2024-01-02, 20:01
Avslutad
Från mammans FB.

På lördag anordnar Missing People en ny sökning efter Elliott och bilen. Länk till artikeln i kommentarerna.
Polisens utredning av data- och telefontrafik ger inga ledtrådar om vart Elliott var på väg eller åt vilket håll färden gick efter att mobilen pinnades i Jävre 21:21 tisdag 28 november.
Han kan lika gärna som norrut ha vänt söderut eller åkt inåt landet.
Jävretrakten är genomsökt med helikopter och av Missing Peoples team utan resultat så på lördag fokuserar sökningen på inlandet.
Det går anmäla sig som sökare på Missing Peoples hemsida. Länk i kommentar.
Vi behöver fortfarande tips från de som var ute och körde i snöyran tisdag 28 november, i synnerhet EFTER kl 21:21. Om någon såg eller mötte en mörkgrå Volvo S80 någonstans inåt landet inom 10 mil från Jävre, tipsa polisen 11414.
Vi ber er som har stugor att åka och kolla, skoterförare att vara uppmärksamma i områden ni känner till.
Vi delar detta för att vi är i förtvivlat behov av hjälp, och för att vi vet att många vill hjälpa oss.
Frågor om sökinsatser hänvisar vi i familjen till Missing People.
Ge gärna en gåva till Missing Peoples Swish 900 56 20 märk betalningen ”Västerbotten ”
Jag kan inte svara på alla meddelanden och kommentarer.
Tack! 💖

Fortfarande talas inget om vilken person Elliott är.

När det gäller datatömningen är man försiktig och återhållsam.

"Polisens utredning av data- och telefontrafik ger inga ledtrådar om vart Elliott var på väg eller åt vilket håll färden gick efter att mobilen pinnades i Jävre 21:21 tisdag 28 november ".

Man kan konstatera att man ger väldigt lite men kräver ganska mycket.
Citera
2024-01-02, 20:14
Medlem
mogulen70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Från mammans FB.

På lördag anordnar Missing People en ny sökning efter Elliott och bilen. Länk till artikeln i kommentarerna.
Polisens utredning av data- och telefontrafik ger inga ledtrådar om vart Elliott var på väg eller åt vilket håll färden gick efter att mobilen pinnades i Jävre 21:21 tisdag 28 november.
Han kan lika gärna som norrut ha vänt söderut eller åkt inåt landet.
Jävretrakten är genomsökt med helikopter och av Missing Peoples team utan resultat så på lördag fokuserar sökningen på inlandet.
Det går anmäla sig som sökare på Missing Peoples hemsida. Länk i kommentar.
Vi behöver fortfarande tips från de som var ute och körde i snöyran tisdag 28 november, i synnerhet EFTER kl 21:21. Om någon såg eller mötte en mörkgrå Volvo S80 någonstans inåt landet inom 10 mil från Jävre, tipsa polisen 11414.
Vi ber er som har stugor att åka och kolla, skoterförare att vara uppmärksamma i områden ni känner till.
Vi delar detta för att vi är i förtvivlat behov av hjälp, och för att vi vet att många vill hjälpa oss.
Frågor om sökinsatser hänvisar vi i familjen till Missing People.
Ge gärna en gåva till Missing Peoples Swish 900 56 20 märk betalningen ”Västerbotten ”
Jag kan inte svara på alla meddelanden och kommentarer.
Tack! 💖

Fortfarande talas inget om vilken person Elliott är.

När det gäller datatömningen är man försiktig och återhållsam.

"Polisens utredning av data- och telefontrafik ger inga ledtrådar om vart Elliott var på väg eller åt vilket håll färden gick efter att mobilen pinnades i Jävre 21:21 tisdag 28 november ".

Man kan konstatera att man ger väldigt lite men kräver ganska mycket.

