2024-01-04, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Virginia Giuffre stämde Ghislaine Maxwell för förtal/smutskastning år 2015 (Maxwell hade sagt att Giuffre spred lögner om henne och Epstein). Rättegången ledde aldrig till någon dom men parterna gjorde upp i godo och Maxwell blev flera miljoner fattigare.
Handlingarna från rättegången har fram till nu varit anonymiserade och nästan alla namn ersatta med ”J. Doe”. De här namnen har nu avanonymiserats och dokumenten offentliggörs nu löpande (det vi fick se inatt var alltså bara delar).

Alla de här dokumenten är alltså kända av amerikanska myndigheter och rättsväsende sedan nästan 10 år. Samtliga namngivna har dessutom getts chansen att motsätta sig publiceringen.. Massmedia har hela tiden varit tydliga med att det är ytterst osannolikt att detta kommer leda till några större avslöjanden eller brottsmisstankar - så pratet om att Clinton eller Trump skulle bli avslöjade som pedofiler eller nåt annat har i stort sett bara förekommit bland skygglappade debattörer på Flashback, reddit o liknande…

Så detta kommer ramla runt nu i svensk media som ett scoop men är egentligen bara trams, typ?

Jag läste ju artikeln i Aftonbladet. Det stod såklart inte ett skit i den.
Citera
2024-01-04, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jaha?

Vad säger det, förutom att de någon gång varit där?
Personer omnämns ha varit där. Vittnesförhör, målsägandeförhör, osv. Så den här listan är inte så speciell om man är lite ahead of the curve. Det är ganska etablerat vilka som har varit på Epsteins ö.
Citera
2024-01-04, 10:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Så detta kommer ramla runt nu i svensk media som ett scoop men är egentligen bara trams, typ?

Jag läste ju artikeln i Aftonbladet. Det stod såklart inte ett skit i den.

Ungefär så ja - men det är klart det kan vara obehagligt för de inblandade att det rivs upp igen - och några namn (ganska få vad det verkar) har ju inte ens offentliggjorts tidigare så de kan säkert få en del uppmärksamhet även om det inte innebär att det riktas några misstankar mot dem.
Citera
2024-01-04, 11:02
Medlem
Kan någon förklara för mig vad som är så farligt med att vara med på den listan? Verkar som hela Hollywood and more är med men jag har svårt att tänka mig att speciellt många av dessa var med på någon pedofil-ring eller vetat att sådant förekom. Troligtvis bara en fest som många andra för de flesta på listan. Om XXX varit på fest hos YYY och det sedan kommer fram att YYY är peddo, betyder det att XXX också är det?
Citera
2024-01-04, 11:04
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aiapan
Kan någon förklara för mig vad som är så farligt med att vara med på den listan? Verkar som hela Hollywood and more är med men jag har svårt att tänka mig att speciellt många av dessa var med på någon pedofil-ring eller vetat att sådant förekom. Troligtvis bara en fest som många andra för de flesta på listan. Om XXX varit på fest hos YYY och det sedan kommer fram att YYY är peddo, betyder det att XXX också är det?
Snarare så att många förnekat att de varit på ön och nu kommer det fram.
Citera
2024-01-04, 11:12
Medlem
TLDR:

Trump helt rentvådd. 💪😂 Många demokrater och judiska män har tagit för sig av småflickor.
Citera
2024-01-04, 11:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Snarare så att många förnekat att de varit på ön och nu kommer det fram.

Kan du namnge någon som förnekat att de varit på ön men att det nu har framkommit i och med detta släpp att personen har ljugit om saken?
Citera
2024-01-04, 11:20
Medlem
Påhittade namn
Citera
2024-01-04, 11:26
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Kan du namnge någon som förnekat att de varit på ön men att det nu har framkommit i och med detta släpp att personen har ljugit om saken?
Nej jag har inte engagerat mig så pass, jag hörde det på amerikansk radio innan listan släpptes.
Citera
2024-01-04, 11:30
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
TLDR:

Trump helt rentvådd. 💪😂 Många demokrater och judiska män har tagit för sig av småflickor.
Fast det stämmer inte, tvärtom visade det sig nu att Trumpeten hade ljugit om sin kontakt med Epstein och att den fortgått mycket längre. Inte oväntat dock.
Citera
2024-01-04, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martinensen
Doug Band, Prince Andrew, Bill Clinton, Glenn Dubin og Jean-Luc Brunel er 5 navn som er public.

Q. Did Jeffrey ever talk to you about Bill Clinton?
A. He said one time that Clinton likes them young, referring to girls.

Ikke tunge beviser mot Clinton...

Det här handlar inte om några "bevis" för någonting. Dessutom vet vi redan att Clinton varit där ett flertal gånger. Däremot kan ju var och en spekulera i vad dessa människor gjort på ön. Vissa säkerligen bara på besök, andra troligtvis för att ta del av Epsteins lilla "stall" med unga kvinnor.
Det som blir intressant är ju att höra dessa människor försöka bortförklara vad dom gjorde på ön, utan sin familj eller med en tydlig agenda kring business.
Citera
2024-01-04, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Stephen Hawking?
Den kvinnan verkar ljuga som en häst travar.
Misstänker att hon helt enkelt är en pengakåt liten hora.
Skulle inte förvåna mig om Andrew är oskyldig.
Det har varit känt sedan minst 2015 att Hawking var på ön. Häng med lite.

https://www.independent.co.uk/news/people/stephen-hawking-pictured-on-jeffrey-epsteins-sex-slave-caribbean-island-9974955.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in