2024-01-05, 09:34
  #12421
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
En spark i huvudet blir inte "Laglig" bara för den andra inte anmäler? Är du så jävla korkad? "Ingen såg mig köpa knark så då är det helt lagligt"

Det frågar snuten om offret vill anmäla brottet.
Vill inte offret det så är det precis som när två vuxna kommer överens om att slå varandra i huvudet hundratals ggr i en boxningsring. Det är inga snutar som stormar in och griper två boxare som vill slå varandra och bli slagna av varandra.

Har inte Chrille anmält nån spark så är det ingen misshandel oavsett vad du och Anjo tycker.
Citera
2024-01-05, 09:39
  #12422
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d3lux
Varför anmälde inte crippa linnea om hon slog hans dotter???? Även det är ju sjukt. Han säger att han gör allt för dottern och att ingen ska röre henne osv osv. Även det är bara skitsnack.

Vilket extremt luftslott detta har varit och skitsnack från hans sida. Förespråkar att stå upp för sig själv hela tiden så är han rena motsatsen själv.

Synd om barnet och soc borde hoppa in nu


Ja allt har varit en fasad, fast det är ju synat för längesen.
Citera
2024-01-05, 09:49
  #12423
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Sluta snacka skit!

"En av de viktigaste lagändringarna är från 1982 då misshandel blev ett brott som faller under allmänt åtal, det vill säga att vem som helst som bevittnat eller känner till ett brott, kan anmäla det. Det är alltså inte den som blivit utsatt som måste anmäla."

Det skulle vara något det om Chrille kommer ut och ni har anmält att han blev misshandlad för ett år sen enligt en anonym hörsägner dvs ett rent rykte. Tvinga han lixom lol
Jo Chrille, du blev sparkad säg nu till polis så att pappa Anjo har förtalat en klandervärd som förtjänade att bli utsatt för grovt förtal så länge du säger efter mig Chrille -Linnea sparkade mig i huvudet för ett år sen men jag vågade inte anmäla det innan!

Ska Linnea utsättas för grova förtal dvs om man ska begå så grova brott mot henne så måste hon ju vara ond innan det grova förtalet blir lagligt.. då vi i Sverige kör med häxjakter istället för polis och domstol.

Vi jagar de onda ute på gatan efter att Anjo dömer dom genom grova förtal. Det är så vi lever i Sverige när rättvisan ska segra och vi eldar upp häxor på bål.
Citera
2024-01-05, 09:54
  #12424
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det frågar snuten om offret vill anmäla brottet.
Vill inte offret det så är det precis som när två vuxna kommer överens om att slå varandra i huvudet hundratals ggr i en boxningsring. Det är inga snutar som stormar in och griper två boxare som vill slå varandra och bli slagna av varandra.

Har inte Chrille anmält nån spark så är det ingen misshandel oavsett vad du och Anjo tycker.

Du vet att det finns fall där folk (huliganer) slåss och båda är med på det men en polis ser detta och upprättar en anmälan? Oavsett om personerna inte vill anmäla. Du får inte använda fysisk våld oavsett om den andra inte anmäler eller inte. Boxning är något helt annat. sluta käfta emot och inse att det är olagligt.
Citera
2024-01-05, 09:56
  #12425
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Sverige kör med häxjakter istället för polis och domstol.

Vi jagar de onda ute på gatan efter att Anjo dömer dom genom grova förtal. Det är så vi lever i Sverige när rättvisan ska segra och vi eldar upp häxor på bål.

Tack, precis det jag också vill påtala här. Ren häxjakt och att det nu även skulle komma upp rykten att Linnea även slagit barnet var ändå väntat. Finns inga bevis och ändå är hon redan dömd av pöbeln...

Hoppas ingen av de drabbas av detta i alla fall.
Citera
2024-01-05, 09:56
  #12426
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Helvete vad borderline-Linneas groupies är patetiska. Ni tål inte att den råa sanningen kommer fram genom ett barn. Helt plötsligt ska ni komma och moralpredika och leka jurister.

Det är ju uppenbart att Chloe talar sanning och det var fan genialiskt att fråga ut henne. Chrippas eventuella rättegång påverkas inte av huruvida borderline-Linnea har slagit honom eller Chloe tidigare ändå, så det har noll betydelse för någon "utredning". Svenska feministiska domstolar bryr sig inte ett jota om fysisk eller psykisk misshandel mot män där kvinnan är förövaren.

