2024-01-02, 07:15
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somosdoslocos
Tror snarare hon hackat hans konton först pga kontrollbehov/svartsjuka (kanske när han sov, vem vet) sett något som gjort henne upprörd och hon vet om att det största han åstadkommit är youtube så hon väljer att ta bort kanalen, därefter konfronterar hon honom och efter det har det kanske uppstått ett bråk, Chrippa upptäcker att youtube är borta eller så har det kommit upp i bråket och mitt i tumultet har han helt enkelt blivit förbannad och misshandlat henne. Det är hans största inkomstkälla och hade någon tagit bort det från en på en sekund hade man nog själv inte blivit så glad. Men vem vet, det är bara spekulationer. Vi vet ju inte men vi lär väl få reda på det mesta snart. Hon kommer ju såklart ha en version och han en annan.

Sen finns det ju olika grader av misshandel. Att ge någon en örfil räknas även det som misshandel och leder inte till bestående men. På Instagram stod det först ”grov misshandel” nu bara misshandel, vilket som stämmer lär vi nog se tids nog.

Men eftersom Linnea är väldigt aktiv på Instagram just i detta ögonblick genom att gilla kommentarer, följa nya konton och gilla bilder så är hon (förmodligen) inte allt för skadad. Då brukar ens prioriteringar se annorlunda ut.
Misshandeln ska ha skett i fredags, det är 4 dagar sedan. Så skulle inte alls vara konstigt om hon lite smått börjar återvända till att använda sociala medier för att göra saker som gilla stöttande kommentarer och liknande.
Citera
2024-01-02, 07:16
Medlem
Privattaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viper23
Har kollat på den där andra tråden med fupen men jag kan inte hitta nåt om Chrippa i den. Om det nu är den där om 26 åringen som misshandlade en kvinna ?

Edit: Denna ? (FB) 26 årig åtalas för grova brott mot sambos - Örebro
Det är troll som länkar till den där tråden för att smutskasta Chrippa...
Citera
2024-01-02, 07:17
Medlem
Skorpan91s avatar
Linnea är ju aktiv på insta iaf, 2 nya som hon börjat följa sen kl 23.20 1/1.
Sen har ju hon även fått 1200 följare sen den tiden också. Spännande varför hon har kvar allt i sin profil.. Haha.
Citera
2024-01-02, 07:18
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har du läst fupen/domen om vad Julia utsattes för av sitt ex?
Gör det så klarnar det nog en smula
Ja, jag har gjort det. Det är ju där det står allt om hur Chrippa sa att hon såg ut som en man utan smink, att han psykiskt misshandlat henne, att han hotade att förstöra hennes liv när dem gjorde slut, osv.
Sedan går hon vidare till en kille som fysiskt misshandlar henne bevisar ju bara hur nedbruten hon är.
Citera
2024-01-02, 07:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Inte alls, det framkommer hur skevt Linnea och Julias ex betett sig om man läser pup och dom.
Citera
2024-01-02, 07:21
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Smutskasta honom?
Han psykiskt misshandlade sitt ex, han sa att hon såg ut som en man utan smink, och vägrade låta henne skriva in dottern på förskolan, trots att mamman jobbade heltid, vilket gjorde att mamman var tvungen att lösa barnvakt varje dag för att kunna jobba.

Det är inte att smutskasta när man berättar sanningen.
Citera
2024-01-02, 07:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Ja, jag har gjort det. Det är ju där det står allt om hur Chrippa sa att hon såg ut som en man utan smink, att han psykiskt misshandlat henne, att han hotade att förstöra hennes liv när dem gjorde slut, osv.
Sedan går hon vidare till en kille som fysiskt misshandlar henne bevisar ju bara hur nedbruten hon är.
Läs om hur Linnea reagerade på kontakten mellan Chloes föräldrar, det är rätt tydligt att Linnea såg Julia och Chloe som "hot".
Citera
2024-01-02, 07:23
Medlem
Citat:
Jag tolkade detta som att du tyckte att chrippa och Julia var lyckliga tillsammans
"Men jag har aldrig uppfattat chrippa som lycklig ihop med Linnea, även om det har varit en bild som han har försökt att förmedla utåt. Titta bara på hans vloggar ihop med Julia kontra tiden med Linnea. Stor skillnad!"
Sry om jag missuppfattade dig

"Dock verkar Julia inte ha några problem med det då hon verkar vilja stötta Chrippa i det som nu har hänt."
Hon har blivit psykiskt misshandlad i 7 års tid, det är många offer som vill gå tillbaka till förövaren. Det är endel av kontrollen som förövaren har över offret, som är otroligt svår att bryta.

