men där de inte blivit dömda och istället haft ihjäl henne.
Om du säger till en sådan kvinna eller hennes anhöriga att de oftast tror på kvinnor lär du inte få medhåll.
Så det där är en farlig syn att ha.

Det finns förövare bland kvinnor också, mörkertalet är stort. Men ja jag förstår din poäng!
Citera
2024-01-05, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thomthen
Alltså: ett lågvattenmärke utan dess like efter ha kollat på Anjos senaste verk där han har med Chloe. Jag har själv varit utsatt för en liknande situation där jag blev anklagad för en massa konstigheter och där mina barns mamma (mitt ex) "förhört" mina barn genom att ställa ledande frågor till dem. Jag hade enligt barnen slagit sönder väggar i mitt hus, kastat möbler, slagit dem osv. Barnen säger i princip alltid det som föräldern vill höra och fantasin har inga gränser. De vet inte vad de upplevt själva eller sett på TV och blandar vilt.

Att gå ut med denna video som Anjo gjort (och övriga som gett honom materialet) är helt förkastligt och ur ett barnpsykologiskt perspektiv, vansinne. Har man någon som helst kunskap i hur barn fungerar/tänker så gör man inte så här! Skärpning för faan Anjo och övriga. Låt åklagaren och rättsväsende ha sin gilla gång och sluta dra in oskyldiga barn för att försöka vinna några slag sympatier. USCH!

Ledande frågor? Av det jag hörde berättade Chloe själv om vad hon upplevt. Enda "ledande frågan" var väl i så fall om huruvida Linnea slår pappa.

Och nej, barn hittar inte på sådana saker som Chloe berättar om. De kan absolut ljuga och hitta på men i detta fall märkte man att det var sanning.
Citera
2024-01-05, 10:15
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Har du inte sett youtube-streetfight kanaler som är svenska så tror du väl att dom är skurkar för att dom vill slå varandra och samtycker till att det inte är brottsligt slagsmål.

Huliganer är väl mesar då om dom inte kan stå i rätten och försvara sin misshandlare pga samtycket som dom nog har innan dom slår varandra på käften. Dom hatar väl varandra för mycket för att vara sportsliga och ärliga i sina slagsmål med livet som insats.

Sjukt hur nån ens tror att nån annan än Chrille bestämmer om det var samtyckligt gräl eller misshandel.

Självklart är det mitt val om jag förlåter min flickvän eller inte efter ett slagsmål.

De har streetfights i Sverige JUST på grund av svenska slappa lagarna
Citera
2024-01-05, 10:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
Det är väl en gråzon? Du kan ju bli dömd utan "offer" i Sverige. Men ge mig en dom som visar namn på två huliganer som slagit och blivit dömda mot sitt nekande. Så vilket fall pratar du om?

https://www.youtube.com/watch?v=KX-s1N62O5I Kan ta detta som exempel så tröga som du förstår.

Här är två huliganfirmor som slåss i sthlm och allt filmas via kameran som du ser, Killen i bakgrunden som blir påslagen av 2 stycken är huligan och blir påslagen av huliganer han anmäler ingenting av detta "Ge sig in i leken, leken tåla"... Dom två som slog honom blev i ett senare skede anmälda båda 2 av polisen efter dom hade granskat filmen och blev därmed dömda. Ingen av dom 3 inblandade pratade med polisen men 2 åkte dit. Räcker det för att du ska förstå?
Citera
2024-01-05, 10:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat

Så du tycker Misshandel och gräl är samma sak? Ett gärl är ju fine men såfort någon använder våld blir det ju automatiskt misshandel....
Citera
2024-01-05, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Ledande frågor? Av det jag hörde berättade Chloe själv om vad hon upplevt. Enda "ledande frågan" var väl i så fall om huruvida Linnea slår pappa.

Och nej, barn hittar inte på sådana saker som Chloe berättar om. De kan absolut ljuga och hitta på men i detta fall märkte man att det var sanning.

