2024-01-04, 20:54
Medlem
KungPungPats avatar
Är det bara jag som inte känner igen folk som har vaccinerat sig mot covid och sen har dom alla åldrats extremt snabbt på kort tid så jag känner fan inte igen folk?

Jag kollade bilder på nhl-spelare men jag kan lisom inte känna igen stjärnorna som halvt ser ut som pensionärer fast dom är yngre än mig.
Citera
2024-01-04, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Ja, om en ny variant inte utnyttjar ovaccinerades brist på lgG4

Ja, det är ju så bra att låta virus göra kaos i kroppen utan att neutraliseras.

Du verkar inte riktigt greppa vad det innebär?
Citera
2024-01-04, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Ja, det är just det som är frågan. Det ör ju du som snickrat ihop det där utan att ange vad det är för statistik. Överdödligheten är det INTE.

Överdödligheten hittar du HÄR:
https://stats.oecd.org/Index.aspx?DataSetCode=HEALTH_MORTALITY#:~:text=Ex port-,Excel,-Text%20file%20(CSV
Hehe... det är ju där jag fick siffrorna ifrån.

Klicka på "Excess deaths by week, 2020-2023". Vad betyder det enligt dig?

Exportera sedan som excel och analysera datan.

Resultatet blir följande...

Kod:
ÖVERDÖDLIGHET SVERIGE VS NYA ZEELAND 2020-2023

2020-2023
Nya Zeeland  9,81 %
Sverige      2,31 % 

2020
Nya Zeeland  0,31 %
Sverige      7,27 % 

2021
Nya Zeeland  6,66 %
Sverige     -0,06 %

2022
Nya Zeeland 17,76 %
Sverige      2,64 %

2023
Nya Zeeland 14,52 %
Sverige     -0,62 %

Källa:https://stats.oecd.org/Index.aspx?DataSetCode=HEALTH_MORTALITY
Citera
2024-01-04, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Ja, det är just det som är frågan. Det ör ju du som snickrat ihop det där utan att ange vad det är för statistik. Överdödligheten är det INTE.

Överdödligheten hittar du HÄR:
https://stats.oecd.org/Index.aspx?DataSetCode=HEALTH_MORTALITY#:~:text=Ex port-,Excel,-Text%20file%20(CSV

Hur fan är det möjligt att kunna länka till undersökningar, statistik-data, falska eller inte i dessa mängder som du gör? Hur är det möjligt att själv kunna hinna läsa och förstå/tolka sådan mängd information du gjort under den sk. pandemin? Hur och var hittar du alla dessa länkar som du så snabbt drar fram som alltid stödjer (kalla det vad du vill?) etablisemanget/FHM/läkemedelsindustrin?

Har du inget vanligt jobb att sköta eller har du bara en bokstavskombination eller är du ett betalt troll?

Jag har tidigare påpekat detta och då som den lilla (valfritt) du är så anmäler du en. Jag anser detta är helt rimligt att som användare här på fb ställa dessa frågor. Det borde även modsen anse. Speciellt till en användare som "bombar" en tråd, speciellt en tråd av viss dignitet sas.
Citera
2024-01-04, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Hur fan är det möjligt att kunna länka till undersökningar, statistik-data, falska eller inte i dessa mängder som du gör? Hur är det möjligt att själv kunna hinna läsa och förstå/tolka sådan mängd information du gjort under den sk. pandemin? Hur och var hittar du alla dessa länkar som du så snabbt drar fram som alltid stödjer (kalla det vad du vill?) etablisemanget/FHM/läkemedelsindustrin?

Har du inget vanligt jobb att sköta eller har du bara en bokstavskombination eller är du ett betalt troll?

Jag har tidigare påpekat detta och då som den lilla (valfritt) du är så anmäler du en. Jag anser detta är helt rimligt att som användare här på fb ställa dessa frågor. Det borde även modsen anse. Speciellt till en användare som "bombar" en tråd, speciellt en tråd av viss dignitet sas.
Alla vet att korrektamund0 själv påstått att arbetsgivaren tillhör läkemedelsindustrin. I det här fallet försökte korrektamund0 på sig en fuling. Länkade till en legitim källa men ljög om vad den säger. Synar man bluffen och går till källan och dubbelkollar blir resultatet som följer.
Kod:
ÖVERDÖDLIGHET SVERIGE VS NYA ZEELAND 2020-2023

