2024-01-03, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Där skrev du något som jag inte ens tänkt på.. att det är övergrepp i rättssak att försöka skrämma brottsoffer genom grova förtal i sociala medier. Man får inte lägga sig i då det är brottsligt.

Det hände faktiskt mig en gång att jag satte två skurkar mot en färd mot fängelse genom ärlighet i domstol om deras brott mot mig.
Sen började en skicka sms .. jag gick raka vägen till polisen med min lur så snuten fick se bevisen för övergrepp i rättssak.
Sen grep dom han ganska direkt.

ja ditt fall e ju mer solklart då. tror it jocke har kontaktat L men me tanke på internets utveckling så e de it helt omöjligt att jocke & co beteende skulle kunna komma upp t högsta domstolen för ett prejudikat. att skapa ett sådant drev mot en person i pågående utredning (oavsett om personen e skyldig elr inte) borde it anses va okej o eventuellt gå under nån slags övergrepp i rättssak.
Citera
2024-01-03, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sara443
Okej jockiboi och hans vänners shitshow, (så när är sms konversationen ifrån datum tack? Får vi se hela? Vad skrivs sen?

Så mycket frågor
Så lama bevis vem bryr sig om va nån skriver när man är arg när han uppenbarligen gjort nåt värre mot henne? Det skriver hon till och med?

När har dem fotat konversationen? Dem begår samma ”brott ” som linnea gjort isåfall ju haha att logga in på hans icloud och läsa/posta/skicka sms? Tror knappats chrippa läckt dem med fulla restriktioner

Linnea skicka hela sms konversationen till mig så ska jag lägga ut den till dig

Det här är upphissat till direkt märkliga nivåer. Jocke som varit utsatt för drev borde väl fatta att rättvisan måste få ha sin gång. Är man inte nöjd finns det två instanser att klaga hos dom heter Svea Hovrätt eller Högsta Domstolen, en tredje som heter Joakim Lundell eller Gustav Björklund finns däremot inte. Vissa lär sig bevisligen ingenting av historien.
Citera
2024-01-03, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Denna Linnea verkar vara en riktig keeper. Linnea i grått.

https://i.postimg.cc/0Q6xMrrK/3-C47-BCCB-C968-449-D-9-AE2-9669164-C7547.png

Det var ju skrivet på ett väldigt tydligt sätt så om någon sitter på riktiga sms från Linnea kan man ju börja med att jämföra stilarna. Sen om det ska föreställa en konversation mellan Linnea och Chrippa så tror jag inte nån ens tror på det själv att Chrippa skulle skrivit som den i blått?? Snarare att det här gör att hela handlingen med misshandeln nästan planerats och att detta skulle användas just som "titta vilken psykbrud hon är och hur fiiiin och gullig Chrippa är" 🤦‍♂️
Citera
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sara443
Okej jockiboi och hans vänners shitshow, (så när är sms konversationen ifrån datum tack? Får vi se hela? Vad skrivs sen?

Så mycket frågor
Så lama bevis vem bryr sig om va nån skriver när man är arg när han uppenbarligen gjort nåt värre mot henne? Det skriver hon till och med?

När har dem fotat konversationen? Dem begår samma ”brott ” som linnea gjort isåfall ju haha att logga in på hans icloud och läsa/posta/skicka sms? Tror knappats chrippa läckt dem med fulla restriktioner

Linnea skicka hela sms konversationen till mig så ska jag lägga ut den till dig

Allt handlar om att dem vill krossa Linnéa. Gustav har hållit på så här från början. Hoppas han åker dit för förtal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filuren96
Finns det fler läckta konversationer mellan L och C än bara den som är på sista sidorna här?

Ja
Citera
2024-01-03, 18:08
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Ja sannolika skäl, felskrivning av mig. Finns säkert väldigt säkra bevis för grov misshandel, om åklagare åberopar det.
Blir spännande med fup men den får vi vänta på.

Jag undrar vilket Motiv Linnea har för att sätta honom, ryktet säger att hon i detta nu springer runt och letar bitcoinsen.
Citera
2024-01-03, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bocconi
Innan förundersökningen ens är klar så lägger jag fram två scenarion som mest troliga.