Kan hålla med dig om att i vissa vloggar och speciellt de som var i våren 2023 så sa Chrippa vissa saker åt Julia som en annan reagerade på, detta var när de bodde i Spanien. Sånt jag aldrig skulle ha sagt till min fru.

Men o andra sidan så om nu Chrippa skulle ha ADHD så är det också inget jag blir förvånad över för många av dessa låter käften tala innan dom har tänkt klart!

Men att hon också blivit fysiskt misshandlad i 7 års tid är något nytt för mig. Vart har det framkommit någonstans?
Citera
2024-01-02, 07:24
Medlem
Triphes avatar
Citat:
Linnea har gillat en kommentar på sin egna Instagram för 4 timmar sen. Kommentaren lyder ”det är såna här kommentarsfält som gör att kvinnor inte vågar anmäla våld i nära relationer/våldtäkter” hon har däremot inte raderat några bilder på C eller gjort sitt konto privat trots hundratals hatkommentarer. Alla bilder på C ligger kvar på Linneas sida och även hans namn i bion är kvar. En annan kommentar på hennes Instagram är skriven av en kille ”PSYK brud, känd för liknande saker i Kristianstad”.

För övrigt har Christoffer alltid följt många konton, närmre 1000 st med många tjejer. Nu följer han endast 248 och merparten är killar med väldigt få tjejer.

Detta avslöjar jävligt mkt tbh
Citera
2024-01-02, 07:25
Medlem
Citat:
Först sa Cluee misshandel, sedan sa han Kollusionsfara.
Vi får veta senare idag vad han verkligen är häktad för.
Men det är också bara vad han är häktad för, det betyder inte att han är skyldig. Så sanningen kommer det nog ta ett tag innan vi får veta.
Snälla du, kollusionsfara är inte brottet, jag satt för förberedelse för mord o grovt hemfridsbrott då satt jag pga kollusionsfara m.m fan du verkar vara rätt efterbliven. Grov misshandel, olaga hot, grov kvinnofridskränkning är va ja hört.
Citera
2024-01-02, 07:26
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Kan hålla med dig om att i vissa vloggar och speciellt de som var i våren 2023 så sa Chrippa vissa saker åt Julia som en annan reagerade på, detta var när de bodde i Spanien. Sånt jag aldrig skulle ha sagt till min fru.

Men o andra sidan så om nu Chrippa skulle ha ADHD så är det också inget jag blir förvånad över för många av dessa låter käften tala innan dom har tänkt klart!

Men att hon också blivit fysiskt misshandlad i 7 års tid är något nytt för mig. Vart har det framkommit någonstans?
Inte fysiskt utan psykiskt misshandlad i 7 års tid av Chrippa.
den informationen finns i FUPen från ett annat fall där Julia blev fysiskt misshandlad av killen hon dejtade efter chrippa.
Citera
2024-01-02, 07:27
Medlem
Citat:
Tror snarare hon hackat hans konton först pga kontrollbehov/svartsjuka (kanske när han sov, vem vet) sett något som gjort henne upprörd och hon vet om att det största han åstadkommit är youtube så hon väljer att ta bort kanalen, därefter konfronterar hon honom och efter det har det kanske uppstått ett bråk, Chrippa upptäcker att youtube är borta eller så har det kommit upp i bråket och mitt i tumultet har han helt enkelt blivit förbannad och misshandlat henne. Det är hans största inkomstkälla och hade någon tagit bort det från en på en sekund hade man nog själv inte blivit så glad. Men vem vet, det är bara spekulationer. Vi vet ju inte men vi lär väl få reda på det mesta snart. Hon kommer ju såklart ha en version och han en annan.

Sen finns det ju olika grader av misshandel. Att ge någon en örfil räknas även det som misshandel och leder inte till bestående men. På Instagram stod det först ”grov misshandel” nu bara misshandel, vilket som stämmer lär vi nog se tids nog.

Men eftersom Linnea är väldigt aktiv på Instagram just i detta ögonblick genom att gilla kommentarer, följa nya konton och gilla bilder så är hon (förmodligen) inte allt för skadad. Då brukar ens prioriteringar se annorlunda ut.

Absolut ett troligt scenario det med, inte alls otänkbart. Ser fram emot att få läsa fup och se vad som framkommer i förhören.

Att hon är aktiv på instagram så kan det verkligen ge sken att hon inte är allvarligt skadad. Att Chrippa är häktad betyder som sagt inte att han är skyldig.

Man vet ju hur mycket skit Johnny Depp fick tills efter rättegången. Så lätt att döma på förhand i såna här situationer och det blir ett drev online.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in