2024-01-02, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Han sitter på Saltvik...

Om det är någon känd brottsling så kommer de väl fram.
Citera
2024-01-02, 21:53
Medlem
Oavsett så e det ingen förlust. En kriminell mindre . 3500 om dagen mindre till fängelse kostnad
Citera
2024-01-02, 22:26
Medlem
Undrar hur många som dör per år pga sjukdomsfall när dom är i häkte eller anstalt! Om det finns någon offentlig statistik på det! O hur många av dessa som hade kunnat sluta annorlunda om personalen agerat på ett annat sätt!
Av ren nyfikenhet! Påstår inte att det är så i detta fall!
Citera
2024-01-03, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Undrar hur många som dör per år pga sjukdomsfall när dom är i häkte eller anstalt! Om det finns någon offentlig statistik på det! O hur många av dessa som hade kunnat sluta annorlunda om personalen agerat på ett annat sätt!
Av ren nyfikenhet! Påstår inte att det är så i detta fall!

Undrar hur många sjukdomsfall som hade kunnat undvikas om kriminalvården arbetade istället för att fika…

Säger inte att alla ska/är värda att räddas, men vissa som som sitter inlåsta vill faktiskt förändras, avtjäna sina straff och bli en del av vårt normala samhälle igen.

att kalla sig kriminalVÅRDEN är magstarkt med alla maktmissbrukare till plitar.

Jag har erfarenhet från utsidan, och väldigt dåligt erfarenhet av kriminalvården. Den är ett skämt.
Sjukdomsfall kan likväl vara att plitarna inte hade tid/lust att bry sig enligt min mening.
Citera
2024-01-03, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittAnvendarnamn
Undrar hur många sjukdomsfall som hade kunnat undvikas om kriminalvården arbetade istället för att fika…

Säger inte att alla ska/är värda att räddas, men vissa som som sitter inlåsta vill faktiskt förändras, avtjäna sina straff och bli en del av vårt normala samhälle igen.

att kalla sig kriminalVÅRDEN är magstarkt med alla maktmissbrukare till plitar.

Jag har erfarenhet från utsidan, och väldigt dåligt erfarenhet av kriminalvården. Den är ett skämt.
Sjukdomsfall kan likväl vara att plitarna inte hade tid/lust att bry sig enligt min mening.

Exakt min poäng!
Citera
2024-01-03, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilkarlos
Oavsett så e det ingen förlust. En kriminell mindre . 3500 om dagen mindre till fängelse kostnad

Jag visste inte att KVV personal gick ner i lön bara för att en intagen dör eller friges. Tråkigt läge för personalen.
Citera
2024-01-03, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Ska undersöka saken imorrn o se om det finns iaf statistik på hur många som dör!

Enligt kriminalvårdens egen statistik:
”Antalet dödsfall bland Kriminalvårdens klienter i anstalt och häkte är relativt få per år. Under perioden 2014–2022 inträffade totalt 37 dödsfall i och utanför häkte och 58 dödsfall på och utanför anstalt. Dödsfall utanför häktet eller anstalten kan till exempel vara sådana som inträffar under en vistelse på sjukhus. Ungefär hälften av dödsfallen i häkte under perioden 2014–2022 var suicid. I anstalt var ungefär ett av sju dödsfall suicid under samma period. Andra orsaker bakom dödsfallen kan vara överdos, plötslig död eller dödsfall efter långvarig sjukdom.”
Citera
2024-01-03, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raptenen
Jag visste inte att KVV personal gick ner i lön bara för att en intagen dör eller friges. Tråkigt läge för personalen.
Du bevisade att du e trög . En kriminell kostar per dag i fängelse. Inte personalen
Citera
2024-01-03, 02:28
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Du bevisade att du e trög . En kriminell kostar per dag i fängelse. Inte personalen
Vilken trög snubbe, trodde han på riktigt att en död fånge påverkar fångvaktares löner?

Hur många sitter på Kumla och hur många av dessa räknas som högprofilerade?
Citera
2024-01-03, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Vilken trög snubbe, trodde han på riktigt att en död fånge påverkar fångvaktares löner?

Men tröga människa. Vi pratar inte om löner . Vi pratar vad en fånge kostar för staten . Så trög kan man vara . Googla vad en fånge kostar om dagen i Kumla. 3500kr
Citera
2024-01-03, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej

Kumla anstalt: dygnskostnaden i häkte 3 189 kronor och på anstalt 3 305 kronor.
Citera
2024-01-03, 02:45
Medlem
Citat:
Men tröga människa. Vi pratar inte om löner . Vi pratar vad en fånge kostar för staten . Så trög kan man vara . Googla vad en fånge kostar om dagen i Kumla. 3500kr

Och vad tror du att en hel del av den kostnaden beror på? Kaaaaaan det vara personalens lön kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in