2024-01-04, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Nä, jag tror inte det faktiskt. Inte med det som har kommit fram.

Personligen tycker jag det är fel att bruka våld och gör man det så bör man straffas.

Tycker dock att väldigt många utanför flashback skriver att hon förtjänar det osv. Han skulle ha en följarskara helt klart.

Men jag står såklart inte bakom det folk skriver på andra plattformar utan kan bara stå för det jag skriver.
Över ett år borta då är karriären över. Folk glömmer o hittar annat. Så de funkar i influencer världen, vem vill följa en kvinnoboxare?
Citera
2024-01-04, 11:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Aha, sorry my bad. Ännu värre då med andra ord. Varför fortsätter han att leka rik? Vad är hela syftet? Panka jävla kvinnoboxare.

Han och klanen levererar det folket vill ha. Folket bryr sig inte om det är sant och det gör det lätt för klanen att ljuga. Dem skiter i om dem förstör människors liv för det är det dem tjänar pengar på. Patetiska djävlar
Citera
2024-01-04, 11:51
Medlem
Citat:
Svårt att göra något när man sitter häktad med fulla restriktioner!

Så det hade varit ok för chrippa att droppa allt detta om jag tolkar dig rätt?

Men handlar det om förtal så bör det prövas i domstol. Jag är.inte rätt person att bedöma detta!

Ja och därför kanske man inte ska yppa dig, Linnea var ju faktiskt tyst tills hon börjat få allt kastat på sig så hade inte Jocke/Julia &co börjat sitt hade det varit en utredning som skulle kunna ske vuxet, i tystnad utan att varken bo eller mgm hade gjort något uttalande och enbart av rättsväsendet.

Det var inte det jag menade heller men just det som sprids just nu (tex sms från oktober) har ju inte någon direkt koppling till själva brottet han nu sitter häktad för så det är ju sånt som inte är direkt relevant även om det inte är okej överhuvudtaget om hon nu hotat honom så som det påstås. Men själva häxjakten och de "bevis" som presenterats är ju inte nödvändigtvis något som betyder något nu.
Har hon betett sig illa mot sina ex; då är det väl upp till dem att anmäla henne för det om det finns såna bevis för det.
Om hon betett sig illa mot Chrippa är det fritt fram för honom att anmäla Linnea. Bara för att Linnea anmält Chrippa nu kan ju rätten definitivt döma Linnea om Chrippa gör en anmälan - för det är ju (tack och lov) inte den som anmäler först som får rätt utan det utreds ju och döms utifrån vad som kommer fram.
Men att personer som ändå varit utomstående från relationen mellan Chrippa och Linnea (även om de är närstående i annan benämning) för en talan på det här sättet just nu är inte ens relevant och kommer inte påverka utgången i just denna utredning utan kommer möjligtvis enbart kunna leda till nya brottsrubriceringar och nya fall att utreda.
(Samt content och uppmärksamhet åt inblandade kreatörerna)
Senast redigerad av Noclue90 2024-01-04 kl. 12:01.
Citera
2024-01-04, 11:55
Medlem
Citat:
Härskarteknik för att skrämma chrippa. Hon sitter nog inte på något utan det skrev hon i affekt!

Må så vara och det är i så fall inte ok, men något utlöste raseriutbrottet.

Läser man bara konversationen mellan J och C som bör ha utspelat sig här vid/efter J rättegång så har de haft en en väldigt kärleksfull konversation som egentligen inte passar sig när man är i en annan relation.
Det tyder inte på att han varit otrogen men han har absolut gått bakom ryggen på L under en längre tid. Det är ett stort svek. En ynkrygg är han som sitter och smsar sitt ex på natten om att han fortfarande älskar henne och vill sticka till Thailand när han fortfarande är tillsammans med L.
Vad fan är det för "man" egentligen?
Det kan ju förklara L raseriutbrott och det skriver hans själv att hon fattar att det är något då han börjat bete sig annorlunda. Det är att gå bakom ryggen på sin partner.
Citera
2024-01-04, 11:59
Medlem
Jag bara spånar på ett potentiellt scenario:

- Chrippa tror att gräset är grönare på andra sidan, lämnar J för att leva loppan med en ny flamma som han haft ögonen på i åratal. Kul med ny tjej!
- Relationen börjar bra, mycket TikTok, instagram och fester. Tjejen ska visas upp överallt!
- C börjar landa i relationen och inse sakta men säkert att gräset inte var grönare på denna sida. Hon är lika som han, inte mogen mentalt. Kanske inte var så roligt ändå.
- J hamnar i blåsväder med sin nuvarande snubbe
- Flashback är C på spåren och ser igenom relationen och hans fasad på millisekunder
- C blir grinig och måste göra allt för att fasaden inte ska skita sig med nya flamman
- Resor och roliga påhitt med L fortsätter.
- C inser att J har det tufft och känner ett ansvar att stötta henne, de har faktiskt barn tillsammans som ska sättas i första rum. Som kanske glömdes bort.
- C inser att L inte är den person han vill vara med och att han faktiskt lämnade sin familj för henne, egentligen för ingenting.
- L börjar fatta att något inte står rätt till med C, han beter sig annorlunda. Den coola kräftan är inte så cool längre.
- C och J har lite väl kärleksfulla konversationer bland annat på natten där de uttrycker att de faktiskt älskar varandra, C vill resa bort med J
- L fattar att något lurt är på gång och sneakar sig in på hans konton och upptäcker konversationerna. Stort svek från C. Det börjar koka inom L.
- L får raseriutbrott på sveket han har gått bakom ryggen på henne under en längre tid och raderar konton. Bästa hämnden.
- C upptäcker att någon tagit sig in på hans konton och får reda på att det är L
- C skitförbannad (med all rätt) och i panik måste ha tillbaka tillgången till sina konton.
-L är ursinnig och tvärvägrar.
- C flippar och tar ett dumt beslut med en handling som slutar med att han blir häktad.

Kanske något sånt
Citera
2024-01-04, 12:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag kan aldrig greppa det där.
Jag sticker långt innan jag behöver slå tillbaka i självförsvar.

Men jag kan ju förlåta också oavsett vad, för man förlåter inte för andras skull och det händer inombords inte genom att umgås med mina fiender då det vore ren dumhet.

Chrille och ni som kan slå kvinnor vill ha hämnd mot nån mindre vilket är det omanliga och fjolliga.

Hur lycklig är man om man är en syndare själv men man kan inte förlåta andras synder och vill hämnas fast man är lika rutten själv?

Man sjunker väl inte till sama nivå som en galen brud och börjat slå tillbaka som Chrille gjorde.
Det kallas inte hämnd, det kallas rättvisa.
Sen vet varken du eller jag om jag eller Chrippa kan slå kvinnor.
Som tur är har jag själv aldrig hamnat i den situationen och vet inte faktiskt vad jag hade gjort, men jag vet vad jag tycker är rätt och jag vet vad jag tycker personen som tar sig friheten att skada mig förtjänar. Ingen har rätt att röra mig, ingen har faktiskt rätt att röra någon annan alls oprovocerat.
Väljer någon jävel att själv ta sig rätten att bestämma att jag ska få stryk så tycker jag att det helt i sin ordning att jag såklart också ska få bestämma att den ska få smaka på exakt samma medicin.
Samma regler gäller för alla och man kan inte tro eller påstå att det är okej att slå andra människor men ingen får slå dig, det är ett efterblivet tankesätt.
Citera
2024-01-04, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Jag bara spånar på ett potentiellt scenario:

- Chrippa tror att gräset är grönare på andra sidan, lämnar J för att leva loppan med en ny flamma som han haft ögonen på i åratal. Kul med ny tjej!
- Relationen börjar bra, mycket TikTok, instagram och fester. Tjejen ska visas upp överallt!
- C börjar landa i relationen och inse sakta men säkert att gräset inte var grönare på denna sida. Hon är lika som han, inte mogen mentalt. Kanske inte var så roligt ändå.
- J hamnar i blåsväder med sin nuvarande snubbe
- Flashback är C på spåren och ser igenom relationen och hans fasad på millisekunder
- C blir grinig och måste göra allt för att fasaden inte ska skita sig med nya flamman
- Resor och roliga påhitt med L fortsätter.
- C inser att J har det tufft och känner ett ansvar att stötta henne, de har faktiskt barn tillsammans som ska sättas i första rum. Som kanske glömdes bort.
- C inser att L inte är den person han vill vara med och att han faktiskt lämnade sin familj för henne, egentligen för ingenting.
- L börjar fatta att något inte står rätt till med C, han beter sig annorlunda. Den coola kräftan är inte så cool längre.
- C och J har lite väl kärleksfulla konversationer bland annat på natten där de uttrycker att de faktiskt älskar varandra, C vill resa bort med J
- L fattar att något lurt är på gång och sneakar sig in på hans konton och upptäcker konversationerna. Stort svek från C. Det börjar koka inom L.
- L får raseriutbrott på sveket han har gått bakom ryggen på henne under en längre tid och raderar konton. Bästa hämnden.
- C upptäcker att någon tagit sig in på hans konton och får reda på att det är L
- C skitförbannad (med all rätt) och i panik måste ha tillbaka tillgången till sina konton.
-L är ursinnig och tvärvägrar.
- C flippar och tar ett dumt beslut med en handling som slutar med att han blir häktad.

Kanske något sånt

Möjligt scenario, men jag tror att något hände däremellan som gjorde att Chrippa längtade tillbaka. Kanske smekmånaden var över och L visade sitt rätta jag?
Citera
2024-01-04, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Över ett år borta då är karriären över. Folk glömmer o hittar annat. Så de funkar i influencer världen, vem vill följa en kvinnoboxare?
Jag är inte så säker på det, även om jag inte har några belägg för det.

Chrippa hade inga samarbeten, utan bara följare, och dessa kommer nog att finnas kvar.

Hade han haft att göra med samarbeten så hade varenda företag dragit sig ur.

Företagen verkar aldrig ha varit intresserade av att förknippa sig med hans namn tidigare så där har han inte gjort någon större förlust.

Han kan nog ’komma tillbaka’, om än i en uppförsbacke.

Han hade dock tjänat på att helt kapitulera, vara fullständigt ärlig, ta ansvar och göra content av att ’ta sig tillbaka’ och visa en stor skopa ödmjukhet.
Citera
2024-01-04, 12:04
Medlem
Hoppas Chrippa fakturerar Linnea för förlorad arbetsinkomst nu sedan hon stängde ner hans inkomstkälla. Borde inte vara svårt för Jocke att be sin manager fixa tillbaka hans kanal..
Citera
2024-01-04, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Hoppas Chrippa fakturerar Linnea för förlorad arbetsinkomst nu sedan hon stängde ner hans inkomstkälla. Borde inte vara svårt för Jocke att be sin manager fixa tillbaka hans kanal..

Tror det är svårt att få tillbaka en raderad kanal.
Citera
2024-01-04, 12:08
Avstängd
KungPungPats avatar
Sjukt hur Joz och nu Linnea typ "offras" för att jockiboi, Anjo, Clue och Rask ska få extra inkomster under cirka 1 års tid per offer som får sina liv totalt förändrade av grova förtal som gör det farligt för dom att gå ut..
för att 4 psykopater behöver extra youtube inkomster.

Många fler än bara dom två men detta blir den värsta då ett offer för grov misshandel hängs ut som klandervärd i syfte att förstöra ett brottsoffers liv innan rättegångsförhandlingen som förhoppningsvis blir dessa 4 skurkars youtube karriärers avslut då dom hör hemma i fängelse om man organiserar brott som grovt förtal mot offer efter offer för att man inte vill skaffa sig ett jobb på fabrik, eller nått.. istället för att begå brott offentligt och blanda in sina barn i skiten.
Citera
2024-01-04, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC

Det är nog svårt att kräva ersättning för något man inte taxerat inkomst för?? Blir svårt att få det rättsligt förankrat utan att sätta sig själv i en ännu jobbigare situation 😌
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in