Citat:
Ursprungligen postat av
Knarkblomman
Svårt att göra något när man sitter häktad med fulla restriktioner!
Så det hade varit ok för chrippa att droppa allt detta om jag tolkar dig rätt?
Men handlar det om förtal så bör det prövas i domstol. Jag är.inte rätt person att bedöma detta!
Ja och därför kanske man inte ska yppa dig, Linnea var ju faktiskt tyst tills hon börjat få allt kastat på sig så hade inte Jocke/Julia &co börjat sitt hade det varit en utredning som skulle kunna ske vuxet, i tystnad utan att varken bo eller mgm hade gjort något uttalande och enbart av rättsväsendet.
Det var inte det jag menade heller men just det som sprids just nu (tex sms från oktober) har ju inte någon direkt koppling till själva brottet han nu sitter häktad för så det är ju sånt som inte är direkt relevant även om det inte är okej överhuvudtaget om hon nu hotat honom så som det påstås. Men själva häxjakten och de "bevis" som presenterats är ju inte nödvändigtvis något som betyder något nu.
Har hon betett sig illa mot sina ex; då är det väl upp till dem att anmäla henne för det om det finns såna bevis för det.
Om hon betett sig illa mot Chrippa är det fritt fram för honom att anmäla Linnea. Bara för att Linnea anmält Chrippa nu kan ju rätten definitivt döma Linnea om Chrippa gör en anmälan - för det är ju (tack och lov) inte den som anmäler först som får rätt utan det utreds ju och döms utifrån vad som kommer fram.
Men att personer som ändå varit utomstående från relationen mellan Chrippa och Linnea (även om de är närstående i annan benämning) för en talan på det här sättet just nu är inte ens relevant och kommer inte påverka utgången i just denna utredning utan kommer möjligtvis enbart kunna leda till nya brottsrubriceringar och nya fall att utreda.
(Samt content och uppmärksamhet åt inblandade kreatörerna)