2024-01-04, 09:02
Medlem
lakritcs avatar
Konkurrens förutsätter att man vill ha ett förhållande med en svensk kvinna. Vill man det? Eller vill man egentligen bara komma till någorlunda sporadiskt?
Citera
2024-01-04, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Åtminstone som man upplever jag att man måste hävda sig något djävulskt för att ha en chans att få en kvinna attraherad. Ibland nästan så att man får vända ut och in på sig själv.

Det finns en hel del män som går in för att vara charmörer och de har säkert läst böcker som "The game" för att förstå hur de ska göra.

På 90-talet var det mer så att man som man inte skulle visa sig vara ute efter sex, för dessa män ansågs vara äckliga. Nu verkar det mer vara så, trots att vi lever i feminismens tidervarv, att som man måste du ta för dig och vara först på bollen, för att ha en chans. Män som visar respekt verkar mer och mer ses som mesiga och "blyga" trots att de kanske går efter den "regelbok" de blivit uppfostrade med.

Det motsägelsefulla är att män fortfarande förväntas visa respekt och inte vara "för på", men om de gör det på "rätt" sätt så är det okej. Vissa män kan bete sig och yttra sig som de vill och känner för i kontakt med kvinnor, medan andra, som gör på samma sätt, kan åka på en smäll eller bli sedda som desperata.

Innan värdesattes egenskaper som respekt och att inte vara för på. Idag är det rätt kluvet vad som gäller. Kvinnor som säger att de vill bli "tagna med storm" och att mannen måste visa ett aktivt intresse för att de ska bli attraherade.

Hur upplever ni konkurrensen? Får den vissa män att inse sin underlägsenhet och är det kanske detta som gör att vissa män blir stämplade som "incels"?
Vi blir inte yngre. Varken män eller kvinnor är så attraktiva med åldern och sänkta hormoner till på köpet hjälper inte.

Blir du lika intresserad som du blev när du var ung? Som kvinna händer det aldrig att jag finner män intressanta längre.
Citera
2024-01-04, 09:42
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Konkurrens förutsätter att man vill ha ett förhållande med en svensk kvinna. Vill man det? Eller vill man egentligen bara komma till någorlunda sporadiskt?

Ja fast dom flesta har legat runt med så många män att det är svårt hitta en fin svensk tjej idag som inte är förstörd. Man vill ju inte rasblanda som svensk.
Citera
2024-01-04, 10:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Vi blir inte yngre. Varken män eller kvinnor är så attraktiva med åldern och sänkta hormoner till på köpet hjälper inte.

Blir du lika intresserad som du blev när du var ung? Som kvinna händer det aldrig att jag finner män intressanta längre.

Här klagas det inte
Citera
2024-01-04, 10:30
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc

Du har en poäng lakritc. Tror dock att åldern spelar en viss roll. De män som fortfarande vill ha sex och ser sex som viktigt i ett förhållande är nog mer intresserade av det än av någon fast relation. När man blir äldre och sexlusten avtar, då blir relation mer intressant.

Ovan gäller också för en del kvinnor även om majoriteten av kvinnor ser relation som viktigare före sex.

Skulle sex vara lagligt att köpa tror jag det hade påverkat relationsmarknaden. Erkänner dock att jag inte vet utan "tror". Någon som vet hur det är i länder där sexköp är lagligt såsom Danmark, Tyskland, Holland m.fl.? Är det svårare för kvinnor att hitta män som är villiga att ingå i relationer eller är det samma som i Sverige?

// CC
Citera
2024-01-04, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Ja fast dom flesta har legat runt med så många män att det är svårt hitta en fin svensk tjej idag som inte är förstörd. Man vill ju inte rasblanda som svensk.

