2024-01-03, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Va!? Nej, han har betett sig som en trånande hundvalp, som gjort allt för att göra henne nöjd. Alla töntiga tiktoks och fjanterier, festande med kidz
Chrippa har förändrats, det har varit en markant skillnad från när han bytte ner sig till Linnea och allt gick i 200...
Att flashbacktråden exploderade iom det, då det lös av red flags kring den kalla Linnea och Chrippas trånande.
Att han sen blex exposad och fälld för diverse brott, som inte lirar med vad en PT-coach bör syssla med, samt hans agg mot "alla haters" som inte lyckönskade honom, utan snarare gav uppriktiga råd och tips kring Chloes omkullkastade vardag.

Vi behöver inte förklara det for rookies i tråden. Jag började skriva i den här tråden då han blev tillsammans med L och betedde sig som ett rövhål.
Citera
2024-01-03, 21:57
Medlem
Miys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Hon har ett mörker i sin blick som är svår att förklara, jag har sett den blicken förr och det skrämmer mig.

Haha men kom igen nu... Ett svårförklarligt mörker i sin blick.. 😁 Kan du länka någon bild vill gärna se det där läskiga "mörkret"
Citera
2024-01-03, 21:58
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Snarare du som har bomull mellan öronen.

Bra att du tycker att kvinnor som sparkar, slår psykiskt trycker ned sin man är ovidkommande. De är fridlysta och du är hulken som skulle kunna behålla mod och lugn när den du är nedkärad i för 100gången är okontaktbar psykotisk och utåtagrerar på dig. Du hade bara " step a side baby I call da cops"

Fan du är nog den enda som kan se på det nyktert i dessa situationer. Helvete impad blir jag.

Så du menar att jag bara ska anta att L har gjort allt det där för att Jocke säger det? Jag har sett en skärmdump, det räckte inte långt. Och även om hon skriver mer så ger inte det rätt att misshandla henne.

Men du kan gärna komma med bevis på att L har slagit och sparkat.
Citera
2024-01-03, 21:59
Medlem
Citat:
Exakt så! Och han var nog riktigt kär i henne, och då tänker man inte helt klart. Hon får bryt, de blir lugnt, hon får bryt, det blir lugnt. Så går de runt runt och varje gång så lever den nedkärade på hoppet om att det alltid ska vara perfekt.

Ja ja, du får tro så. Låter för mig totalt osannolikt efter att sett deras videos, vet att det inte visar hela bilden men ändå halva puzzlet. Finns inte en chans att han skulle ta det, se videos och hur han pratar till henne, där hon är med i videor.

En nerbruten och psykiskt misshandlad man? Nä, nog f.an kan ni bättre än så här?
Citera
2024-01-03, 22:00
Medlem
Varför får denna händelse så jjävla mycket uppmärksamhet på flashback?
Citera
2024-01-03, 22:03
Medlem
Citat:
Är man utsatt så skäms man över att berätta. Är man närstående och har sina aningar så står man inför valet att stöta sig och kolla läget eller inte. Oftast när man kollar läget får man kalla handen. De som inte vågar fråga om allt är okej vet inte hur mycket de ska våga fråga om. Helt sjukt att du sitter och leker nått jävla proffs på hur en psykisk nedbruten människa reagerar, stila till dig förihelvete.

Finns en anledning till att Chrippa sedan han blev tillsammans med henne blivit en helt annan människa. Men den tankeverksamheten sitter väl i förhuden hos dig.

Gällande den första delen har du nog absolut en poäng på så vis men det som gör att det blir svårt att riktigt ta in på sätter de målar upp det på är att om nu Jocke, Jonna och Julia ändå känt till att hon varit psyko och även om de inte kunnat hjälpa Chrippa därifrån just då (om det krävt mer tid) så borde de ju åtminstone i första hand se till att skydda barnen från henne. Men Linnea har ju nästan varit den som umgåtts mest med både Lunabelle och Chloe, hon har ju i många fall nästan mer upplevts som en barnvakt än en i vuxensällskapet. Och att de tillåtit detta på det sätt de gjort gör att det är svårt att faktiskt se att hon skulle vara så hemsk..för då är det snarare att man dessutom börjar ifrågasätta vårdnaden av barnen.
Jag är övertygad om att någon kring dessa personer hade kunnat steppa in och hjälpa till lite att ta hand om Chloe om de lyft hur illa läget hade varit.

