2024-01-04, 22:40
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Hehe... det är ju där jag fick siffrorna ifrån.

Klicka på "Excess deaths by week, 2020-2023". Vad betyder det enligt dig?

Exportera sedan som excel och analysera datan.

Resultatet blir följande...

Kod:
ÖVERDÖDLIGHET SVERIGE VS NYA ZEELAND 2020-2023

2020-2023
Nya Zeeland  9,81 %
Sverige      2,31 % 

2020
Nya Zeeland  0,31 %
Sverige      7,27 % 

2021
Nya Zeeland  6,66 %
Sverige     -0,06 %

2022
Nya Zeeland 17,76 %
Sverige      2,64 %

2023
Nya Zeeland 14,52 %
Sverige     -0,62 %

Källa:https://stats.oecd.org/Index.aspx?DataSetCode=HEALTH_MORTALITY
Jaha, så jag hade rätt IGEN - du har analyserat statistiken och skapat en NY statistik. Och så länkade du till OECD för att det skulle se ut som det var OECD som sammanställt statistiken när det i själva verket var DU som manipulerat deras statistik. D.v.s. du ljög.

Ok, jag förstår.

Det där är som sagt inte någon statistik över överdödligheten.
Senast redigerad av korrektamund0 2024-01-04 kl. 22:45.
Citera
2024-01-04, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Men hur kan du vara så blåst?
LÄS mina inlägg. LÄS! LÄS!

Det är skillnad på efficacy och effectiveness. Använder man benämningen efficacy kan det bli lite galet, och därför skall man undvika just det. Och jag påpekar att till och med Astra använder benämningen 100% EFFICACY, som i själva verket INTE betyder att vaccinet ger 100% skydd mot allvarlig sjukdom och död.

Diskussionen bottnar i en frågeställning som dök upp gällande skillnaderna i den påstådda effektiviteten.

Det jag försöker förklara för IMBILDEN (och andra) att dessa jämförelser görs mellan två helt olika värden. Den ena är effectiveness och den andra efficacy. Två helt olika saker.

INGET vaccin har 100% effectiveness (jag känner åtminstone inte till något sådant), men till och med Astra använder efficacy (och det borde de inte göra).

Vi har redan diskuterat detta tillräckligt. Denna gång handlande det inte om att jag inte vet skillnaden. Utan dina påhopp att jag förfalskat citat.
Citera
2024-01-04, 22:44
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
En kollega till mig dog i det, personen som var absolut mest rädd för det.
Personen lät iprincip livrädd då han var tvungen att veckohandla, vi andra tyckte väll att det kändes lite överdrivet men..

En dag gick han och harkla sig på jobbet och drack mycket vatten, dagen efter var han hemma sjuk.
Några dagar efter vart han tvingad till sjukhus av närstående och ungefär en vecka efter hans försiktiga hostningar och harklingar började så var han död.
Mycket sorgligt då man själv knappt trodde sjukdomen var påriktigt och den personen som var mest rädd och aktsam var den som fick sätta livet till...

att vara riktigt rädd kan påverka immunförsvaret negativt. Jag kan ge mig tusan på att den överdrivna rädslan för detta virus som orsakat fenomenet långcovid, ett uttryck som för övrigt dök upp mycket tidigt under pandemin.

Om man är orolig för covid bör man försöka förbättra sin metabola hälsa och gå och göra en rejäl hälsoundersökning så man har alla parametrar svart på vitt. Har man högt blodsocker är det dags att lägga om kosten. Det borde alla gjort från dag ett, men det blev precis tvärtom. Ett jäkla svullande hemma och fetman har bara blivit ännu värre. Så nu är vi ännu mer läkemedelsberoende och sjukhusen får onödigt mycket att göra. Det är så tragiskt att folk inte kan lära sig vad kosten gör med vår hälsa och immunförsvaret.
Citera
2024-01-04, 22:45
Medlem
Citat:
Jaha, så jag hade rätt IGEN - du har analyserat statistiken och skapat en NY statistik. Och så länkade du till OECD för att det skulle se ut som det var OECD som sammanställt statistiken när det i själva verket var DU som manipulerat deras statistik.