Det är bara bra att Sverige får se vilken häxa borderline-Linnea är och att det blir omöjligt för henne att få en normal pojkvän någonsin inom landets gränser. Hon kommer få leva ensam resten av sitt liv

Nu är jag inte på någons sida egentligen i själva ursprungsfallet; har Chrippa misshandlat Linnea ska han fällas, har han inte ska han frias och få upprättelse.
Sen om en anmälan gjorts/görs mot Linnea och att hon ska ha misshandlat Chrippa (fysiskt/psykiskt) och gett sig på Chloe så gäller samma där att hon ska fällas för det och om det visar sig vara vinklat och rent skitsnack från Jocke&co så ska hon frias och få upprättelse. Så enkelt är det ju.

Sen att nu Jocke&co agerar helt sjukt och inte bara öppnar upp för att själva skaffa minst en egen anmälan/brottsrubricering mot sig själva då ju förtal även gäller om det som de sprider skulle vara sant. Att de visar på total brist på moral att använda sig av ett barn i detta drev. För när de märkt att Chloe eventuellt skulle nämnt något borde de ju direkt kontaktat rättsväsendet och låtit en professionell person föra detta samtal med henne och även fått det registrerat direkt och inte med ledande frågor från mamma med syftet att skicka vidare till anjo riskera att eliminera bevisvärdet ur något som annars kunnat varit väldigt värdefull information. Sen borde detta egentligen skett tidigare innan Julia haft all möjlighet i världen ,teoretiskt sett, att berätta för Chloe vad som hänt med sina ord och på så sätt kunnat styra vad Chloe säger.

Och om sanningen nu kommer genom ett barn är ju det som det är och är ju bra iaf- men problemet som är nu är att då ska det inte pumpas ut via youtube utan ske bakom stängda dörrar med professionell person som vet vad de sysslar med.

Och eftersom ingen just nu egentligen vet hur det faktiskt ligger till med om Chrippa är skyldig/oskyldig eller om Linnea är en galning eller inte så är det enda som faktiskt just nu är klarlagt att Jocke&co har utövat ärekränkning genom förtal/förolämpning så det skriker om det och där hoppas jag faktiskt att det finns eller kommer upprättas en anmälan och att de alla var och en döms för detta den här gången. För de kan inte komma undan eller förneka det
Citera
2024-01-05, 10:02
  #12427
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Du vet att det finns fall där folk (huliganer) slåss och båda är med på det men en polis ser detta och upprättar en anmälan? Oavsett om personerna inte vill anmäla. Du får inte använda fysisk våld oavsett om den andra inte anmäler eller inte. Boxning är något helt annat. sluta käfta emot och inse att det är olagligt.

Det är väl en gråzon? Du kan ju bli dömd utan "offer" i Sverige. Men ge mig en dom som visar namn på två huliganer som slagit och blivit dömda mot sitt nekande. Så vilket fall pratar du om?
Citera
2024-01-05, 10:04
  #12428
Medlem
Alltså: ett lågvattenmärke utan dess like efter ha kollat på Anjos senaste verk där han har med Chloe. Jag har själv varit utsatt för en liknande situation där jag blev anklagad för en massa konstigheter och där mina barns mamma (mitt ex) "förhört" mina barn genom att ställa ledande frågor till dem. Jag hade enligt barnen slagit sönder väggar i mitt hus, kastat möbler, slagit dem osv. Barnen säger i princip alltid det som föräldern vill höra och fantasin har inga gränser. De vet inte vad de upplevt själva eller sett på TV och blandar vilt.

Att gå ut med denna video som Anjo gjort (och övriga som gett honom materialet) är helt förkastligt och ur ett barnpsykologiskt perspektiv, vansinne. Har man någon som helst kunskap i hur barn fungerar/tänker så gör man inte så här! Skärpning för faan Anjo och övriga. Låt åklagaren och rättsväsende ha sin gilla gång och sluta dra in oskyldiga barn för att försöka vinna några slag sympatier. USCH!
Citera
2024-01-05, 10:07
  #12429
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thomthen
Alltså: ett lågvattenmärke utan dess like efter ha kollat på Anjos senaste verk där han har med Chloe. Jag har själv varit utsatt för en liknande situation där jag blev anklagad för en massa konstigheter och där mina barns mamma (mitt ex) "förhört" mina barn genom att ställa ledande frågor till dem. Jag hade enligt barnen slagit sönder väggar i mitt hus, kastat möbler, slagit dem osv. Barnen säger i princip alltid det som föräldern vill höra och fantasin har inga gränser. De vet inte vad de upplevt själva eller sett på TV och blandar vilt.

