2024-01-03, 00:42
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Jag vet vad svenska folket anser och även Hovrätten medgav att Maja ljög om det mesta.

"hovrätten medgav" Du kan ju inte ens skriva vettig svenska.

Nej, hovrätten "medgav" inget sådant. Hovrätten var mycket tydliga med att det mycket väl kan vara som Maja säger. Åklagaren bad till och med om ursäkt inför rätten för att ha presenterat felaktiga påståenden om bevisningen. Alla insåg och alla vet att Maja inte hade något med Toves död att göra.

Citat:
Är man oskyldig behöver man inte ljuga.

Det gjorde inte heller Maja, varken inför tingsrätten eller hovrätten ljög hon.
Citera
2024-01-03, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
"hovrätten medgav" Du kan ju inte ens skriva vettig svenska.

Nej, hovrätten "medgav" inget sådant. Hovrätten var mycket tydliga med att det mycket väl kan vara som Maja säger. Åklagaren bad till och med om ursäkt inför rätten för att ha presenterat felaktiga påståenden om bevisningen. Alla insåg och alla vet att Maja inte hade något med Toves död att göra.

Det gjorde inte heller Maja, varken inför tingsrätten eller hovrätten ljög hon.
Herregud vad du fabulerar. Inget du skriver är fakta eller av intresse. Var och en är salig i sin tro. Min svenska är det inget fel på men du hade väl inget annat att dra till med.
Hovrätten var tydlig med att Maja ljög och svenska folket förväntar sig en ursäkt över fiaskorättegången från densamma.
Senast redigerad av Vipan 2024-01-03 kl. 01:34.
Citera
2024-01-03, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Nej, du har fel och du borde ha någon förståelse för att tingsrätten gjorde fel, vilket hovrätten ordnade till, för Majas del. Tyvärr mildrades Johanna Leshem Janssons vidriga brott, hon frikändes från "skadegörelse" vilket i själva verket borde rubricerats som mordbrand.
Det är Johanna som agerat och betett sig manipulativt och lögnaktigt, någonting hon säkerligen lärt sig av sin far, som tvingat henne att ta bort släktnamnet...

Det var som du skriver ett vidrigt brott som hon frikändes för! Ett vidrigt brott som MH kände till x3 och valde att hålla tyst om trots att hon var medveten om dessa IRL.

Det är Johanna, tillsammans med Maja som ljuger så det står härliga till!

Du skriver:

"Det är Johanna som agerat och betett sig manipulativt och lögnaktigt, någonting hon säkerligen lärt sig av sin far, som tvingat henne att ta bort släktnamnet".

Var har du fått den "säkerligen" ifrån? Var framkommer det vad JJ.s pappa lärt/tvingat sin dotter till att ta bort släktnamnet?

Vem tänker du har "lärt" MH att ljuga?
Citera
2024-01-03, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zannazezz
Nej. Rykten säger att hela familjen är rädda och knappt går ut. De planerar att flytta långt bort!

Det är en självklarhet att förstå att detta har fått konsekvenser för hela familjen Hellm*n tacka vare att deras adoptivdotter klantade till det under natten och den tidiga morgontiden den 16:e Oktober 2022 och då begick brottsliga handlingar tillsammans och i samförstånd med sin likasinnade kamrat Fröken Janss*n.

Och, inte blev det bättre av att adoptivdottern ljög inför sina bägge adoptivföräldrar om att hon hade varit på en efter-fest då hon under sent om sides hade anlänt till adoptivföräldrar-hemmet efter att ha agerat som lik-bärerska, lik-transporterare samt lik-skogs-placerare.

Fröken Hellm*n har satt djupa spår i familjens sköte efter sina tidigare begångna brottsliga handlingar och lögner.

Det kommer att ta en lång tid för familjen Hellm*n att kunna reparera vad deras adoptivdotter en gång i tiden ställt till med, det är inget som man bara kan sopa in under en matta och sedan fortsätta sina liv och leverne som om ingenting hade hänt.

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2024-01-03, 12:24
Medlem
Citat:

Hovrätten var tydlig med att Maja ljög och svenska folket förväntar sig en ursäkt över fiaskorättegången från densamma.

