2024-01-04, 13:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
En grov misshandel kan säkert benämnas som misshandel på första sidan.. att den är grov får man veta om man byter sida för att få mer info om misshandeln i fråga.
Läs hela protokollet.
Det har förklarats att det är misshandel som är rubriceringen.
Citera
2024-01-04, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Absolut är det vidrigt att hota etc , dock har vi inte sett hela konversationerna så vi vet inte vad han har skrivit fullt ut eller sagt rakt upp i facet på henne.
Eftersom L trånat efter C väldigt länge så är det vämnlart att hon inte vill ge upp deras förhållande bara sådär, hon kanske tänkte att det finns en chans att han tänker om.

Personligen tycker jag inte att någon ska vara med någon, giftiga förhållanden. J har själv yttrat sig i ett förhör hur han behandlat henne, vilket är helt ett vidrigt beteende.
Jag tro inte att han är kapabel till att älska någon förutom sig själv, då hade man respekterat sin partner och visar kärlek, inte kränkt dennes utseende. Helt obegripligt vidrigt.

Absolut så vet vi inte om något har sagts i person eller ej, men man kan väl utgå ifrån att det har väl sagts ord från bådas håll. Dock tycker mig tyda att Chrippa har försökt vara henne till lags i de meddelanden vi har fått sett, vilket för mig tyder på att han har försökt att göra henne till lags och varit undergiven.

Kanske inte den fasad han målar upp på sin kanal, men det kan också vara ett sätt att försöka hävda sin maskulinitet som fått sig en törn.

Går att spekulera fram och tillbaka såklart, men jag utgår från det jag har läst.

Btw, skulle gärna få mig länkat om du har möjlighet till där Julia har sagt att Chrippa har behandlat henne illa.

Det enda jag vet att jag har hört i denna tråd var att det var någon som kränkte henne vid ett tillfälle för 7 år sen.

Dom fakta jag har ang Julia & Chrippa är att hon verkar stötta honom hårt just nu och då får jag iaf utgå ifrån att det är vad hon vill.

Men jag vet redan typ vad du kommer svara ang det.
Citera
2024-01-04, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Det hade jag nog aldrig nappat på om jag var Linnea. Gustav är ju en av de största drevarna på nätet, spyr ut hat. Kontaktat f.d pojkvänner och en massa annat. Han får nog behålla sin lägenhet och sitt nya lås.

Det ska han nog vara lite försiktig med att behålla andras saker. Vet inte om det går under olovligt förfogande, men har för mig att man varken får slänga eller behålla andras egendom.
Det är väl klart att hon inte vill vistas i lägenhetens trakter då det lockat dit en massa psykon.
Citera
2024-01-04, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuudVanNistelrooy
Sorry men det här är alltså Chrippa - mannen som betett sig som ett svin mot familj i flera års tid (kom inte och säg att han INTE flirtat med Linnea i flera år innan det blev dags att lämna baby mama för detta våp) och även varit högst fientlig mot allt och alla ett bra tag nu.

Det är väl det här som kallas karma? Att Linnéa verkar vara en psykopat är ju en sak, men kom inte och säg att Chrippa inte förtjänat att få tillbaka saker och ting i ansiktet efter sin framtoning och de skador han åsamkat Julia och Chloe (mentalt - Ja, Julia har inte varit toppen heller)

Som man bäddar får man ligga. Det hade lönat sig att vara lite ödmjuk.

Blir lätt fel när man låter kuken tänka! Han är inte den första mannen och lär nog inte vara den sista. Detta ursäktar inte hans svek emot sin familj. Är väldigt konservativ när det kommer till sånt, iofs så var de inte gifta och hade inte heller lovat varandra evig trohet.

Men lite finess får man iaf ha. Men ser ju ut så i samhället i stort tycker jag. Knullas till höger och vänster, folk skaffar barn och gör slut innan ungen blir 2 år för att det är "tufft". Men det är en annan diskussion!
Citera
2024-01-04, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beliverinlife
Kan ni föreställa er hur många män som utsätts för psykisk misshandel av sina kvinnor, men som aldrig kommer till allmänhetens kännedom? Det är verkligen oroande. Det är viktigt att förstå att psykisk misshandel är en långvarig plåga, ofta pågående dag efter dag, månad efter månad, år efter år. Det är en smärtsam situation, hade tagit utslagna tänder vilken dag som helst. Istället för terrorn.
I den här tråden finns det skribenter som anser att man är en kvinnohatare om man lyfter det här.

Så illa är tyvärr frågan om kvinnors våld mot män.

Kvinnor vill inte under några som helst omständigheter belysa det här.
Citera
2024-01-04, 14:12
Medlem
paperfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuudVanNistelrooy
Sorry men det här är alltså Chrippa - mannen som betett sig som ett svin mot familj i flera års tid (kom inte och säg att han INTE flirtat med Linnea i flera år innan det blev dags att lämna baby mama för detta våp) och även varit högst fientlig mot allt och alla ett bra tag nu.