Första scenariot:

Linnéa och Christofer har börjat tjafsa lite, inget märkvärdigt. Stämningen blir stramare och tjafset övergår till ett bråk där vardera person slänger ur sig ett och annat, Linnéa blir upprörd och bestämmer sig för att hälla bensin på elden genom att radera något som Christofer håller kärt, Youtubekanalen på Google Brands. Bråket eskalerar ytterligare genom att båda börjar använda våld, Christofer med sin uppenbara diagnos ser svart och använder mer våld än vad som krävs för att hindra Linnéa från att göra honom illa. (Det krävs förhållandevis inte speciellt mycket kraft för att en människa på 60 kilo ska bli tilltygad rätt så rejält av en människa som väger 40 kilo mer)

Andra scenariot:

Andra scenariot är identiskt med första scenariot fram tills att bråket eskalerar med våld. Istället för att Christofer ser svart så använder han faktiskt den måttliga mängden våld som krävs för att faktiskt försvara sig utan att agera oförsvarligt. Linnea har lite skador som skulle kunna påvisa nödvärn från Christofer, Linnea tar tillfället i akt och skadar sig själv ännu mer för att hon ska se ut som det riktiga offret i den här soppan.

Enligt vad jag fått höra av bra källor så kan jag säga att lägg på lite svartsjuk på första scenariot så är du rätt nära. Någon sa att Linnea hade sugit slak arabdase och det var där det skulle börjat.
Citera
2024-01-03, 18:09
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Du verkar inte förstå att borderlinekvinnor använder psykisk misshandel för att bryta ner dig. När du sedan försöker ta dig därifrån börjar de hota med att skicka saker till anhöriga, polisanmäla, kontakta vänner osv. Vissa saker ljuger de om men vissa är också sanna eftersom man avslöjar personliga saker för kvinnan man lever med. Detta håller de sedan emot en och det kan göra att man helt enkelt inte vågar lämna.

Den läckta sms-konversationen är ett skolexempel på hur det ser ut mellan en borderlinekvinna och en vanlig snubbe i samband med ett uppbrott. 100 %.

Du, Kungpung, verkar ha fastnat vid tanken på att det handlar om fysisk styrka. Det finns säkert sådana förhållanden också men de absolut vanligaste destruktiva förhållandena där kvinnan är förövare är psykologisk terror.

Att kvinnor blir utsatta känns rimligt men inte när en snubbe blir offer då vi snubbar ska väl tåla några slag med handflator från kvinnor när vi går därifrån därför gav gudarna oss lite grövre skelett och större muskler för att kunna hantera kvinnohändernas knuffar i ryggen och så medans vi bestämt går därifrån.
Citera
2024-01-03, 18:10
Avslutad
Det blir det klassiska försvaret när det gäller mäns våld mot kvinnor. Självförsvar
Citera
2024-01-03, 18:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Denna Linnea verkar vara en riktig keeper. Linnea i grått.

https://i.postimg.cc/0Q6xMrrK/3-C47-BCCB-C968-449-D-9-AE2-9669164-C7547.png

Ingen tid Inget datum ?? Vem har skickat och när?
Citera
2024-01-03, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Att kvinnor blir utsatta känns rimligt men inte när en snubbe blir offer då vi snubbar ska väl tåla några slag med handflator från kvinnor när vi går därifrån därför gav gudarna oss lite grövre skelett och större muskler för att kunna hantera kvinnohändernas knuffar i ryggen och så medans vi bestämt går därifrån.

Så du ignorerade precis allt jag skrev om att det INTE handlar om fysisk misshandel?

Vill återigen tillägga att jag inte försvarar att man som man slår en kvinna men om du är lite psykiskt instabil som Chrippa eventuellt är kan ett borderlineutbrott göra att man ser rött.
Citera
2024-01-03, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Allt handlar om att dem vill krossa Linnéa. Gustav har hållit på så här från början. Hoppas han åker dit för förtal.

Gustav? Är det han gaphalsen som skrek pilsner hela tiden, målaren?

Vad har han med hela saken att göra?! Inte han som skrev med andra tjejer konstant och kallade det ”sjukdom”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in