2020-2023
Nya Zeeland  9,81 %
Sverige      2,31 % 

2020
Nya Zeeland  0,31 %
Sverige      7,27 % 

2021
Nya Zeeland  6,66 %
Sverige     -0,06 %

2022
Nya Zeeland 17,76 %
Sverige      2,64 %

2023
Nya Zeeland 14,52 %
Sverige     -0,62 %

Källa:https://stats.oecd.org/Index.aspx?DataSetCode=HEALTH_MORTALITY
Senast redigerad av Dick-Jerker 2024-01-04 kl. 21:58.
Citera
2024-01-04, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Du har rätt, jag tar tillbaka det och ber om ursäkt, jag googlade första citatet som du angav som

"Skyddet mot död är betydligt högre än 94% för Pfizer och 71% för AstraZeneca.”, (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Men hittade det sen:

"Skyddet mot död ÄR betydligt högre än 94% för Pfizer och 71% för AstraZeneca." (FB) 70 % av de coronadöda är fullvaccinerade (under 1-24 september /mod)

Ja, svårt att veta vad som är vad numera.

Ja, om en ny variant inte utnyttjar ovaccinerades brist på lgG4

Mixtrail 8x7b instruct can ge dig lite ledtrådar:

"USER
What does high Ig4 mean for an antigen, concerning the immune system?

AI
IgG and IgM are the antibodies that are typically associated with an active immune response against an antigen, while IgA and IgE have other specific functions. IgD is found on the surface of B cells and plays a role in their activation.

IgG4 is a subclass of IgG and has some unique properties compared to other IgG subclasses. It does not activate complement, and it can form large complexes with antigens that do not cause inflammation or tissue damage. IgG4 also has the ability to exchange half-molecules with other IgG4 antibodies, which can lead to the formation of bispecific antibodies that bind to two different epitopes on an antigen.

A high level of IgG4 response could indicate a chronic immune response or an ongoing exposure to a specific antigen. It has been associated with some autoimmune diseases and certain types of allergies, but it can also be seen in normal immune responses to persistent antigens such as those present in some vaccines or during infections with helminths (parasitic worms). However, the interpretation of IgG4 levels should be done with caution and in conjunction with other clinical and laboratory findings.

USER
can it be interpreted as the immune system is tolerating the antigen?

AI
A high level of IgG4 response can indicate that the immune system is tolerating an antigen, but this interpretation should be made with caution.

IgG4 antibodies are associated with a type of immune response known as a "T-cell-independent" response, which is characterized by the absence of T-cell activation and inflammation. This type of response can occur in situations where the antigen is not harmful or when the immune system has been exposed to the antigen for a long time, leading to a state of tolerance.

In some cases, high levels of IgG4 have been associated with a regulatory or protective role, where the immune system is actively tolerating the antigen to prevent an excessive and damaging response. However, IgG4 can also be produced in response to chronic inflammation or allergic reactions, so its presence alone does not necessarily indicate tolerance.

Therefore, the interpretation of high IgG4 levels should be made with caution and in the context of other clinical and laboratory findings, such as the presence of other antibodies, symptoms, and medical history."
Citera
2024-01-04, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen

De två troligaste alternativen är att inkorrektamong0t är antingen en inspärrad mentalpatient med tillgång till en dator, eller en svagt programmerad bot av något slag.

En normalfungerande människa med ett liv och arbete är det inte under några som helst omständigheter.

________

I övrigt har jag en fråga till allmänheten:

Finns det någon som känner till en person under 50 utanför riskgrupp som dött av covid under de senaste två åren? Vissa här inne vill ju göra gällande att covid är fullständigt livsfarligt för alla människor inklusive de i ovan nämnda grupp, men exemplen och bevisen lyser med sin frånvaro...
Citera
2024-01-04, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
De två troligaste alternativen är att inkorrektamong0t är antingen en inspärrad mentalpatient med tillgång till en dator, eller en svagt programmerad bot av något slag.

En normalfungerande människa med ett liv och arbete är det inte under några som helst omständigheter.

________

I övrigt har jag en fråga till allmänheten:

Finns det någon som känner till en person under 50 utanför riskgrupp som dött av covid under de senaste två åren? Vissa här inne vill ju göra gällande att covid är fullständigt livsfarligt för alla människor inklusive de i ovan nämnda grupp, men exemplen och bevisen lyser med sin frånvaro...

Ganska fascinerande ändå. Så mycket inlägg och allt handlar bara om covid...

