Citat:
En fortsättning av konflikten, där man nu ser att Hamas och Hizbollah är bara förgreningar av olika terroristorganisationer under samma paraply.
Om västländerna inte förmår att bomba terroristerna från Yemen sönder och samman är de extra kostnaderna för bränsle en lyx man betalar för Palestina vurmandet. Jag tänker att det kan gott kosta om man röstat för politiker som fjäskar för den islamistiska världen och tror att man kan resonera med detta religiösa pack.
Jag köper väldigt lite smäck från Kina, och bensinen har jag råd med. På sikt är det bra om vi inte är beroende av långa transporter, och nu lär oss detta den hårda vägen. Tredje världen har flyttat in i våra länder, och nu kan vi återuppta den tillverkning som vi hade förr, med sömmerskor och jobb i enklare industri.
Om västländerna inte förmår att bomba terroristerna från Yemen sönder och samman är de extra kostnaderna för bränsle en lyx man betalar för Palestina vurmandet. Jag tänker att det kan gott kosta om man röstat för politiker som fjäskar för den islamistiska världen och tror att man kan resonera med detta religiösa pack.
Jag köper väldigt lite smäck från Kina, och bensinen har jag råd med. På sikt är det bra om vi inte är beroende av långa transporter, och nu lär oss detta den hårda vägen. Tredje världen har flyttat in i våra länder, och nu kan vi återuppta den tillverkning som vi hade förr, med sömmerskor och jobb i enklare industri.
Förra gången det var problem i 6 dagar i kanalen så tog det månader innan världshandeln inte hade problem.
två problem med Houthis
1 Houthis är väldigt duktiga på skydda sina militära resurser från bombningar. De har tränat mot Saudi och UAE.
2 Ingen verkar vara villig att sätta boots on the ground. Möjligen borde Egypten vara det.
Nej de är inte samma terrorist organisationer. Alla tre har olika mål. Även miliserna i Irak har olika mål. De är delvis klienter till Iran. Till ex Houthis fick sitt främsta stöd inte från Iran utan Hizbollah. Irans klienter har inte samma mål som Iran och gör inte alltid vad Iran säger.