Både TingsRätten så som Göta HovRätten var helt på det klara med att Fröken Hellm*n:s berättelser inte och överhuvudtaget hade någon trovärdighet. Fröken Hellm*n satt och berättade rövarhistorier vilka genomskådades av både TingsRätten och HovRätten.

Det är sedan långt tillbaka i tiden konstaterat att Fröken Hellm*n har en förkärlek till just ljugandet och tillika sin vana trogen att i största utsträckning bruka sig av lögner vilket i sin tur är uppenbart att Fröken Hellm*n har många obekväma sanningar om sig själv som hon gör allt för att dölja för sin omgivning.

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2024-01-03, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

➡ Jag ser inte Johannas tecken till Maja, som ett segertecken på att mordet lyckats och at Maja svarar med tummen upp.

Jag ser det som att Johannas "segertecken" är ett tecken till Maja att Johanna är på Donken. Ett lugnande besked är det nog.

Och Majas tummen upp, ser jag ingalunda som ett godkännande av att mordet lyckats, utan som att Maja bekräftar att Johanna är där och att allt går bra. [/i]"

Jag tycker, att Fröken Hellm*n:s ( 👍👩 ) tummen-upp-tecknet klart och tydligt visade vad Fröken Hellm*n vid det aktuella tillfället hade meddelat sin likasinnade kamrat Fröken Janss*n.

Du letar efter alldeles för mycket utvägar och sidovägar för just Fröken Hellm*n:s del och, för att sålunda kunna bortförklara hennes vidriga och empatilösa beteenden som hon aktiverade under natten och den tidiga morgontiden den 16:e Oktober 2022 tillsammans och i samförstånd med sin likasinnade kamrat Fröken Janss*n.

Båda fröknarna delade samma tankebanor och intressen i både vått och torrt, de tvenne fröknarna stod varandra mycket nära och ställde upp för varandra i både solens glans så som de framträdande stormvindarna som emellanåt kom i deras väg, de bägge vek inte en tum ifrån varandra utan drevs tillsammans av en sammanklistrad konnektion.

Mvh/
@JokerMannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-01-03 kl. 17:02.
Citera
2024-01-03, 20:08
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag tycker, att Fröken Hellm*n:s ( 👍👩 ) tummen-upp-tecknet klart och tydligt visade vad Fröken Hellm*n vid det aktuella tillfället hade meddelat sin likasinnade kamrat Fröken Janss*n.

Du letar efter alldeles för mycket utvägar och sidovägar för just Fröken Hellm*n:s del och, för att sålunda kunna bortförklara hennes vidriga och empatilösa beteenden som hon aktiverade under natten och den tidiga morgontiden den 16:e Oktober 2022 tillsammans och i samförstånd med sin likasinnade kamrat Fröken Janss*n.

Båda fröknarna delade samma tankebanor och intressen i både vått och torrt, de tvenne fröknarna stod varandra mycket nära och ställde upp för varandra i både solens glans så som de framträdande stormvindarna som emellanåt kom i deras väg, de bägge vek inte en tum ifrån varandra utan drevs tillsammans av en sammanklistrad konnektion.

Mvh/
@JokerMannen/
Hovrätten har dömt, en mycket korrekt dom utifrån det samhälle vi lever i och den vilja som finns hos de som stiftar lagarna
Citera
2024-01-03, 20:28
Medlem
Jag undrar fortfarande mycket över orsaken till varför den 21-åriga flickan T*ve T*nnies blev bragt om livet ?

Jag har återigen tittat igenom vissa tidigare omständigheter som till exempel:

Instagram.com. och Fröken Hellm*n och Instagram.com. och Fröken Janss*n.

Facebook.com. och Fröken Hellm*n och Facebook.com. och Fröken Janss*n.

Bland annat under Juni månad 2022 skrev den 21-åriga flickan T*ve T*nnies på Fröken Hellm*n:s Instagram " Grattis❗😍 "

Fröken Hellm*n:s så kallade Vänlista på Facebook har jag också tittat på.

I Oktober månad 2022 och i koppling till mordet på den 21-åriga flickan T*ve T*nnies lade Fröken Janss*n ut en annons på sin faders potatisgrép.

Den 21-åriga flickan T*ve T*nnieś cykel placerades under den aktuella brottsnatten vid Pizzerian "Arena" vilken var stängd redan klockan 21:00 vid det aktuella tillfället.
Pizzerian "Arena" hade sin längd bara en kort bit ifrån Fröken Janss*n:s bostad.