Ok, jag förstår.

Det där är som sagt inte någon statistik över överdödligheten.
"Du make:ar ingen sense". Det är EXAKT just statistik på överdödlighet. Men du kommer förstås förneka dig harmynt att så inte är fallet.

Det finns säkert nån pensionärsklubb i din kommun där du kan ta "datakörkort" och lära dig excel.

Väl mött...
Citera
2024-01-04, 23:29
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
"Du make:ar ingen sense". Det är EXAKT just statistik på överdödlighet. Men du kommer förstås förneka dig harmynt att så inte är fallet.

Det finns säkert nån pensionärsklubb i din kommun där du kan ta "datakörkort" och lära dig excel.

Väl mött...
Nej, det är INTE statistik på överdödlighet. Dessutom är naturligtvis frågan varför du ljuger om att OECD skulle ha sammanställt den. Den statistik som du så bedrägligt manipulerat och ljugit ihop )som det antivaxxar-patrask du är) är inte statistiken på överdödligheten, utan statistiken på FÖRÄNDRINGEN mätt mot den förväntade dödligheten. Pajas. LÄS statistiken nästa gång. LÄS! Jag skall hjälpa dig:
https://stats.oecd.org/wbos/fileview2.aspx?IDFile=97aacc20-eac4-4e44-8f59-9fb5b7e25090

Det enklaste vore om du talade om hur du har "analyserat" statistiken och skapat "ny statistik". Man frågar sig dessutom vad det var för fel på den statistik som OECD skapat? Den passade inte ditt syfte?

Ni antivaxxar-patraskare är HELT otroliga, ni drar er inte ens för att ljuga och manipulera officiell statistik - och det lustiga är att ni tror att inga skall upptäcka det.

Herregud...
Senast redigerad av korrektamund0 2024-01-04 kl. 23:33.
Citera
2024-01-04, 23:37
Medlem
Citat:
Nej, det är INTE statistik på överdödlighet. Dessutom är naturligtvis frågan varför du ljuger om att OECD skulle ha sammanställt den. Den statistik som du så bedrägligt manipulerat och ljugit ihop )som det antivaxxar-patrask du är) är inte statistiken på överdödligheten, utan statistiken på FÖRÄNDRINGEN mätt mot den förväntade dödligheten. Pajas. LÄS statistiken nästa gång. LÄS! Jag skall hjälpa dig:
https://stats.oecd.org/wbos/fileview2.aspx?IDFile=97aacc20-eac4-4e44-8f59-9fb5b7e25090

Det enklaste vore om du talade om hur du har "analyserat" statistiken och skapat "ny statistik". Man frågar sig dessutom vad det var för fel på den statistik som OECD skapat? Den passade inte ditt syfte?

Ni antivaxxar-patraskare är HELT otroliga, ni drar er inte ens för att ljuga och manipulera officiell statistik - och det lustiga är att ni tror att inga skall upptäcka det.

Herregud...
Du har visst lite otur när du tänker. Siffrorna finns ju här för alla att läsa. https://stats.oecd.org/Index.aspx?DataSetCode=HEALTH_MORTALITY
Sverige har totalt sett de senaste åren haft mkt lägre överdödlighet än Nya Zeeland. Man måste antingen vara svagbegåvad eller betald av Big Pharma för att påstå motsatsen... vilken kategori tillhör du?
Citera
2024-01-04, 23:47
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Hur fan är det möjligt att kunna länka till undersökningar, statistik-data, falska eller inte i dessa mängder som du gör? Hur är det möjligt att själv kunna hinna läsa och förstå/tolka sådan mängd information du gjort under den sk. pandemin?
Om du som jag arbetat med att analysera text, data, forskning och regulatoriska krav i en vetenskaplig miljö har du dels en grundkunskap men också ett enormt bibliotek med referensmaterial som du ideligen använder. Det tar mig 30 sekunder att plocka fram en uppgift om jag inte har den i huvudet. Jag lägger inte ned en bråkdel av den tid som du inbillar dig att jag gör. Jag skriver dessutom bara en liten del av alla inlägg utan dikterar 95%.

