2024-01-03, 12:16
Medlem
Det Jocke försöker göra nu är bara pinsamt. Polisen skiter i hans vinklingar på sociala medier och ”bevis” det får läggas fram i rätten av Chrippa eller Av jockiboi som vittne.

Linnea är tyst för hon väntar på rättegången. Måste vara hemskt att inte kunna förklara och försvara sig än
Citera
2024-01-03, 12:19
Medlem
Bocconis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sara443
Det Jocke försöker göra nu är bara pinsamt. Polisen skiter i hans vinklingar på sociala medier och ”bevis” det får läggas fram i rätten av Chrippa eller Av jockiboi som vittne.

Linnea är tyst för hon väntar på rättegången. Måste vara hemskt att inte kunna förklara och försvara sig än

Det ska först till att åklagaren väcker åtal för att det ska bli en rättegång. Vi får se vad förundersökningen landar i.
Citera
2024-01-03, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bocconi
Vad är försvarligt våld?

Enligt lagtexten har man rätt att försvara sig. Det utgör endast brott om det med hänsyn till angreppets beskaffenhet, det angripnas betydelse och omständigheterna i övrigt är uppenbart oförsvarlig. Det finns således ingen tydlig gräns för hyr mycket våld man får använda sig av.

Nu har du hämtat en text som du inte förstår kontexten själv av från lagboken. Om någon slår dig på käften innebär det inte att du får slå ner vederbörande och sparka denne sönder och samman helt obefogat.

Våldet ska vara försvarligt till våldet angriparen utsätter dig för, därav får man döda någon som tänker döda dig.

Om din tes stämmer undrar man ju varför Chrippa har anmält henne isånafall?
Citera
2024-01-03, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jocke kommer kolla med polis idag om han kan släppa detta på Flashback. Fick mer nu. Får han kommer det ut!

Han är ju helt blåst.

Polisen ger inte juridiska råd

Det måste man ta med advokat.
Citera
2024-01-03, 12:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sara443
Fick mer? Fabricerade ”bevis”?

När du får se kommer du få se. Det är sms mellan Linnea och Chrippa med Linneas nummer tagna med kameran på skärm. Jocke fick fullmakt för Chrippas sms tömning.
Citera
2024-01-03, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstBerg
Är detta och hacka tycker du? Oavsett vem man bor ihop.ef så har denna inte tillgång till varandras pinkoder som mobiler och lösenord är.

Chrippa verkar alldeles för rädd om sitt "livsverk" att någon skulle få ha tillgång till det, och varför?

Men kom igen. Människor kallar det för hacka i denna tråd. Ja anpassar mig bara där efter. Men nej L e nog ingen hackare k den riktiga meningen.
Citera
2024-01-03, 12:25
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirColumbia
Det är till hennes nackdel, Chrippa kan hävda självförsvar om det även finns skador på honom. En tydlig gräns för nödvändigt våld vid självförsvar finns inte.
Videon är ju inte filmad när misshandeln skedde.
Du kan ju inte komma flera veckor senare och klappa ner något och kalla det självförsvar. Det finns även en gräns hur mycket våld man får använda vid självförsvar.
.
Men ja, utredningen kommer visa om även chrippa har fått skador, och i sånt fall hur detta uppstod.
Citera
2024-01-03, 12:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Han är ju helt blåst.

Polisen ger inte juridiska råd

Det måste man ta med advokat.

Jo räcker ringa 11414. Detta gäller inte .misshandeln.
Citera
2024-01-03, 12:26
Medlem
Citat:
Jo räcker ringa 11414. Detta gäller inte .misshandeln.

De kommer inte ge råd kring om något utför förtal eller inte.
Majoriteten av polisen kan knappt lagen.
Citera
2024-01-03, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bocconi
Det ska först till att åklagaren väcker åtal för att det ska bli en rättegång. Vi får se vad förundersökningen landar i.

Man sitter inte häktad på sannolika skäl misstänkt för grov misshandel och sedan läggs det ner, då måste det röra sig om en ny misstänkt gärningsman och det lär knappast vara i detta fall.
Citera
2024-01-03, 12:28
Medlem
Bocconis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstBerg
Nu har du hämtat en text som du inte förstår kontexten själv av från lagboken. Om någon slår dig på käften innebär det inte att du får slå ner vederbörande och sparka denne sönder och samman helt obefogat.

Våldet ska vara försvarligt till våldet angriparen utsätter dig för, därav får man döda någon som tänker döda dig.

Om din tes stämmer undrar man ju varför Chrippa har anmält henne isånafall?

Jag förstår kontexten mycket väl.

Allt handlar om omständigheter, om någon försöker döda mig så betyder det nödvändigtvis inte att jag får döda denne. Om en person försöker slå ihjäl mig med sina bara händer så får inte jag skjuta denne i huvudet i nödvärn.
Citera
2024-01-03, 12:29
Medlem
Citat:
Du har missat hackningen 28e och Youtube nere timmar innan polis?

Men om man lyssnar på det tex Cluee sa i videon (med informationen som kommer från Chrippas sida) att Chrippa efter första hackningsförsöket försökt lösa det genom att byta lösenord på alla konton, göra en reset och installera appar för att försöka hindra att det händer igen och vad säger då att han inte bytt även telefonnumret som varit kopplat för att säkra sig ännu mer, att det var en åtgärd han tog till?? Eller att hennes nummer varit där en längre tid för att kunna komma undan byråkratin på något sätt?

Det är lite tråkigt hur du nu gått in i ett mer försvarsläge gentemot Chrippa nu även om du inte erkänner det själv. Du hade nog hela flashbackgänget bakom dig men tror inte det bara är jag som märker av din förändring sedan Jocke tog kontakt med dig. Sen kan jag ju förstå att du inte vill skriva vad som helst när de har din identitet (?) men att skifta läge så tydligt är ju väldigt konstigt ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in