Kräver? Familjen vädjar om hjälp att hitta honom, varför skulle de lämna ut mer information än det som är relevant?
Citera
2024-01-02, 20:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mogulen70
Kräver? Familjen vädjar om hjälp att hitta honom, varför skulle de lämna ut mer information än det som är relevant?
Tycker du att denna sökoperation funkar bra. Vad tror du om korten på bordet?.
Citera
2024-01-02, 20:29
Avslutad
Citat:

Det känns som att det inte finns något organiserat bakom, alla bara sitter och tomkör runt Jävre i hopp om att se nån baklykta glimma till i djupsnön.
Efter 5 veckor så har man inte ens presenterat en karta med vart man har sökt. Så engagemanget känns lite sådär. Jag tror inte att några ytterligare uppgifter om vad han åt eller inte åt eller om han spelade rollspel eller dataspel kan ge någon fingervisning, jag tror att det som försvinner i snö kommer fram i tö.

Jag tror att det är ungefär så man kommer att hitta honom när det börjar tina, i djupsnön, där man kört förbi ofta och mycket varje dag.
Citera
2024-01-02, 20:29
Medlem
Citat:

Kanske dom levde i isolat och inte kände varandra. Tragiskt
Citera
2024-01-02, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SivansLillebror
Det känns som att det inte finns något organiserat bakom, alla bara sitter och tomkör runt Jävre i hopp om att se nån baklykta glimma till i djupsnön.
Efter 5 veckor så har man inte ens presenterat en karta med vart man har sökt. Så engagemanget känns lite sådär. Jag tror inte att några ytterligare uppgifter om vad han åt eller inte åt eller om han spelade rollspel eller dataspel kan ge någon fingervisning, jag tror att det som försvinner i snö kommer fram i tö.

Jag tror att det är ungefär så man kommer att hitta honom när det börjar tina, i djupsnön, där man kört förbi ofta och mycket varje dag.

Du tänker alltså att han är i Jävreområdet?
Citera
2024-01-02, 20:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Kanske dom levde i isolat och inte kände varandra. Tragiskt
Jag kan sträcka mig så långt att jag anser att RESPEKT i detta fall står som ett hinder för att man ska kunna anse att man gjort allt man kan. Jag anser att informationen till allmänheten i detta fall är miserabelt dåligt.
Citera
2024-01-02, 20:37
Medlem
Citat:

Jag håller med dig.. men håller också med mogulen70 om att familjen inte kräver nånting, däremot ber de om väldigt mycket och ger väldigt lite. Korten på bordet hade garanterat ökat sannolikheten för att Elliot skulle ha varit hittad vid det här laget.

Ska man hitta honom innan snön tinat så måste vi nog förstå hur han var som person och hur hans tankegångar kan ha gått den där tisdagskvällen. En profilering helt enkelt.
Citera
2024-01-02, 20:43
Medlem
Utanför PMU, loppis i Öjebyn i Pite står det en bil som är extremt Elliots bil, såg ut som att regplåten fram var täckt med nån typ av kartong? (Hade inte tid att stanna och kolla såg endast i förbiskenet). Någon som kan kolla upp om det är hans bil?
Citera
2024-01-02, 20:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rudan88
Jag håller med dig.. men håller också med mogulen70 om att familjen inte kräver nånting, däremot ber de om väldigt mycket och ger väldigt lite. Korten på bordet hade garanterat ökat sannolikheten för att Elliot skulle ha varit hittad vid det här laget.

Ska man hitta honom innan snön tinat så måste vi nog förstå hur han var som person och hur hans tankegångar kan ha gått den där tisdagskvällen. En profilering helt enkelt.
Japp, svårare än så är det inte.
Citera
2024-01-02, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z3LDA64
Utanför PMU, loppis i Öjebyn i Pite står det en bil som är extremt Elliots bil, såg ut som att regplåten fram var täckt med nån typ av kartong? (Hade inte tid att stanna och kolla såg endast i förbiskenet). Någon som kan kolla upp om det är hans bil?

Ge det fem minuter av din kväll, ring 11414 och tipsa polisen.

Har du väntat sen 2018 med att göra det inlägget, förresten?
Citera
2024-01-02, 21:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rudan88
Du tänker alltså att han är i Jävreområdet?

Jag tänker att han kan vara i Jävre, eller kan ha kört vidare i vilket väderstreck som helst, men jag tror inte att hur han är som person kan ge svar på vart han har dammat av vägen in i snödrivan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in