Nä så lätt är det inte att förhöra barn, det krävs människor med speciell utbildning för att göra det på ett lagligt tillvägagångssätt, det var inte detta. Vet ju inte vad Julia pratat med Clue innan detta samtal spelades in. Inte nått som kan användas som bevis.
Citera
2024-01-05, 10:19
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Tack, precis det jag också vill påtala här. Ren häxjakt och att det nu även skulle komma upp rykten att Linnea även slagit barnet var ändå väntat. Finns inga bevis och ändå är hon redan dömd av pöbeln...

Hoppas ingen av de drabbas av detta i alla fall.

Linnea kan såklart inte gå ut nu pga grovt förtal men hon får hjälp med att ha det bra inomhus tills dom blir dömda för denna häxjakt.. och om cirka ett år kan hon kanske gå ut igen utan att riskera livet.

Ungefär så fick Joz leva ju men folk försökte ju ändå mörda han för att han tog lite chanser och gick ut trots allt.

Ja urs en oskadad unge används som "bevis" för barnmisshandel i youtube-domstolen.
Citera
2024-01-05, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Det finns förövare bland kvinnor också, mörkertalet är stort. Men ja jag förstår din poäng!

Absolut, det säger jag inte emot utan nu var det bara just det citatet jag kommenterade. Att man ska vara försiktig med det uttrycket för det kan ju faktiskt i förlängningen leda till att män inte anmäler bara av den förutfattade meningen att de ändå inte kommer bli trodde eller sedda då de står mot en kvinna.
Citera
2024-01-05, 10:27
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
De har streetfights i Sverige JUST på grund av svenska slappa lagarna

Så två vuxna människor ska inte få bestämma över sig själva om dom gör något som du ogillar?

Ni lever i nån sorts tvångs psykos där ingen har fri vilja att slåss eller sätta på varandra i prutten så ingen av bögarna kan gå rakt.. för då ska snutar storma in och rädda bögarna från att såra varandras fisringar.

Blir väl så i skolors hjärntvätt att man tror på tvång så mycket att man slår ut tänderna på flickvännen eller tror att två vuxna inte får slåss om dom vill det.
Citera
2024-01-05, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Nä så lätt är det inte att förhöra barn, det krävs människor med speciell utbildning för att göra det på ett lagligt tillvägagångssätt, det var inte detta. Vet ju inte vad Julia pratat med Clue innan detta samtal spelades in. Inte nått som kan användas som bevis.

Korrekt! Dessutom så görs ett sådant "förhör" inte med närstående i rummet eftersom de påverkar barnet bara genom att vara där. De behöver inte ens säga något. Mina barn förhördes i flera omgångar och de sa olika saker till förhörsledarna hos de utbildade barnpsykologerna varje gång och de ändrade berättelse baserat på vem som skjutsade dem till förhöret. Så pass lätt-påverkade är barnen.

Jag skulle våga påstå att det är ett visst mått av barnmisshandel att förhöra sina barn som Julia nu verkar ha gjort och bara det borde ligga till grund för en orosanmälan till socialen. Det visar på mycket svagt omdöme hos föräldern att utföra detta oavsett om tanken baken förhöret är god. Överlåt alltid detta till experter inom barnpsykologi.
Citera
2024-01-05, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thomthen
Korrekt! Dessutom så görs ett sådant "förhör" inte med närstående i rummet eftersom de påverkar barnet bara genom att vara där. De behöver inte ens säga något. Mina barn förhördes i flera omgångar och de sa olika saker till förhörsledarna hos de utbildade barnpsykologerna varje gång och de ändrade berättelse baserat på vem som skjutsade dem till förhöret. Så pass lätt-påverkade är barnen.

Jag skulle våga påstå att det är ett visst mått av barnmisshandel att förhöra sina barn som Julia nu verkar ha gjort och bara det borde ligga till grund för en orosanmälan till socialen. Det visar på mycket svagt omdöme hos föräldern att utföra detta oavsett om tanken baken förhöret är god. Överlåt alltid detta till experter inom barnpsykologi.

Det är då själva fan vad svenskar gillar orosanmälningar inte undran på den stora hatkampanjer riktat mot socialtjänsten i Sverige… den står ni för, inte soc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in