Citat:
Hur och var hittar du alla dessa länkar som du så snabbt drar fram som alltid stödjer (kalla det vad du vill?) etablisemanget/FHM/läkemedelsindustrin?
I princip är det så att jag inte kommenterar något här som jag inte redan på förväg VET är felaktigt. Jag har redan uppgifterna och det tar 30 sekunder att plocka fram dem. Jag har nämnt det flera gånger, men om jag påstår något har jag stöd för det just på grund av att jag redan VET vad som gäller och ofta redan har kunskap i ärendet.

Citat:
Har du inget vanligt jobb att sköta eller har du bara en bokstavskombination eller är du ett betalt troll?
Ja, jag har ett vanligt jobb att sköta.

Citat:
Jag har tidigare påpekat detta och då som den lilla (valfritt) du är så anmäler du en. Jag anser detta är helt rimligt att som användare här på fb ställa dessa frågor. Det borde även modsen anse. Speciellt till en användare som "bombar" en tråd, speciellt en tråd av viss dignitet sas.
Nej, jag anmäler inte.
Citera
2024-01-04, 23:50
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Du har visst lite otur när du tänker. Siffrorna finns ju här för alla att läsa. https://stats.oecd.org/Index.aspx?DataSetCode=HEALTH_MORTALITY
Sverige har totalt sett de senaste åren haft mkt lägre överdödlighet än Nya Zeeland. Man måste antingen vara svagbegåvad eller betald av Big Pharma för att påstå motsatsen... vilken kategori tillhör du?
Så hur gjorde du?

Ladda upp ditt Excel-ark här, vet ja:
https://www.file.io/
Citera
2024-01-04, 23:58
Medlem
Citat:
Så hur gjorde du?
1.Gå till https://stats.oecd.org/Index.aspx?DataSetCode=HEALTH_MORTALITY
2.Klicka på Excess deaths by week, 2020-2023
3.Välj årtal
4.Export Excel -> Export to XLS file
Citera
2024-01-05, 00:01
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
1.Gå till https://stats.oecd.org/Index.aspx?DataSetCode=HEALTH_MORTALITY
2.Klicka på Excess deaths by week, 2020-2023
3.Välj årtal
4.Export Excel -> Export to XLS file
Berätta istället hur du har ljugit ihop de siffrorna som du dragit till med.

Den "analys" som det framkommit att du gjort, den är jag intresserad av att få lite detaljer om. Kan du inte upplysa oss andra om hur du ljög ihop de siffrorna och dessutom ljög om att det var OECD som skapat den statistiken? Det var ju inte OECD som skapat den statistiken, det var ju DU, eller hur?

Herregud...
Citera
2024-01-05, 00:04
Medlem
Citat:
Berätta istället hur du har ljugit ihop de siffrorna som du dragit till med.

Den "analys" som det framkommit att du gjort, den är jag intresserad av att få lite detaljer om. Kan du inte upplysa oss andra om hur du ljög ihop de siffrorna och dessutom ljög om att det var OECD som skapat den statistiken? Det var ju inte OECD som skapat den statistiken, det var ju DU, eller hur?

Herregud...
Jag har inte ljugit. Vem som helst kan gå till sidan jag länkat till och kolla själv. Ägd!
Citera
2024-01-05, 00:09
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jag har inte ljugit. Vem som helst kan gå till sidan jag länkat till och kolla själv. Ägd!
De siffror som du tagit fram finns ingenstans i något av de Excel-ark som du kan ladda ned från OECD.

Du har ju redan erkänt att du "analyserat".
Citat:
Hehe... det är ju där jag fick siffrorna ifrån.

Klicka på "Excess deaths by week, 2020-2023". Vad betyder det enligt dig?

Exportera sedan som excel och analysera datan.

Resultatet blir följande...
Berätta för all del hur du gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in