2024-01-03, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Du kan sluta spamma mig med DMs, jag är inte intresserad av "din" sanning. Det börjar komma fram andra uppgifter från det andra lägret nu.
Julen var visst inte så fridfull ändå
Tycker synd om lillflickan som skall hamna mitt i skiten

Vad är det för uppgifter som börjar komma fram? Det går trots allt inte ta någon här på forumet seriöst då ingen lyckats lägga fram bevis.
Citera
2024-01-03, 12:56
Medlem
Citat:
Du kan sluta spamma mig med DMs, jag är inte intresserad av "din" sanning. Det börjar komma fram andra uppgifter från det andra lägret nu.

Vad menas med det?
Firandet inte jul hemma hos L föräldrar?
Citera
2024-01-03, 12:57
Medlem
Lassemannen33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Kan bli jailtime denna gång, hoppas Chrippa är beredd på att ta den i röven för rövknull är extremt vanligt på våra anstalter..

Gissar på 18 månader för fällande dom.

"6 § Är brott som avses i 5 § att anse som grovt, döms för grov misshandel till fängelse i lägst ett år och sex månader och högst sex år.9 juni 2023"

Skulle också gissa på att det landar på 18 om han blir dömd för grov, I annat fall gissar jag på 3-6 om det döms till "normal" misshandel
Citera
2024-01-03, 12:58
Medlem
Citat:

Berätta det du vet då
Citera
2024-01-03, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoZonezigzag
Står väl endå bara misshandel i häktningsframställan?

Folk skrev grov misshandel, utgick från det. Är det klarlagt om han är anhållen för grov misshandel eller misshandel av normalgraden?

Citat:
Ursprungligen postat av adinik
Asså e du helt bränd? Kanalen åkte ju ner senast klockan 09 samma dag. Dvs minst 4tim innan gripet.

Det bevisar vad? Om kanalen stängs ner 4 timmar innan har blir gripen låter det mer som han själv som stängt ner än någon utomstående. Troligen för i gen ska bomba ner sidan om han vet att kommer gripas och häktas.

Citat:
Du har så rätt
Tack!

Citat:
Har du tappat det helt? Inte en chans att Jocke har rätt att tömma en mobil som är beslagtagen. Hälsa honom att han måste plugga på mer om sånt här innan han sprider en massa skit. Sen finns det tydligen en film till Linneas favör också, hur han nu skall lösa det?

Det kanske är Jocke som har stängt ner kontot till Chrippas youtube för att den inte ska bli ner solkad.

Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Hon tog kontroll över hans Epost via hans telefon innan.

Mmm, hur kan hon det om Jocke har hans mobile.

Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är möjligen ihopkopplat digitalt, alla olika enheter som dator, mobil, mm med icloud och google drive...lösenord och återställningar. Jättebra ibland, oftast inte...

Jo, men hon måste ju först ha hans mobile och den har ju Jocke enligt honom.
Citera
2024-01-03, 13:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wermlanddelux
Berätta det du vet då

Du vill ha ny efterlysning på insta? Jag lämnar det till dem det gäller
Citera
2024-01-03, 13:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstBerg
Folk skrev grov misshandel, utgick från det. Är det klarlagt om han är anhållen för grov misshandel eller misshandel av normalgraden?

Det bevisar vad? Om kanalen stängs ner 4 timmar innan har blir gripen låter det mer som han själv som stängt ner än någon utomstående. Troligen för i gen ska bomba ner sidan om han vet att kommer gripas och häktas.

Tack!

Det kanske är Jocke som har stängt ner kontot till Chrippas youtube för att den inte ska bli ner solkad.

Mmm, hur kan hon det om Jocke har hans mobile.

Jo, men hon måste ju först ha hans mobile och den har ju Jocke enligt honom.

Hade Jocke mobilen när hon bytte kontroll på Epost? Nej!
Citera
2024-01-03, 13:04
Avstängd
Jocke har inte tömt mobilen. Är via iCloud sms är sparade via Messenger.
Citera
2024-01-03, 13:09
Medlem
Lassemannen33s avatar
"Beslag får ske så snart en förundersökning är inledd. Det krävs att det finns en misstanke om ett konkret brott, men beslag får ske vid alla typer av brott. Det krävs också att det skäligen kan antas att telefonen eller datorn (eller dess innehåll) har betydelse för utredningen."

Tror ni dom har hans telefon och dator?

För jag vill minnas att när jag var yngre och blev utsatt för ett rånförsök och bokstavligen slog personen medvetslös. Då anhölls jag och dömdes och i samband med att jag blev gripen så tog dom allt i forma av telefon,dator,minneskort osv

Dömdes senare även för att jag hade en jävla massa nedladdad film,musik och program på en hårddisk.

Så om chrippa har handlat droger eller liknande så borde de kanske kunna komma fram också om hans elektronik är beslagtagits .
Citera
2024-01-03, 13:13
Medlem
Akacia2050s avatar
Om Chrippa släpper en video att hans icloud blivit hackat, hur kan då Linnea ha "hackat" hans youtube?

Varför sitter cluee news och ber om intervju till ett misstänkt brottsoffer? Är denna allvarliga situation ett youtubedrama?

Tycker Jockiboi kan tagga ner, förstår han inte att det är rättsväsendet som utrönar Chrippas skuld eller oskuld och inte bilden av Chrippa på internet?

Och slutligen, kan Chrippas bruk av droger spela in, om han nu är skyldig, och då även anabola steroider?
Senast redigerad av Akacia2050 2024-01-03 kl. 13:15.
Citera
2024-01-03, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bocconi
Jag förstår kontexten mycket väl.

Allt handlar om omständigheter, om någon försöker döda mig så betyder det nödvändigtvis inte att jag får döda denne. Om en person försöker slå ihjäl mig med sina bara händer så får inte jag skjuta denne i huvudet i nödvärn.

Om någon försöker döda dig får du om situationen kräver det döda angriparen. Jo, du får skjuta någon ifall denna försöker slå ihjäl dig med sina händer. Man ser till varje situation vid bedömningen.
Citera
2024-01-03, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassemannen33
"Beslag får ske så snart en förundersökning är inledd. Det krävs att det finns en misstanke om ett konkret brott, men beslag får ske vid alla typer av brott. Det krävs också att det skäligen kan antas att telefonen eller datorn (eller dess innehåll) har betydelse för utredningen."

Tror ni dom har hans telefon och dator?

För jag vill minnas att när jag var yngre och blev utsatt för ett rånförsök och bokstavligen slog personen medvetslös. Då anhölls jag och dömdes och i samband med att jag blev gripen så tog dom allt i forma av telefon,dator,minneskort osv

Dömdes senare även för att jag hade en jävla massa nedladdad film,musik och program på en hårddisk.

Så om chrippa har handlat droger eller liknande så borde de kanske kunna komma fram också om hans elektronik är beslagtagits .
Ja de har dom nog plockat. Chrippa har väl både en bärbar o en stationär va ja minns. Skulle bli förvånad om de inte plockat skiten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in