Jo därför måste män vara beredda på att fungera som psykologer eller någon som tror att han förändra kvinnor. Något som borde läras ut i skolan. Knappt någon kvinna är helt fast i ett beteende , utan de kan byta. Om de kommer på att något annat beteende är bättre och de kan utvecklas.
Citera
2024-01-04, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackrose23
Här klagas det inte
Jag har alltid haft ganska höga krav. Om inte på det yttre så på beteendet och då är det svårt att känna attraktion när man kommer själv och ser ut som kvinnor gör efter 40 med det kroppsliga förfallet samt övriga åldrandet och männen inte är i form, varken har hår på huvudet eller mycket innanför det heller. Såklart kan jag få yngre män men jag vill hellre ha någon som matchar mitt yttre och så är jag less på alla 22-26 åringar.
Citera
2024-01-04, 11:15
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:

Nej, åldern gör verkligen sitt till. För egen del så får jag aldrig några blickar längre från några attraktiva kvinnor. Skulle för övrigt aldrig komma på tanken på att skylla på någon konkurrens heller när den egentliga anledningen är att man har passerat bästföredatumet.
Citera
2024-01-04, 11:16
Avslutad
Citat:
Jag har alltid haft ganska höga krav. Om inte på det yttre så på beteendet och då är det svårt att känna attraktion när man kommer själv och ser ut som kvinnor gör efter 40 med det kroppsliga förfallet samt övriga åldrandet och männen inte är i form, varken har hår på huvudet eller mycket innanför det heller. Såklart kan jag få yngre män men jag vill hellre ha någon som matchar mitt yttre och så är jag less på alla 22-26 åringar.

Jag tror bara, vad du söker efter är inte realistisk.
Att ha höga krav och orealistiska krav är stor skillnad.

Du vill ha någon som matcha ditt yttre? Det låter lite snobbig och självupptagen

Det är nog bäst att du håller dig till 22-26 åringar. Men kanske du inte matchar deras yttre
Citera
2024-01-04, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackrose23
Jag tror bara, vad du söker efter är inte realistisk.
Att ha höga krav och orealistiska krav är stor skillnad.

Du vill ha någon som matcha ditt yttre? Det låter lite snobbig och självupptagen

Det är nog bäst att du håller dig till 22-26 åringar. Men kanske du inte matchar deras yttre
Jag syftar på åldrandet. Och det är realistiskt att vilja ha någon på sin egen nivå.

Du tar dig en hel del luft du. Jag har alltid fått riktigt snygga män och jag behöver inte matcha dem då de killarna som träffar äldre kan träffa bra mycket äldre än en annan ibland också.

Jag är trött på män överhuvudtaget och det är fullständigt okej att vara det.
Citera
2024-01-04, 11:28
Bannlyst
Trams, tror jag. Nog har konkurrensen hårdnat en smula men för de killar som alltid haft lätt att snärja damer kommer spelplanen vara oförändrad.

Är man naturligt charmig och skojig så behöver man inte slita ihjäl sig eller anstränga sig - då dras nämligen folk till dig i stället.
Citera
2024-01-04, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Nej, åldern gör verkligen sitt till. För egen del så får jag aldrig några blickar längre från några attraktiva kvinnor. Skulle för övrigt aldrig komma på tanken på att skylla på någon konkurrens heller när den egentliga anledningen är att man har passerat bästföredatumet.
Fast kvinnor pratar också om "osynligheten".

Din självkänsla bör inte vara beroende av att få uppmärksamhet av det motsatta könet. Genom mitt liv har jag sett att både män som kvinnor ofta misstolkar uppmärksamhet som intresse också. Jag själv får fortfarande positiva reaktioner på så pass regelbunden basis att det skulle misstolkas om man misstolkat mycket sådant som.yngre. Eftersom jag ofta misstolkats själv så förstår jag det mer med att vara vänlig eller social

Det är skönt att bli äldre och osynlig och inte behöva bli ansträngd av att försöka spela dum eller slingra sig undan ifrån närmanden. Däremot vill jag känna mig pigg och fräsch.

Du förstår väl. Att du ändå kan få uppmärksamhet av människor och även damernas sådan genom att du börjar värdera saker i din personlighet och framför dem i kontakt med andra människor?

Om man inte kan vara snygg eller ytligt uppskattad vad är man istället då? Du skulle inte vara singel om du och damerna verkligen engagerat er i djupet hos varandra (med reservation för enstaka lång förhållanden som plötsligt kraschar).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in