Det är väl det här som kallas karma? Att Linnéa verkar vara en psykopat är ju en sak, men kom inte och säg att Chrippa inte förtjänat att få tillbaka saker och ting i ansiktet efter sin framtoning och de skador han åsamkat Julia och Chloe (mentalt - Ja, Julia har inte varit toppen heller)

Som man bäddar får man ligga. Det hade lönat sig att vara lite ödmjuk.

Lite så. Är svårt att tycka synd om honom efter all skit som den snubben gjort. Fast tkr samtidigt inte att han är värd fängelse. Kanaler kan dock gärna försvinna. Samtidigt i mitt eget tycke kan ju Gustav sluta vara delaktig. Sådan jävla loser. Samma skrot och korn som chrippa var gäller fejk flex.
Om folk kunde outa hans svartarbete så han kunde hålla käften försvinna så vore det bra.
Citera
2024-01-04, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beliverinlife
Kan ni föreställa er hur många män som utsätts för psykisk misshandel av sina kvinnor, men som aldrig kommer till allmänhetens kännedom? Det är verkligen oroande. Det är viktigt att förstå att psykisk misshandel är en långvarig plåga, ofta pågående dag efter dag, månad efter månad, år efter år. Det är en smärtsam situation, hade tagit utslagna tänder vilken dag som helst. Istället för terrorn.
Precis, och kvinnor har en tendens att gå över lik för att fucka upp för ens partner.
Tyvärr är det alldeles för mycket oskulder i denna tråd, som försvarar Linnea, i hopp om att få ligga med henne.

Går man över gränsen, och förstör för någons leverbröd, så är två utslagna tänder helt försvarbart. En inkomst kan vara svår att reparera, men det kan tänder.
Citera
2024-01-04, 14:14
Medlem
Ephedrines avatar
Jasså det var Gustavs lägenhet!
Ännu ett bevis på snillena (idioterna) här har spekulerat om olika kontrakt och tillvägagångssätt.
Absolut noll koll som vanligt.
Citera
2024-01-04, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Precis, och kvinnor har en tendens att gå över lik för att fucka upp för ens partner.
Tyvärr är det alldeles för mycket oskulder i denna tråd, som försvarar Linnea, i hopp om att få ligga med henne.

Går man över gränsen, och förstör för någons leverbröd, så är två utslagna tänder helt försvarbart. En inkomst kan vara svår att reparera, men det kan tänder.

Det är absolut mest oerfarna män som försvarar Linnea. De har inte träffat tillräckligt många kvinnor för att någonsin ha stött på en borderlajnare. Hade de gjort det skulle de aldrig någonsin försvara den typen av monster.
Citera
2024-01-04, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Tycker Gustav gjorde rätt. Borde fakturera henne för låser också. Linnea är en Johanna Möller 2… subba

Enligt lag gjorde han helt fel, oavsett så lär han nog få lämna ut Linneas saker så småningom ändå. Bara att åka dit med polis och begära ut hennes saker. Riktigt barnsligt gjort, tycker jag, han är väl vuxen?.
Citera
2024-01-04, 14:21
Medlem
Chrippa, Christofer Berg, förekommer under 2 avsnitt i belastningsregistret sedan tidigare och det gäller en dom från 2023-09-28 då han dömdes för Narkotikabrott, Folkbokföringsbrott och Ringa dopningsbrott till villkorlig dom med samhällstjänst 75 timmar. Avsnitt nummer 2 är en ordningsbot från 2023-07-18 då han ska ha kört 142 km/tim på en 110-väg och påföljden blev penningböter på 3600 kr.

Utdrag ur belastningsregistret: https://easyupload.io/2qndng
Citera
2024-01-04, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Absolut så vet vi inte om något har sagts i person eller ej, men man kan väl utgå ifrån att det har väl sagts ord från bådas håll. Dock tycker mig tyda att Chrippa har försökt vara henne till lags i de meddelanden vi har fått sett, vilket för mig tyder på att han har försökt att göra henne till lags och varit undergiven.

Kanske inte den fasad han målar upp på sin kanal, men det kan också vara ett sätt att försöka hävda sin maskulinitet som fått sig en törn.

Går att spekulera fram och tillbaka såklart, men jag utgår från det jag har läst.

Btw, skulle gärna få mig länkat om du har möjlighet till där Julia har sagt att Chrippa har behandlat henne illa.

Det enda jag vet att jag har hört i denna tråd var att det var någon som kränkte henne vid ett tillfälle för 7 år sen.

Dom fakta jag har ang Julia & Chrippa är att hon verkar stötta honom hårt just nu och då får jag iaf utgå ifrån att det är vad hon vill.

Men jag vet redan typ vad du kommer svara ang det.

Inlägg #7885 i den här tråden finns fup.
Aktbilaga 76 från sida 53.

Sen om hon stöttar han nu är upp till henne, varför för mig är helt obegripligt med tanke på hur hon yttrar sig om hur han betedde sig.
Har många när som tyvärr gått tillbaka till idioter som kränkt och behandlat de illa det har inte slutat bra efter ett tag.
Höjden av dumhet är att göra samma sak om och om igen och samtidigt förvänta sig ett annat resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in