2024-01-03, 08:50
Medlem
Varför skulle linnea sno hans fake rolex? Polisen har gjort husrannsakan då han greps och är tidigare dömd för narkotikabrott och därav fotat allt i lägenheten. Vore ytterst dumt av henne att ta något från en brottsplats, som dessutom är hans.
Citera
2024-01-03, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Som många vet har jag inte varit ett stort fan till Chrippa och jag är det fortfarande inte beroende på hur han beter sej. Mycket av min kritik mot honom skulle jag kunna säga face to face rakryggat. Sen har jag inte alltid hållt med om allt i tråden.

Ni vet även att Jocke och jag har lite kontakt Messenger och hade det inatt. Jag kommer inte nu lägga ut nån info. Det kanske är bättre det går till polis istället. Sanningen lär segra till slut. Men jag fick veta sjuka saker (allt inte verifierat) och fick även 100 % bevis. Detta knockade mig helt. Jag förstår ni blir rejält intresserade nu. Men ni anar inte! Detta är sjukt på riktigt. Jag fick tårar i ögonen av allt. Jag tror och hoppas sanningen kommer segra. Sen uppmanar jag rättsväsendet ha sin gång och ta inte lagen i egna händer ffs! Låt Linnea vara i fred. Vi vet inte vad som kommer fram senare och måste anpassa oss efter bevisen. Men just nu vet väldigt många väldigt lite och kommer få en chock senare.

Många tycker säkert jag krypit som en råtta efter jag outades. Jag har skrivit några lite sämre inlägg om Chrippa och Jocke. Det har jag erkänt och bett om ursäkt för. Men jag har även skrivit och argumenterat med båda i Messenger om saker jag anklagades för oskyldig och saker som togs ur sitt sammanhang. Jag har nog mer ryggrad än de flesta här.

Sen har jag lugnat ner mig i tråden av 3 anledningar:

1. Min respekt för Jocke har ökat efter vi pratat fint och respektfull på Messenger. Han har verkligen många bra sidor. Inte kul då gå över gränsen ibland om hans bror i denna tråd.
2. Jag kände redan innan att jag behövde lugna ner mig. På nåt sett var det positivt.
3. Ja det är inte lika kul att skriva låga inlägg som en 12 åring när man inte är anonym. Take It or Leave It.

Så kom inte och säg att jag är en kappvändare nu. För jag vet att jag har lite kulor och ryggrad. Men jag såg bevis inatt och jag känner sympatiserar för Chrippa. Förstår ni inte det beror det på att ni inte vet det jag fick veta inatt.

Om Chrippa slagit Linnea vet ingen just nu. Jag kommer inte blunda för bevis senare. Men denna historia är KAOS. Hoppas Chrippa kommer ut som en ny människa sen med andra prioriteringar.

Och jag har varit källkritisk till bevis Jocke lagt fram till mig och då blivit överbevisad omgående.

Hur kommer det sig att ni börjat skriva med varandra ens övht? Hur visste J vem du var på FB?
Citera
2024-01-03, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Måste ju vara den nya bilen han leasade.
Undra dock varför den är beslagtagen. För det måste ju ha skett innan misshandeln 🤔

Kan ju vara att de vill gå igenom den och leta efter droger/kontanter eller övrigt som Chrippa hållt på med alternativt att Linnea hotat med att gå ut med andra saker Chrippa faktiskt har gjort mot henne (de saker han vill få det att låta som att hon hittar på och enligt honom skulle påstå att han gjort) och att detta eventuellt även skett i bilen - och då den är helt ny är det förhoppningsvis en lätt plats att leta på.
Och skulle det finnas ännu mer fysiska bevis så är det inte konstigt att typ Jocke, Jacke, Julia och Gustav håller på och skiter på sig av desperation att försöka hitta hennes ex och annat strunt.

För om det nu skulle varit så att de anhöriga varit medvetna om Chrippas situation och att han var rädd för Linnea som skulle vara ett psyko/ha borderline eller vad tusan de vill få det att låta som så är det väldigt väldigt märkligt att både Jocke och Jonna låter Linnea sitta och umgås i princip själv i ett hörn med deras barn. Och att Julia, trots det hon varit med om, tillåtit Chloe att vara så mycket hos Chrippa och Linnea och bilda ett band och relation till henne och även varit själva tillsammans och inte att varken Chrippa eller Julia försökt att få hjälp av någon annan att passa/ha hand om Chloe under tiden han försökt ta sig ifrån Linnea. För ser man på videor och bilder så har ju Linnea uppenbart fått en bra kontakt med barnen (både Chrippas och Jockes).