Fråga: Är det någon som har lyckats förstå varför den 21-åriga flickan T*ve T*nnieś cykel blev placerad på just den platsen och enbart en så kort gångsträcka ifrån Fröken Janss*n:s lägenhet ?

Zuzuki Alto KUM 847 blev det fordonet som den avlidna och mördade flickan under den tidiga morgontiden den 16:e Oktober 2022 transporterades inom, till ett skogs-parti en bit utanför Vetlanda.

Fråga: Varför använde Fröken Jans*n just det fordonet ?

Fröken Hellm*n och hennes likasinnade kamrat Fröken Janss*n har tidigare umgåtts med kriminella personer och där det har florerat mycket droger som till exempel: Cannabis, Kokain och Hasch.

Intressant är också att tillägga att både Fröken Hellm*n och Fröken Janss*n är lesbiska men, så var inte fallet med den 21-åriga flickan T*ve T*nnies.

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2024-01-03, 20:29
Medlem
Jag har fått fup, från aktbilar, förlängning av häktning, dagboksanteckningar. Min undrar är om jag missat något. Hur många domar har kommit? 2?
Citera
2024-01-03, 20:33
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag undrar fortfarande mycket över orsaken till varför den 21-åriga flickan T*ve T*nnies blev bragt om livet ?

Jag har återigen tittat igenom vissa tidigare omständigheter som till exempel:

Instagram.com. och Fröken Hellm*n och Instagram.com. och Fröken Janss*n.

Facebook.com. och Fröken Hellm*n och Facebook.com. och Fröken Janss*n.

Bland annat under Juni månad 2022 skrev den 21-åriga flickan T*ve T*nnies på Fröken Hellm*n:s Instagram " Grattis❗😍 "

Fröken Hellm*n:s så kallade Vänlista på Facebook har jag också tittat på.

I Oktober månad 2022 och i koppling till mordet på den 21-åriga flickan T*ve T*nnies lade Fröken Janss*n ut en annons på sin faders potatisgrép.

Den 21-åriga flickan T*ve T*nnieś cykel placerades under den aktuella brottsnatten vid Pizzerian "Arena" vilken var stängd redan klockan 21:00 vid det aktuella tillfället.
Pizzerian "Arena" hade sin längd bara en kort bit ifrån Fröken Janss*n:s bostad.

Fråga: Är det någon som har lyckats förstå varför den 21-åriga flickan T*ve T*nnieś cykel blev placerad på just den platsen och enbart en så kort gångsträcka ifrån Fröken Janss*n:s lägenhet ?

Zuzuki Alto KUM 847 blev det fordonet som den avlidna och mördade flickan under den tidiga morgontiden den 16:e Oktober 2022 transporterades inom, till ett skogs-parti en bit utanför Vetlanda.

Fråga: Varför använde Fröken Jans*n just det fordonet ?

Fröken Hellm*n och hennes likasinnade kamrat Fröken Janss*n har tidigare umgåtts med kriminella personer och där det har florerat mycket droger som till exempel: Cannabis, Kokain och Hasch.

Intressant är också att tillägga att både Fröken Hellm*n och Fröken Janss*n är lesbiska men, så var inte fallet med den 21-åriga flickan T*ve T*nnies.

Mvh/
@JokerMannen/
Tänkte du att någon i den här tråden skulle leverera ett motiv? och du ställer massa frågor om detaljer, ska polisen svara på det eller vem?
Citera
2024-01-03, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Hovrätten har dömt, en mycket korrekt dom utifrån det samhälle vi lever i och den vilja som finns hos de som stiftar lagarna

Du har givet vis din absolut fulla frihet tillika sagt även din fulla rätt att bedöma saker och ting på ditt eget sätt, genom ditt eget tänkande, tyckande och anseende, men beträffande mig @JokerMannen så ser jag det här tidigare mordet på den 21-åriga flickan T*ve T*nnies ur en helt annan synvinkel än vad just du gör.

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2024-01-03, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Tänkte du att någon i den här tråden skulle leverera ett motiv? och du ställer massa frågor om detaljer, ska polisen svara på det eller vem?

Svar: Nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in