2024-01-01, 03:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornkellman
Flerbarnsmamma med man och barn med ombord som hoppade.

källa på det?
Citera
2024-01-01, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvabytesyahoose
15 min i vintervatten?
Du klarar mellan 30-60 sekunder innan du antingen får kramp, hypotermisk chock vilket leder till kramp, hjärtstillestånd eller tappar känsel i armar och ben. Drunknar gör du inom 1-2 min.

Har du någonsin provat vinterbada? En frisk människa klarar sig 10 minuter åtminstone, är det liv och död det handlar om skulle det inte förvåna mig om man klarar det dubbla.

Citat:
Ett fall från en färja på 15-20 m är som att landa på betong.

Vatten är vatten, betong är betong, även från 20m. Landar du på betong från 20m är det med stor sannolikhet slutet, 20m med landning i vatten skulle jag påstå att är svårt att dö av, även om man verkligen skulle försöka.
Citera
2024-01-01, 11:17
Medlem
Citat:
Har de ramlat ner 20 meter från en färja innan de börjar sitt bad dvs sannolikt medvetslösa?
Är det kolsvart mitt i natten utan att de vet var de är?
Har de druckit?
Frågan gällde enbart hur länge man kan vara i kallt vatten och inget annat.
Citera
2024-01-01, 11:23
Medlem
peppess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwerty1979
Väldigt märkligt iom att dem inte säljer sprit på utresan under helger, storhelger osv.

Logiken du tillämpar är väldigt knepig då
Statistiken visar att 1 av 10 som misslyckas med ett självmordsförsök kommer ta livet av sig senare. Så att inte ingripa i en sån situation är totalt hjärndött. Om du inte trollar så skäms!

Jag tänkte på samma sak. Taxfree stängd på överfarten, öppnar dagen efter. Det skulle således förutsätta att man köper på bolaget innan, kör på båten med bil och hoppas att de inte kollar bilar just denna kväll så man blir av med allt.
Dessutom så ska man sätta sig i hytten och förbereda allt detta, gå obemärkt genom båten och ut eller sätter du dig på däck och låtsas som ingenting?

Nej, personen trollar och detta är en av de saker som jag stör mig på här. Kryp som har för mycket tid för att sitta och jiddra och "gotta sig" åt något som faktiskt är jävligt tragiskt.
Citera
2024-01-01, 12:43
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Flyktingar?

Nej svensk, två små barn. Hemskt, men har mått dåligt länge
Citera
2024-01-01, 12:50
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Fy, så tragiskt, stackars barn!
Citera
2024-01-01, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
källa på det?
"Källa?" det har gått EN dag, vad räknar du med? Vet du hur dödsbud brukar ske? Anhöriga som ringer andra anhöriga, vänner som ringer andra vänner. Skulle han ha spelat in telefonsamtalet eller nyårsmiddagen så du fick höra "källan" eller? Folk alltså..
Citera
2024-01-01, 14:55
Medlem
För att stilla nyfikenheten och alla som tror sig veta samt tar upp felaktiga uppgifter.
Kvinnan var en fyrabarnsmamma, boende i solnaområdet. Helsvensk, Till synes en frisk kvinna, inombords psykiskt nedbruten, ville lämna mannen, men vågade inte. Våld i nära relation. Hon ”orkade” till slut lämna, men möttes av motgångar under hela hösten. Resultatet blev då det vi kan konstatera som självmord!
Citera
2024-01-01, 15:21
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
källa på det?

Mamma med två småbarn och två vuxna barn. Källa, jag vet
Citera
2024-01-01, 15:36
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville

Fy fan. Var någonstans i landet var hon i från?
Citera
2024-01-01, 16:00
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Fy fan. Var någonstans i landet var hon i från?

Stockholmsområdet
Citera
2024-01-01, 16:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Oledoledoffe
"Källa?" det har gått EN dag, vad räknar du med? Vet du hur dödsbud brukar ske? Anhöriga som ringer andra anhöriga, vänner som ringer andra vänner. Skulle han ha spelat in telefonsamtalet eller nyårsmiddagen så du fick höra "källan" eller? Folk alltså..

han påstod ju att det var en småbarnsmamma som hoppade och jag undrade hur han kan veta det!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in