2023-11-22, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av She-Ra85
Såg henne på Birger Jarlsgatan för några veckor sedan. Finns inget kvar av henne. Vandrande skelett med tunt hudhölje. Blev lite ledsen. Vet inte hur länge hon kan överleva denna fasansfulla sjukdom..

Ja, man blir verkligen dyster när man ser henne. Om man jämför med bilden i hennes Wikipediaartikel, från 2015, går det ju knappt att se att det är samma person. Frisk kanske hon aldrig kommer att bli, men jag hoppas iallafall att hon blir lite mindre sjuk snart.
Citera
2023-11-22, 12:24
Medlem
Någonstans har hon sagt att ju bättre det går för henne yrkesmässigt, ju sämre mår hon oftast kroppsligen.

Hon blev omplacerad från Radioteatern, bland annat för att medarbetare inte klarade av att se henne (hon var då, som nu, sjuk i anorexia. En fundering är väl i vilken annan situation man skulle placera om en person med svår sjukdom som har hög dödlighet för att medarbetarna inte vill titta på en. Hade SR gjort det även om det var cancer?

Hon skrev i SvD i veckan om att 2013 var det stormöte om något på SR Kultur och att alla var ense om att det var katastrof om att SD gick framåt. Intressant, då SR ska vara partipolitiskt obundna och betalas av våra skattepengar.

Håller med om att man undrar hur länge hon ska stå på benen när man ser henne. Någon gång måste väl kroppen bara stänga ner.
Citera
2023-11-22, 13:06
Medlem
Citat:
Utanför står två poliser i uniform, en kvinna och en man, tre ambulansförare och en vän jag inte träffat sedan julafton. Packa vad du behöver, säger den manliga polisen. Jag ska ingenstans, säger jag. Du har ett par minuter på dig, säger han. Vi måste prata om det här, säger jag. Vi har inte tid för det nu, säger han och min vän lägger ner min telefon och en tandborste i en väska.

En halvtimme senare sitter jag ensam i ett väntrum på psykakuten.

Jag har under året som gått blivit sämre i min anorexi och min vän och andra i min omgivning har blivit alltmer oroliga för att den ångest jag upplever ska leda till att jag tar mitt liv. Jag kan förstå deras oro. Samtidigt har jag levt med min sjukdom i över trettio år och att min väns ord i det som sedan följer ska väga tyngre än mina är en gåta.

Väl på sjukhuset konstaterar man ganska snabbt att jag inte är suicidal. Efter att ha talat med min vän bestämmer man sig ändå för att hålla kvar mig på ett vårdintyg över natten. Därefter slår råttfällan igen. Ett alltför lågt BMI, får jag veta, likställs nämligen med en allvarlig psykisk störning vilket enligt lagen ger rätt till tvångsvård och jag blir intagen på LPT (alltså enligt lagen om psykiatrisk tvångsvård) på obestämd tid. Över en natt är jag omyndigförklarad.

Jag rekommenderar verkligen den långa texten, i form av en brevväxling, som hon skrev i SvD efter att hon blivit inlagd för tvångsvård. Den är verkligen berörande.
https://www.svd.se/a/mr3MQO/forsta-n...e-tanka-pa-den

Sveriges Radio behandlade henne som skit. Men jag kan även till viss del förstå medarbetarna. Även jag reagerar starkt när jag ser henne, och andra, som är så sjuka.
Citera
2023-11-22, 15:56
Medlem
Hennes utseende säger tyvärr mer om henne än allt det hon skriver.
Citera
2023-11-22, 16:09
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Stina Oscarsson är bra, oavsett sympatier. Har inget skvaller mer än att jag såg henne på ett fik en gång för ett antal år sedan. Avgav trevlig vibb.

Åt hon något?
Citera
2023-11-22, 18:06
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Håller med om att man undrar hur länge hon ska stå på benen när man ser henne. Någon gång måste väl kroppen bara stänga ner.