Otroligt nog vet jag ingen som dött I covid. Träffar många människor på jobbet. Och förutom de som finns på arbetsplatsen så har jag många leverantörer, i Europa. Mycket småprat men för att vara så dödlig så har jag inte hört någon som gått bort.

Däremot är det ett par som fått problem med hjärtat, så som flimmer...
Citera
2024-01-04, 22:30
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
Ganska fascinerande ändå. Så mycket inlägg och allt handlar bara om covid...

Otroligt nog vet jag ingen som dött I covid. Träffar många människor på jobbet. Och förutom de som finns på arbetsplatsen så har jag många leverantörer, i Europa. Mycket småprat men för att vara så dödlig så har jag inte hört någon som gått bort.

Däremot är det ett par som fått problem med hjärtat, så som flimmer...
En kollega till mig dog i det, personen som var absolut mest rädd för det.
Personen lät iprincip livrädd då han var tvungen att veckohandla, vi andra tyckte väll att det kändes lite överdrivet men..

En dag gick han och harkla sig på jobbet och drack mycket vatten, dagen efter var han hemma sjuk.
Några dagar efter vart han tvingad till sjukhus av närstående och ungefär en vecka efter hans försiktiga hostningar och harklingar började så var han död.
Mycket sorgligt då man själv knappt trodde sjukdomen var påriktigt och den personen som var mest rädd och aktsam var den som fick sätta livet till...
Citera
2024-01-04, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
En kollega till mig dog i det, personen som var absolut mest rädd för det.
Personen lät iprincip livrädd då han var tvungen att veckohandla, vi andra tyckte väll att det kändes lite överdrivet men..

En dag gick han och harkla sig på jobbet och drack mycket vatten, dagen efter var han hemma sjuk.
Några dagar efter vart han tvingad till sjukhus av närstående och ungefär en vecka efter hans försiktiga hostningar och harklingar började så var han död.
Mycket sorgligt då man själv knappt trodde sjukdomen var påriktigt och den personen som var mest rädd och aktsam var den som fick sätta livet till...
Tänk om tidig behandling i form av Ivermektin inte censurerats? En jävla skam och brott mot mänskligheten är vad det är ! 🤬
Citera
2024-01-04, 22:38
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Tänk om tidig behandling i form av Ivermektin inte censurerats? En jävla skam och brott mot mänskligheten är vad det är ! 🤬
vet inte vad det innebär men min kollega lades i respirator och ja..
Citera
2024-01-04, 22:38
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
Vad pratar du om? Detta citat är ett citat som du skriver att AstraZeneca säger att det är 100% ...

https://www.astrazeneca.com/media-centre/press-releases/2021/covid-19-vaccine-astrazeneca-confirms-protection-against-severe-disease-hospitalisation-and-death-in -the-primary-analysis-of-phase-iii-trials.html#

"OVID-19 Vaccine AstraZeneca confirms 100% protection against severe disease, hospitalisation and death in the primary analysis of Phase III trials"

Hur är detta out of context? Det är ju fortfarande så de hänvisar till... Som även du citerade.

Eller menar du att de har fel?
Men hur kan du vara så blåst?
LÄS mina inlägg. LÄS! LÄS!

Det är skillnad på efficacy och effectiveness. Använder man benämningen efficacy kan det bli lite galet, och därför skall man undvika just det. Och jag påpekar att till och med Astra använder benämningen 100% EFFICACY, som i själva verket INTE betyder att vaccinet ger 100% skydd mot allvarlig sjukdom och död.

Diskussionen bottnar i en frågeställning som dök upp gällande skillnaderna i den påstådda effektiviteten.

Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Låter ju bra om det nu stämmer. Om det stämmer förväntar jag mig motsvarande siffror från Moderna , då vaccinen är av samma typ. Tur att man inte tog Astras skitvaccin.

Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Ja, det skiljer ju HELA 4%!!

Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nej, det skiljer 95/63=>51% i effektivitet. Finns en anledning till att EU beslutat att inte köpa in mer vektorvaccin. mRNA-vaccinen är överlägsna.

Det jag försöker förklara för IMBILDEN (och andra) att dessa jämförelser görs mellan två helt olika värden. Den ena är effectiveness och den andra efficacy. Två helt olika saker.

INGET vaccin har 100% effectiveness (jag känner åtminstone inte till något sådant), men till och med Astra använder efficacy (och det borde de inte göra).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in