2024-01-04, 15:15
Medlem
Skorpan91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperface
Lite så. Är svårt att tycka synd om honom efter all skit som den snubben gjort. Fast tkr samtidigt inte att han är värd fängelse. Kanaler kan dock gärna försvinna. Samtidigt i mitt eget tycke kan ju Gustav sluta vara delaktig. Sådan jävla loser. Samma skrot och korn som chrippa var gäller fejk flex.
Om folk kunde outa hans svartarbete så han kunde hålla käften försvinna så vore det bra.

Ptja. Hans bolag omsätter ju 35m så fejk? Kolla hans taxering☠️
Citera
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
TR kan ändra rubriceringen - och gör ofta det - om den bevisning som finns inte når upp till den begärda rubriceringen. Sen kan det ändras i efterhand igen.
Hur ser beslutet ut? Vad står i det? Det är vad som gäller f.n.
Inte när dem har 20 minuter på sig att höra båda sidorna och fatta ett beslut.
Det är för kort tid för att domaren även ska hinna sätta sig in i fallet och bedöma nivån av våld.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Hon svarade på en fråga om hon har blivit kränkt tidigare. En gång för 7 år sedan och det stod inte Chrippa.

Om jag blev kränkt för 10 år sen, betyder det att jag har blivit det i 10 års tid då?

Sedan vem är du att tala för Julia?

Sen har du ju den här delen då Chrippa inte velat skriva på papper så lilla C kunde fortsätta inskolningen på förskolan
https://www.bildtagg.se/bild/66dh8z0920bb5slrd19yfo7m
Senast redigerad av Noclue90 2024-01-04 kl. 15:23.
Citera
Medlem
Citat:
Hon svarade på en fråga om hon har blivit kränkt tidigare. En gång för 7 år sedan och det stod inte Chrippa.

Om jag blev kränkt för 10 år sen, betyder det att jag har blivit det i 10 års tid då?

Sedan vem är du att tala för Julia?

Sen har du ju den här delen då Chrippa inte velat skriva på papper så lilla C kunde fortsätta inskolningen på förskolan
http://www.bilddump.se/bilder/20240104151219-80.217.135.6.jpg

Det är väl inte misshandel men det visar väl inte heller på att det varit så bra
Citera
2024-01-04, 15:16
Medlem
Man blir inte häktad utan vidare, det finns mer än bara ord mellan två, bevis i form av bilder på blåmärken eller sår.

Kanske dom hade en argumentation som spårade ur och Chippa fick roid rage och tog stryptag på henne, knuffade henne eller slog.

Sen är lillpojken Jocke en tönt som gör content på sin brors privata angelägenheter. Allt för att tjäna några kronor, få uppmärksamhet och följare på sin brors olycka
Citera
2024-01-04, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
http://www.bilddump.se/bilder/20240104151219-80.217.135.6.jpg

Vad skulle det bevisa menar du? Att han inte vill skriva in Chloe på förskola. Finns nog rätt många barn som inte går på förskola i vårat land.

Tror inget förhållande är 100% fläckfritt iofs! Speciellt om man har levt ett antal år tillsammans. Brukar kunna vara lite av en berg o dalbana.
Citera
2024-01-04, 15:19
Medlem
Citat:
Vad skulle det bevisa menar du? Att han inte vill skriva in Chloe på förskola. Finns nog rätt många barn som inte går på förskola i vårat land.

Tror inget förhållande är 100% fläckfritt iofs! Speciellt om man har levt ett antal år tillsammans.

Du missade nog det första jag la upp....det där var bara ett tillägg utöver så här har du det igen:

https://www.bildtagg.se/bild/vw060o1t3sul82k2gw5fjru6

De svarta markeringarna är Julia, Chrippa och Chloe
"Julia berättar att..... ...hon kommer från en relation där hon varit psykiskt misshandlad, och att hon blivit nedbruten efter det. I nya relationen blir hon fysiskt misshandlad också "

Så jag talar inte för Julia - jag läste vad som kom fram från henne själv i rättegången mot hennes senaste ex då hon även nämner hur hon blev psykiskt misshandlad i relationen med Chrippa (relationen hon kom ifrån)... och då uttryckte hon det till och med sin att hon blivit nedbruten efter det och därför undrar jag hur hon kan ha vänt så nu? Eller var det lögner i rätten då?? 🤷🏼‍♂️🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♂️
Senast redigerad av Noclue90 2024-01-04 kl. 15:21.
Citera
2024-01-04, 15:20
Medlem
immenses avatar
På cluenews får man ta del av en massa screenshots där det är så jävla tydligt att C försöker framstå som ett oskyldigt offer. Man blir full i skratt av att läsa det han skrivit till L och J. Nästan identiska lovord om kärlek och att leva lyckliga i alla sina dar 😂
Citera
2024-01-04, 15:21
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Vet att du gärna vill göra detta till en sanning. Men vad för belägg har du att Julia skulle ha blivit psykisk misshandlad?

Visa det gärna!
Julia berättade själv för polisen att chrippa psykiskt misshandlat henne i ett tidigare mål.
Jag tror även hon berättade om det när hon vittnade.
Det målet handlade om att hennes nya kille H fysiskt misshandlat henne, det var han som stod åtalad då.
Citera
2024-01-04, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Jaha, den här verkar Gustaf verkar göra allt för att bli av med kontraktet på Tavastgatan 45.

Det är en hyresrätt.

Egenmäktigt förfarande, trolig svartuthyrning, står ej på adressen sedan hur länge kan man undra (inget behov av hyreslägenhet från allmännyttan) osv osv.

Det enda som behövs är att någon uppmärksammar det

Knappast förvånande runt den här gruppen människor att man skjuter sig i foten så skarpt på egen hand.
Citera
2024-01-04, 15:25
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, det stämmer nog - och om uppgiften att "grov misshandel" inte är rubriceringen på häktningen så har TR valt den lägre graden.
Då kan man inte fortsätta att hävda att det finns "bevis" för grov misshandel bara för att åklagaren gjort det påståendet.
"SAKEN
Grov misshandel; nu fråga om häktning"

Bild bevis:
https://imgur.com/a/WEpoiOL

Här har du hela dokumentet
Häktningsprotokollet
https://gofile.io/d/Gi5xpg
Citera
2024-01-04, 15:28
Medlem
Citat:
Inte jag som tjatar om det stup i kvarten utan det är ett antal andra användare i tråden som gärna påtalar och gör höna av en fjäder uppenbarligen!

Nåja, låt oss återgå till ämnet i hand!

En höna av en fjäder skulle jag nog inte kalla det, står även att på någon sida att han skulle förstöra hennes liv. (Den linen är ju bekant i nuvarande sms)
Kan ju vara i hettans stund han vräkt ur sig alla fula saker, likaväl som L flippar ut och spyr ur både det ena och det andra. Så ingen är bättre än någon annan.
Ingen av verkar heller mogna nog att vara i en relation och se värdet i sin partner. Kanske kommer med tiden när de vuxit upp.

Faktum är ju att det är han som nu sitter häktad, hon är inte anmäld om han inte har anmält henne nu senaste dagarna.
Det intressanta blir ju vad det är för bevisning som lagts fram för att han ska ha fått ett eget rum mitt inne i stan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in