2024-01-02, 03:03
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Bra snokat. Undra vad fan som sker nu närmaste dagarna!
Jag tror det kommer vara orelevanta när det gäller misshandeln.
Även om Linnea tagit hans sociala media och raderat hans youtube kanal så ursäktar det inte grov misshandel.
Citera
2024-01-02, 03:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag tror det kommer vara orelevanta när det gäller misshandeln.
Även om Linnea tagit hans sociala media och raderat hans youtube kanal så ursäktar det inte grov misshandel.
Vadå grov misshandel? Har tillhygge används?
Citera
2024-01-02, 03:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Bra snokat. Undra vad fan som sker nu närmaste dagarna!

Om Linnea tagit över kontrollen av eposten och tagit bort YT och memmo är det ju verkligen självmål av henne. Tror inte hon förstod att man kan knappa in mejl och nummer o se att det stämmer och verifieringskod skickas.

Jag har svårt att se att Chrippa skulle ta bort YT och memmo. Det är förlorade intäkter. YT skulle han som längst dölja. Knappt det ens.
Citera
2024-01-02, 03:08
Medlem
saltakissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Trist, väntade du på stationen i två bankdagar då? Eller förstår du inte hur lång tid det tar att tömma en iphone? Den här tråden drar till sig idioter, jag kan inte förstå varför….
Jag kom tillbaka till stationen när jag fick ett meddelande om att det var klart. Varför skulle jag vänta kvar?
Citera
2024-01-02, 03:15
Avstängd
Kan nån ta fram tid 29e kanalen raderades? Jag har tid när Chrippa greps så efter det är det omöjligt han som raderat kanalen.
Citera
2024-01-02, 03:20
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Vadå grov misshandel? Har tillhygge används?
Ingen vet ännu. Mer än att han sitter häktad för det.
Citera
2024-01-02, 03:20
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Kan nån ta fram tid 29e kanalen raderades? Jag har tid när Chrippa greps så efter det är det omöjligt han som raderat kanalen.

Släppte han inte någon video om att han hackats dagarna innan den raderades? Kan det isåfall ha varit Linnéa som försökt innan också? Och att hon sedan lyckades...
Citera
2024-01-02, 03:28
Avstängd
Citat:
Ingen vet ännu. Mer än att han sitter häktad för det.

Han sitter häktad pga Kollusionsfara. Vi vet om några timmar om den verkligen är grov.

Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Släppte han inte någon video om att han hackats dagarna innan den raderades? Kan det isåfall ha varit Linnéa som försökt innan också? Och att hon sedan lyckades...

Jo stämmer hans IG. Det hänger nog ihop ja. Detta verkar inte skett allt den 29e.
Senast redigerad av 400Ben 2024-01-02 kl. 03:31.
Citera
2024-01-02, 03:42
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Han sitter häktad pga Kollusionsfara. Vi vet om några timmar om den verkligen är grov.

Jo stämmer hans IG. Det hänger nog ihop ja. Detta verkar inte skett allt den 29e.
Först sa Cluee misshandel, sedan sa han Kollusionsfara.
Vi får veta senare idag vad han verkligen är häktad för.
Men det är också bara vad han är häktad för, det betyder inte att han är skyldig. Så sanningen kommer det nog ta ett tag innan vi får veta.
Citera
2024-01-02, 03:54
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Först sa Cluee misshandel, sedan sa han Kollusionsfara.
Vi får veta senare idag vad han verkligen är häktad för.
Men det är också bara vad han är häktad för, det betyder inte att han är skyldig. Så sanningen kommer det nog ta ett tag innan vi får veta.

Nej alltså brottet Chrippa är misstänkt för är misshandel m.m men när ett brott är tillräckligt grovt och det finns en risk för kollusion(alltså att Mgm kan hota vittnen, röja bevis eller annan risk finns) så kan man bli häktad, alltså inte släppas innan en rättegång. Måste finnas skäl som är starka för att vara häktad, annars kan man ju vara fri inför sin rättegång. Flyktrisk kan även vara ett annat skäl. Så Clue skrev fel. Kollusionsrisk är inget brott i sig. Utan skälet att vara häktad istället för fri i väntan på rättegång.
Citera
2024-01-02, 04:10
Medlem
Citat:

Fan den har bara till 22dec...
https://web.archive.org/web/20231222200053/https://www.youtube.com/@CHRIPPA
Citera
2024-01-02, 04:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Nej alltså brottet Chrippa är misstänkt för är misshandel m.m men när ett brott är tillräckligt grovt och det finns en risk för kollusion(alltså att Mgm kan hota vittnen, röja bevis eller annan risk finns) så kan man bli häktad, alltså inte släppas innan en rättegång. Måste finnas skäl som är starka för att vara häktad, annars kan man ju vara fri inför sin rättegång. Flyktrisk kan även vara ett annat skäl. Så Clue skrev fel. Kollusionsrisk är inget brott i sig. Utan skälet att vara häktad istället för fri i väntan på rättegång.
Nej, det krävs inte mycket alls för att bli häktad.
Det räcker med en anmälan så kan du bli det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in