Att gå ut med denna video som Anjo gjort (och övriga som gett honom materialet) är helt förkastligt och ur ett barnpsykologiskt perspektiv, vansinne. Har man någon som helst kunskap i hur barn fungerar/tänker så gör man inte så här! Skärpning för faan Anjo och övriga. Låt åklagaren och rättsväsende ha sin gilla gång och sluta dra in oskyldiga barn för att försöka vinna några slag sympatier. USCH!

Ett mycket klargörande inlägg, tack! Så ett frö och det kan bli en tistel. Man gör inte så här mot barn, tror de skäms nu.
Citera
2024-01-05, 10:07
  #12430
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thomthen
Alltså: ett lågvattenmärke utan dess like efter ha kollat på Anjos senaste verk där han har med Chloe. Jag har själv varit utsatt för en liknande situation där jag blev anklagad för en massa konstigheter och där mina barns mamma (mitt ex) "förhört" mina barn genom att ställa ledande frågor till dem. Jag hade enligt barnen slagit sönder väggar i mitt hus, kastat möbler, slagit dem osv. Barnen säger i princip alltid det som föräldern vill höra och fantasin har inga gränser. De vet inte vad de upplevt själva eller sett på TV och blandar vilt.

Att gå ut med denna video som Anjo gjort (och övriga som gett honom materialet) är helt förkastligt och ur ett barnpsykologiskt perspektiv, vansinne. Har man någon som helst kunskap i hur barn fungerar/tänker så gör man inte så här! Skärpning för faan Anjo och övriga. Låt åklagaren och rättsväsende ha sin gilla gång och sluta dra in oskyldiga barn för att försöka vinna några slag sympatier. USCH!

C kanske mena en annan Linnea? Enligt Chrippa kallar ju C Linnea för MammaNea... bara en tanke....
"förhöret" känns mer som "visst har Linnea slagit dig, OCH vill du ha glass?" DÄR SER NI, HON SA JA!
Citera
2024-01-05, 10:09
  #12431
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Men det behöver rimligtvis inte ha betydelse då man oftast tror på kvinnan och det är tabubelagt att män också kan bli utsatta för våld.

Det där är dock en sanning med modifikation. För tänk på hur många våldtäktsfall där all bevisning i princip varit serverat rättsväsendet men som lagts ner för att det inte går till 110% att bevisa att gärningsmannen gjort det utan bara 99,9%. Eller de kvinnor som anmält sina män för misshandel men där de inte blivit dömda och istället haft ihjäl henne.
Om du säger till en sådan kvinna eller hennes anhöriga att de oftast tror på kvinnor lär du inte få medhåll.
Så det där är en farlig syn att ha.
Citera
2024-01-05, 10:10
  #12432
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Nu är jag inte på någons sida egentligen i själva ursprungsfallet; har Chrippa misshandlat Linnea ska han fällas, har han inte ska han frias och få upprättelse.
Sen om en anmälan gjorts/görs mot Linnea och att hon ska ha misshandlat Chrippa (fysiskt/psykiskt) och gett sig på Chloe så gäller samma där att hon ska fällas för det och om det visar sig vara vinklat och rent skitsnack från Jocke&co så ska hon frias och få upprättelse. Så enkelt är det ju.

Sen att nu Jocke&co agerar helt sjukt och inte bara öppnar upp för att själva skaffa minst en egen anmälan/brottsrubricering mot sig själva då ju förtal även gäller om det som de sprider skulle vara sant. Att de visar på total brist på moral att använda sig av ett barn i detta drev. För när de märkt att Chloe eventuellt skulle nämnt något borde de ju direkt kontaktat rättsväsendet och låtit en professionell person föra detta samtal med henne och även fått det registrerat direkt och inte med ledande frågor från mamma med syftet att skicka vidare till anjo riskera att eliminera bevisvärdet ur något som annars kunnat varit väldigt värdefull information. Sen borde detta egentligen skett tidigare innan Julia haft all möjlighet i världen ,teoretiskt sett, att berätta för Chloe vad som hänt med sina ord och på så sätt kunnat styra vad Chloe säger.

Och om sanningen nu kommer genom ett barn är ju det som det är och är ju bra iaf- men problemet som är nu är att då ska det inte pumpas ut via youtube utan ske bakom stängda dörrar med professionell person som vet vad de sysslar med.

Och eftersom ingen just nu egentligen vet hur det faktiskt ligger till med om Chrippa är skyldig/oskyldig eller om Linnea är en galning eller inte så är det enda som faktiskt just nu är klarlagt att Jocke&co har utövat ärekränkning genom förtal/förolämpning så det skriker om det och där hoppas jag faktiskt att det finns eller kommer upprättas en anmälan och att de alla var och en döms för detta den här gången. För de kan inte komma undan eller förneka det

exakt så, varken mer elr mindre. håller med om allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in