2024-01-03, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirColumbia
Det kan bara vara Chrippa som har börjat, inte Linnéa?
Vem är det som sitter häktad?
Har linnea slagit honom varför anmälde han inte? Om det nu finns bevis? Han har ju klanen med sig?
Citera
2024-01-03, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Bra skriver

Tack!

Citat:
Att det finns dokumenterade skador på Linnéa (vilket det såklart gör) betyder inte att en misshandel har ägt rum. Det är ju utredningen som ska påvisa om det är Chrippa eller inte som har orsakat dess skador.

Du säger emot du själv nu. Om det finns skador har en misshandel ägt rum, hon lär säkerligen inte gått in i en dörr när dessa skador har uppstått.
Han sitter häktad på den högre misstankegraden, det lär säkerligen varit poliser på plats och förhör har ägt rum och vittnesmål

Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Vi får se när en video kommer ut.

Lär dröja, när den väl kommer ut är han bortglömd. 😂

Citat:
Ursprungligen postat av adinik
krävs väl inge skills för o ta över nån partners konto, e man dessutom kontrollerande så kan man de där.

Är det nåt jag missat? Så vem som helst kan utan några elementära kunskaper knäcka ett konto? Men då är ju lösenord helt värdelöst om det är så enkelt och ta sig in.

Citat:
Ursprungligen postat av banal
Det är värre än så, tyvärr. Det de ägnar sig åt kallas i Sverige för övergrepp i rättssak. Det är långt värre än förtal.

Övergrepp i rättssak

https://www.aklagare.se/ordlista/o1/overgrepp-i-rattssak/

https://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96vergrepp_i_r%C3%A4ttssak

Det finns redan polisanmälningar gjorda.

Är nog hårfint, att försöka påverka vittnen och hota är övergrepp i rättssak men det måste vara något konkret, går inte "säga hon låg med 10 killar" så är det övergrepp.

Citat:
Det är till hennes nackdel, Chrippa kan hävda självförsvar om det även finns skador på honom. En tydlig gräns för nödvändigt våld vid självförsvar finns inte.

Jo, det det en väldigt klar gräns för självförsvar, dvs nödvärn. Våldet ska vara försvarligt, det vill säga att det får inte gå från att man försvarar sig till att man själv misshandlar obefogat.
Citera
2024-01-03, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sara443
Linnea har skickat kopian på polisanmälan till en av hennes vänner så jag har den bilden om exakt vad som är anmält och vad som skett under förloppet och vem som anmälde och det är därför jag vet att många här pratar i nattmössan. Men det är inget vi vill dela för att Klanen ska kunna byta taktik med va de anklagar henne för eller förbereda sig.

Kan säga såhär allt de lagt upp och kommer lägga upp är bara nackdel för stackars Cell Chrille

hahaahhahahhahha va? nu vet ja it va du snackar om. kul att du e kompis me linnea. ja bryr mig varken om nån av de 2.
Citera
2024-01-03, 12:08
Avslutad
Citat:
Linnea har skickat kopian på polisanmälan till en av hennes vänner så jag har den bilden om exakt vad som är anmält och vad som skett under förloppet och vem som anmälde och det är därför jag vet att många här pratar i nattmössan. Men det är inget vi vill dela för att Klanen ska kunna byta taktik med va de anklagar henne för eller förbereda sig.

Kan säga såhär allt de lagt upp och kommer lägga upp är bara nackdel för stackars Cell Chrille
Troligt...lika troligt som att en husrannsakan gjordes
a s.a.p när Christofer greps...
Citera
2024-01-03, 12:08
Medlem
Citat:
Vem är det som sitter häktad?
Har linnea slagit honom varför anmälde han inte? Om det nu finns bevis? Han har ju klanen med sig?

Är han dömd för något?

Om Chrippa nu är skyldig så hoppas jag innerligt att Linnéa inte kontaktar dig, för hennes eget bästa. Du har visat åtskilliga gånger i den här tråden att du varken har koll på juridik eller rättsväsendet överlag.
Citera
2024-01-03, 12:09
Avstängd
Jocke kommer kolla med polis idag om han kan släppa detta på Flashback. Fick mer nu. Får han kommer det ut!
Citera
2024-01-03, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstBerg

Är det nåt jag missat? Så vem som helst kan utan några elementära kunskaper knäcka ett konto? Men då är ju lösenord helt värdelöst om det är så enkelt och ta sig in.

va snackaru om. edward snowden elr? vi snackar om ett par som bor ihop o har access t varandras telefoner. it så jättesvårt klicka glömt lösenord o sen skriva in koden som kmr t telefonen när typ chrippa e på toa elr sover? e ena parten dessutom kontrollerande så vet den hur man gör sånt.
Citera
2024-01-03, 12:11
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Som sagt var, jag vet inte, men jag tror att Linnea fick spelet och blivit fasthållen för att inte skada sig själv eller honom.
Nog för att Christofer inte är den skarpaste kniven i lådan, tror jag att Linnea psykat honom och faktum är att någon tog kontroll över hans digitala konton, sen spårade det.
Linneas dröm om att bli en kändis och få leva ett liv i lyx sprack, när Christofer inte ville ge upp sitt barn och hennes mamma.
Svartsjuka borderlinebrudar är inte att leka med.
EIPS-brudar bör hållas inlåsta.

Det är inte en helt otänkbar teori om "kvällen det hände" MEN tror du inte tankarna om att leva i lyx sprack när Chrippa och Linnea fick åka runt på olika mackar för att ens hyra släp av någon som inte kontrollerade honom så hårt? + 2 millar i skulder som Linnea nog inte kände till innan.
Citera
2024-01-03, 12:11
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htsolna08
Tror ni det finns någon chans att jocke betalar linnea för att lägga ner allt?

Just nu är det allmänt åtal så allt är inte upp till Linnéa att lägga ner.
Citera
2024-01-03, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jocke kommer kolla med polis idag om han kan släppa detta på Flashback. Fick mer nu. Får han kommer det ut!
Fick mer? Fabricerade ”bevis”?
Citera
2024-01-03, 12:13
Medlem
Bocconis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstBerg
Tack!
Jo, det det en väldigt klar gräns för självförsvar, dvs nödvärn. Våldet ska vara försvarligt, det vill säga att det får inte gå från att man försvarar sig till att man själv misshandlar obefogat.

Vad är försvarligt våld?

Enligt lagtexten har man rätt att försvara sig. Det utgör endast brott om det med hänsyn till angreppets beskaffenhet, det angripnas betydelse och omständigheterna i övrigt är uppenbart oförsvarlig. Det finns således ingen tydlig gräns för hyr mycket våld man får använda sig av.
Citera
2024-01-03, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adinik
va snackaru om. edward snowden elr? vi snackar om ett par som bor ihop o har access t varandras telefoner. it så jättesvårt klicka glömt lösenord o sen skriva in koden som kmr t telefonen när typ chrippa e på toa elr sover? e ena parten dessutom kontrollerande så vet den hur man gör sånt.

Är detta och hacka tycker du? Oavsett vem man bor ihop.ef så har denna inte tillgång till varandras pinkoder som mobiler och lösenord är.

Chrippa verkar alldeles för rädd om sitt "livsverk" att någon skulle få ha tillgång till det, och varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in