Sen har även Julia väldigt mycket luckor och motsägningar i sin historia nu - och då är frågan om det var i rättegången mot sitt ex (Henrik) eller nu när Chrippa blev häktad hon inte talar sanning för de två historierna om hur Chrippa betett sig mot henne är inte samma. 🤷🏼‍♀️
Citera
2024-01-03, 09:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sara443
Tror också hon spar allt till domstolen! Detta är nog ett förberett move från Linnea.

För att vara en som vill synas och ha fame är det väl hos Cluee hon skall hänga. Mycket talar för att det inte alls är så
Citera
2024-01-03, 09:06
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Om man kollar Chrippas videor sedan han blev tillsammans med Linnea så ser han verkligen psykiskt nedbruten ut mot slutet, eller?
Att Linnea skulle vara svartsjuk är väl inget fel men Chrippa är ju galet svartsjuk han också. Det blir som två minuspoler som aldrig skulle ha beblandat sig med varandra
Att han ser nedbruten ut kan bero på att luftslottet höll på att rasa, och sanningen närmade sig.
Han har ju verkat totalt sönder stressad och mer hetsig än vanligt ibland.
Citera
2024-01-03, 09:08
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sara443
Tror också hon spar allt till domstolen! Detta är nog ett förberett move från Linnea.
Jag tror inte Linnea planerat det som hänt.
Men jag tror absolut att någon smart i Linneas närhet har sagt åt henna att inte säga något om det här på sociala media, totalt tystnad, och ta allt i domstolen.
Citera
2024-01-03, 09:09
Avslutad
Citat:
Att han ser nedbruten ut kan bero på att luftslottet höll på att rasa, och sanningen närmade sig.
Han har ju verkat totalt sönder stressad och mer hetsig än vanligt ibland.

Jag tycker inte han ser nedbruten ut, snarare speedad
Citera
2024-01-03, 09:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Chrille förklara att hon var över till Ryssland och försökte hackade därifrån först men lyckades inte innan hon åkte till Sverige och testade att hacka med svensk internet.. klick sa det bara så var hon inne och jävlades som hackers i Ryssland hade gjort.. hennes hackerpolare bor nämligen där och hon känner säkert Putin också.

Men herregud.... Lycka till som Svensk att bara flyga in i Ryssland... Vi är på deras Bad list. Du kommer inte in som Svensk efter kriget.
Citera
2024-01-03, 09:20
Medlem
Lassemannen33s avatar
Citat:
Jag tror inte Linnea planerat det som hänt.
Men jag tror absolut att någon smart i Linneas närhet har sagt åt henna att inte säga något om det här på sociala media, totalt tystnad, och ta allt i domstolen.

Hon gör helt rätt.
I slutändan så kommer chrippa få suga arabkuk på kåken och L kommer samla in pengar från allt förtal 🤭
Citera
2024-01-03, 09:22
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag förstår ditt inlägg.

Jag kan bara uttala mig lite mystiskt om detta.

Jag har och tar inte Jockes sida i alla vändor.

Vi förstår också. Jocke vill flytta fokus även här på FB, det kan han göra via dig nu. Eller försöka iaf.

Men som sagt framtiden får utvisa, skulle han ha nitat henne så rejält så finns det ingen ursäkt. Då ska vi också komma ihåg att det hela försöktes tystats från Jocke och hans kompisar, värst av allt den där jävla Gustav Björklund! Har man försökt ta rygg på en som misshandlat en tjej, eller som Gustav som antyder att allt är lögn och uppmanar alla som känner henne att höra av sig till honom, självklart antyder han att han enbart vill ha negativ respons vad gäller henne.

Dina kryptiska antydningar övertygar ej, manipulation låter det mer som.
Citera
2024-01-03, 09:28
Medlem
kanblikuls avatar
https://www.youtube.com/watch?v=Br_Sv921BTk
Tror denna postats förr men behövs igen. Ett psykfall som i en tidigare video hotat Linnea springer runt hennes bostad. Om någon känner Linnea så varna henne. Böbeln är ute! Är det någons död det enda som räddar Chrippa?
Senast redigerad av kanblikul 2024-01-03 kl. 09:30.
Citera
2024-01-03, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Vi förstår också. Jocke vill flytta fokus även här på FB, det kan han göra via dig nu. Eller försöka iaf.

Men som sagt framtiden får utvisa, skulle han ha nitat henne så rejält så finns det ingen ursäkt. Då ska vi också komma ihåg att det hela försöktes tystats från Jocke och hans kompisar, värst av allt den där jävla Gustav Björklund! Har man försökt ta rygg på en som misshandlat en tjej, eller som Gustav som antyder att allt är lögn och uppmanar alla som känner henne att höra av sig till honom, självklart antyder han att han enbart vill ha negativ respons vad gäller henne.

Dina kryptiska antydningar övertygar ej, manipulation låter det mer som.

Han kanske vet något vi andra inte vet? Är väl bättre hålla tyst och vänta isånafall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in