Men att ingenting runt Chrippa eller gänget som går loss nu har gett sken av att Linnea skulle vara så "farlig" (det var nog bara i flashbacktråden något åt det hållet någonsin har varit på tapeten då flera var övertygade om att hon var en fameseeker/golddigger bara och ville växa på TikTok) förrän Chrippa redan var gripen och då är allt desperat och alla kastar "bevis" från höger och vänster med tvivelaktiga innehåll och uppgifter som inte alls går ihop, ex efterlyses och en allmän lynchmob är väckt. Deras taktik (eller brist på taktik) är ju dessvärre enbart en nackdel om de vill verka trovärdiga.

Så om folk har svårt att tro på att Linnea skulle vara sånt psyko är nog inte så konstigt..
Citera
2024-01-03, 22:11
Medlem
Inget bekräftat utan spekulationer att det vart TikTok polisen Filip Pelas som hämtade Chrippa till stationen.
Citera
2024-01-03, 22:11
Medlem
Lassemannen33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Så du menar att jag bara ska anta att L har gjort allt det där för att Jocke säger det? Jag har sett en skärmdump, det räckte inte långt. Och även om hon skriver mer så ger inte det rätt att misshandla henne.

Men du kan gärna komma med bevis på att L har slagit och sparkat.

Vill också se dom bevisen, för vi alla vet att det finns bevis på att chrippa har slagit, för annars skulle han inte sitta häktad 🤭
Citera
2024-01-03, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassemannen33
Vill också se dom bevisen, för vi alla vet att det finns bevis på att chrippa har slagit, för annars skulle han inte sitta häktad 🤭

Dessa bevis vill man ju se, på hennes utslagna tänder och brutna näsa osv osv.
Att hon i det nästan ligga i respirator tillståndet lyckades ta bort Chrippas Youtube, avfölja kvinnor ifrån hans instagtam och tömma hans värdesaker i lägenheten är starkt av henne.
Citera
2024-01-03, 22:16
Avslutad
Citat:
Vi behöver inte förklara det for rookies i tråden. Jag började skriva i den här tråden då han blev tillsammans med L och betedde sig som ett rövhål.
Det är uppenbart varför somliga skriver.
Du har rätt, det bara så frustrerande att så många inte ser elefanten i rummet...
Det spelar ingen roll, det viktigaste just nu är att låta rättvisan ha sin gång.
Det kommer visa sig genom digitala tömningar, bankkonton, allt man kan tänka sig.
En intressant iakttagelse, är vilka "nya vänner" som tillkom med Linnea, vad deras intention egentligen var.
Jag önskar att dom som har information vänder sig till polisen, advokaten, åklagaren med uppgifter, inte delar det på sociala medier, utan låt dom som kan, göra jobbet.
Manipulerad bevisning kommer straffa sig, det bästa för Christofer, är att kontakta och meddela den som utreder vad som skett.
Det kan finnas saker dom inte tänker på, som kan vara av vikt. Även om det till synes är till nackdel för Christofer, så kan det vara det som räddar honom tillslut.
Låt den smutsiga sanningen komma fram i ljuset, så kan vi se sen vem som hade rätt.

Det finns nog väldigt mycket som Christofer ångrar och önskar ogjort.
Nu är det som det är, skett har skett, jag tror att det kommer bli ett lyckligt slut för Chloe och hennes föräldrar. Tillsammans eller var för sig, det viktigaste är ändå lilltjejen och att föräldrarna jobbar för hennes bästa.
En svartsjuk partner är inte bra, någonsin.
Citera
2024-01-03, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sara443
Hahahahahahaha nu kommer den din khape hahahaha. Ni har redan lagt ut era bevis. Alla har bild på Gustavs klantiga story. Ni lär er aldrig. Ett gäng hasselnötter

Du är flitig i att försvara Linnéa, det ska du ha. Är Chrippa skyldig så hoppas jag att Linnéa får upprättelse för allt drev. Däremot så verkar du vara väldigt okunnig inom juridiken eller det svenska rättsväsendet allt-i-allo, du kommer med många påståenden gällande bevisföring som är helt felaktiga.
Citera
2024-01-03, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
Varför får denna händelse så jjävla mycket uppmärksamhet på flashback?

Varför är du förvånad när tråden om honom legat stadigt högt ständigt på aktuella ämnen väldigt länge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in