Eugenia Cooney lever väl fortfarande och har konstant varit ett skelett nu femton år i rad. Stina verkar åtminstone ha lite bättre perioder stundvis i sin sjukdom, även om jag inte tror hon direkt kommer att bli alltför gammal tyvärr. Kroppen tar stryk som du säger.
Citera
2023-11-22, 18:14
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckombergalandet
Ja hon är ju en stark feminst och rättvisemänniska. För typ 5 år sedan skrev hon en underbar krönika i ETC om att hon vill att Rakhmat Akilov ska jobba i kassan på Coop: https://nyheteridag.se/stina-oscarso...assan-pa-coop/

Hon är radikal

Läste en lång presentation i tidningen Filter.

" Rahkmat borde fått jobba i Ica-kassan"

Det blev en fet för min del. Sådär uttrycker sig en genom-naiv folkhemsidiot . Alltså, wtf ... Hon tänker på människor som brickor man kan flytta runt utan att ens reflektera vad denne skulle tycka själv i hennes lilla konstiga universum.
Som dramatiker är hon säkert duktig, men definitivt för skruvat att tänka längre än lilla näsan räcker. För gränslöst, Alldeles för "god"
De professionella vänsterkulturella har tydligen tagit för vana att bli extremt dryga i sina godhetspositioner, så det hela blir enbart absurd och löjeväckande. Man har skapat en religion
Senast redigerad av Upplyften 2023-11-22 kl. 18:20.
Citera
2024-01-04, 00:24
Medlem
Beckombergalandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Läste en lång presentation i tidningen Filter.

" Rahkmat borde fått jobba i Ica-kassan"

Det blev en fet för min del. Sådär uttrycker sig en genom-naiv folkhemsidiot . Alltså, wtf ... Hon tänker på människor som brickor man kan flytta runt utan att ens reflektera vad denne skulle tycka själv i hennes lilla konstiga universum.
Som dramatiker är hon säkert duktig, men definitivt för skruvat att tänka längre än lilla näsan räcker. För gränslöst, Alldeles för "god"
De professionella vänsterkulturella har tydligen tagit för vana att bli extremt dryga i sina godhetspositioner, så det hela blir enbart absurd och löjeväckande. Man har skapat en religion

Men, hon skapar ju ändå rubiker...
Citera
2024-01-04, 00:26
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ja hon är ju en stark feminst och rättvisemänniska. För typ 5 år sedan skrev hon en underbar krönika i ETC om att hon vill att Rakhmat Akilov ska jobba i kassan på Coop: https://nyheteridag.se/stina-oscarso...assan-pa-coop/

Hon är radikal

Jag vill se henne bli överkörd av Akilov.
Jag är också en radikal rättvise människa.
Vilken totalt efterbliven smörja.
Hon har onekligen kataboliserat alla neuroner.
Citera
2024-01-04, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Jag vill se henne bli överkörd av Akilov.
Jag är också en radikal rättvise människa.

Men har Stina Orscarsson kommenterat detta på sistone, hur är hennes relation till Akilov idag?

Hon röstade ju på SD???
Citera
2024-01-04, 00:32
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Men har Stina Orscarsson kommenterat detta på sistone, hur är hennes relation till Akilov idag?

Hon röstade ju på SD???

Det är fortfarande så pass smaklöst att anhöriga till offren ska behöva hälsa på Akilov i konsumkassan att det fortfarande ger avsmak oavsett hur hon ställer sig till det idag.
Citera
2024-01-04, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Det är fortfarande så pass smaklöst att anhöriga till offren ska behöva hälsa på Akilov i konsumkassan att det fortfarande ger avsmak oavsett hur hon ställer sig till det idag.
Så sant!

Men ändå spännande att veta vad som fick Stina Oscarsson att gå från super, hyper-PK till Sverigedemokrat.

Måste ju varit en jävla klassresa, har ej betalartikel, men någon har säkert läst hela artikeln:
https://www.svd.se/a/5Bdna1/stina-os...gedemokraterna

Är hon som Linda Skugge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in