2024-01-04, 14:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beliverinlife
Anmälan om psykisk misshandel, hot samt hot mot barnets mamma från Linnea behandlas seriöst och tas på allvar.

Absolut, men det kommer inte ge han rätten att misshandla en kvinna fysiskt där du har ett grovt övertag som man. Tänk om.
Citera
2024-01-04, 14:55
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Hon svarade på en fråga om hon har blivit kränkt tidigare. En gång för 7 år sedan och det stod inte Chrippa.

Om jag blev kränkt för 10 år sen, betyder det att jag har blivit det i 10 års tid då?

Sedan vem är du att tala för Julia?

Det är ju samma sak som att J säger att C inte var våldsam mot henne? Bara för att han inte spöade på henne så betyder det inte att han inte gjort det mot L.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Hans lägenhet… han har väl rätt att göra vad han vill…
Han har hyrt ut den, då är det uppsägningstid. Borde du veta också. Kan inte uppföra sig hur som helst. Du ursäktar hans sätt men inte Linneas. Ok..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Hans lägenhet… han har väl rätt att göra vad han vill…

Hyresrätt.. Även om det var en bostadsrätt så har man inte rätt att göra vad man vill.
Citera
2024-01-04, 14:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Jaha, den här verkar Gustaf verkar göra allt för att bli av med kontraktet på Tavastgatan 45.

Det är en hyresrätt.

Egenmäktigt förfarande, trolig svartuthyrning, står ej på adressen sedan hur länge kan man undra (inget behov av hyreslägenhet från allmännyttan) osv osv.

Det enda som behövs är att någon uppmärksammar det

Enbart för ngn att fråga honom utifall han har tillstånd för uthyrningen eller inte. Annars så ja, det stämmer att han isf riskerar att bli av med kontraktet om han inte har det. Många andra på forumet verkar vara undermåligt underrättade i frågan!

"Du behöver alltid tillstånd från hyresvärden, eller från hyres- nämnden, för att få hyra ut din hyresrätt i andra hand. Om du inte fått tillstånd av hyresvärden eller hyresnämnden och ändå hyr ut din hyresrätt i andra hand riskerar du att bli av med hyreskontraktet och tvingas flytta från lägenheten."

https://www.fastighetsagarna.se/globalassets/broschyrer-och-faktablad/boendeinformation/boendeinformation-nya-regler-for-andrahandsuthyrning-1-okt-2019.pdf?bustCache=1576766772109#:~:text= Du%20beh%C3%B6ver%20alltid%20tillst%C3%A5nd%20fr%C 3%A5n,och%20tvingas%20flytta%20fr%C3%A5n%20l%C3%A4 genheten.

Dessutom föreligger risk för böter och fängelse om svartuthyrningen sker under särskilt graverande villkor, t.ex med ocker-hyra eller dylikt.

"Om uthyrningen är olovlig och andrahandshyran är för hög, över 15 procents påslag är riktlinjen, kan hyresgästen som tagit ut extra pengar dömas till böter eller fängelse i högst två år."

https://www.hemhyra.se/nyheter/risk-for-tredubbla-straff-sa-funkar-lagen-mot-svartuthyrare/#:~:text=Om%20uthyrningen%20%C3%A4r%20olovlig%20oc h,f%C3%A4ngelse%20i%20h%C3%B6gst%20tv%C3%A5%20%C3% A5r.
Senast redigerad av anwe8 2024-01-04 kl. 15:00.
Citera
2024-01-04, 14:59
Medlem
Citat:
Alltså vad ska det där bevisa? Ser inte Chrippas namn någonstans och det är helt ur sin kontext då det är två sidor som du väljer att presentera som bevis?

Nä, jag får leta igenom hela fup.

Nej det är ju överstruket? Men hon säger ju mitt ex. Och det bevisar väl att han psykiskt misshandlat henne, och att han var ute efter att bråka varje gång han kontaktade henne? Eller missförstod jag vad det var du ville se ur rättegången?
Citera
2024-01-04, 14:59
Medlem
Citat:
Hon svarade på en fråga om hon har blivit kränkt tidigare. En gång för 7 år sedan och det stod inte Chrippa.

Om jag blev kränkt för 10 år sen, betyder det att jag har blivit det i 10 års tid då?

Sedan vem är du att tala för Julia?

http://www.bilddump.se/bilder/20240104145918-80.217.135.6.jpg

De svarta markeringarna är Julia, Chrippa och Chloe
"Julia berättar att..... ...hon kommer från en relation där hon varit psykiskt misshandlad, och att hon blivit nedbruten efter det. I nya relationen blir hon fysiskt misshandlad också "

Så jag talar inte för Julia - jag läste vad som kom fram från henne själv i rättegången mot hennes senaste ex då hon även nämner hur hon blev psykiskt misshandlad i relationen med Chrippa (relationen hon kom ifrån)... och då uttryckte hon det till och med sin att hon blivit nedbruten efter det och därför undrar jag hur hon kan ha vänt så nu? Eller var det lögner i rätten då?? 🤷🏼‍♂️🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♂️
Senast redigerad av Noclue90 2024-01-04 kl. 15:07.
Citera
2024-01-04, 15:00
Medlem
Lassemannen33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
Dom paddorna är nog rejält kuvade och livrädda att hamna i samma sits som L.

Tror jag också, tänk dig anjo benzad och om hon skulle säga åt han att lugna ned sig med sitt nedtryckande av folk med psykisk ohälsa, då hade nog anjo bankat på henne också. Många kvinnor som är för rädda för att lämna och speciellt om någon missbrukar.
Citera
2024-01-04, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Svårt att se hur en pumpad anabola kille skulle gå fri från att ha misshandlat sin lilla flickvän pga av en sån sak.
Han kan visst bli friad.

Behöver jag påminna om att vi är i Sverige?
Citera
2024-01-04, 15:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lassemannen33
Tror jag också, tänk dig anjo benzad och om hon skulle säga åt han att lugna ned sig med sitt nedtryckande av folk med psykisk ohälsa, då hade nog anjo bankat på henne också. Många kvinnor som är för rädda för att lämna och speciellt om någon missbrukar.

Han går igång på det
Citera
2024-01-04, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ska vi skicka julkort Linnea till Hinseberg i jul?

Snarare psyket med särskild behandlingsplan.
Citera
2024-01-04, 15:03
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag är inte avundsjuk på åklagaren.
Frågan är när Linnea plockas in?

Hemliga tvångsmedel som t.ex. hemlig avlyssning och hemlig dataavläsning får användas i en förundersökning, hoppas att advokat och åklagare är på hugget.
Hon kommer få sina fiskar varma.

Frågan är vad borderlinebruden ska göra nu när Gurra bytt lås? Där jag bor är det nästan -40 då vill man gärna ha ett hem. Flickrummet nästa eller pumpa upp läpparna och starta en OF?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in