2024-01-01, 22:32
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Jag undrar även lite ang drivkraften i detta , Patrik har ju själv varit utsatt så där har jag förståelse men dom övriga ? Sara m.fl vad är deras drivkraft ? Ekonomi ? Tjänar dom nå vidare med pengar på det här ?
Citera
2024-01-01, 22:34
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisflickan
Polisen har oavsett en skyldighet att utreda allt som inte har med själva publiceringen att göra. Att de låtsas vara barn för att grooma män skicka nakenbilder och sedan använder det i sin publicering.

Kan man sprida barnporr med bara man har utgivningsbevis? Eller måste privatpersonerna själva driva det då? Nej, alla inblandade i Dumpen nätverket har skuld i dödsfallen och dem kan polisen leta upp om de vill.

Jag har svårt att se att du får sprida eller inneha barnporr med utgivningsbevis. Vore ju lite skoj om Dumpen gjorde just det. Något du fantiserat i hopp eller har du något att gå på?

Håller med att Dumpen är skyldig till alla självmorden. Men juridiskt tror jag det är knepigt att få dit dem för det.

Personligen hoppas jag på en lagändring. Lagen kring utgivningsbevis är galen. Det bästa vore om den ändrades.
Citera
2024-01-01, 22:45
Medlem
Citat:
Va noga med håll isär begreppen olaga integritetsintrång och brottsprovokation. Det är inte samma sak. Inte heller är det lagligt att begå anstiftan till mord även om det är brottsprovokation.

Man får inte själv begå brott när man gör brottsprovokation, då blir brottsprovokationen i sig olaglig. Dumpen begår sin brottsprovokation som en del i sin verksamhet att kunna utöva olaga integritetsintrång.

Dumpens alla publiceringar i sig är upp till JK men för polisen blir det ju ett utmärkt bevismaterial till hur Sara och Patrik begått olaga integritetsintrång och vållande till annans död.

Ungefär som när gängkriminella filmar sina mord. Filmerna på morden kan gängen publicera om de har utgivningsbevis, men det som filmats kan vara olagligt. Förstår du skillnaden?
Jag talar inte om olaga integritetsintrång utan snarare om grovt förtal, vilket isf vore aktuellt för JK att låta pröva.
Tror dock inte att det går att hitta en enskild åklagare som skulle våga ge sig på Dumpen med en luddig lag om integritetsintrång som enda vapen. Den lagen kom väl till för att stävja oskicket att filma offer vid t ex trafikolycksplatser.
Citera
2024-01-01, 23:03
Medlem
polisflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
Jag talar inte om olaga integritetsintrång utan snarare om grovt förtal, vilket isf vore aktuellt för JK att låta pröva.
Tror dock inte att det går att hitta en enskild åklagare som skulle våga ge sig på Dumpen med en luddig lag om integritetsintrång som enda vapen. Den lagen kom väl till för att stävja oskicket att filma offer vid t ex trafikolycksplatser.
Läs lagtexten istället för gissa saker du inte vet ett skit om. Olaga integritetsintrång är tydligt beskriven i lagtexten och där nämns inte trafikolycksplatser. JK har inte med detta att göra så du kan sluta ta upp JK. Dumpens brottslighet går under allmänt åtal och ska utredas av polisen. Samtliga involverade i nätverket ska ställas till svars för vållande till annans död på fem personer.
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Jag har svårt att se att du får sprida eller inneha barnporr med utgivningsbevis. Vore ju lite skoj om Dumpen gjorde just det. Något du fantiserat i hopp eller har du något att gå på?

Håller med att Dumpen är skyldig till alla självmorden. Men juridiskt tror jag det är knepigt att få dit dem för det.

Personligen hoppas jag på en lagändring. Lagen kring utgivningsbevis är galen. Det bästa vore om den ändrades.
Du missförstår, det spelar ingen roll om någon har utgivningsbevis. Lagarna gäller oavsett och det är polisen som har ansvar för driva dessa utredningar.

Allt utom själva hemsidan är polisens ansvar, men hemsidan i sig måste utredas av JK troligen. Sen kan polisen även utreda hemsidan om brottet anses grovt nog.
Senast redigerad av polisflickan 2024-01-01 kl. 23:09.
Citera
2024-01-01, 23:11
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Läs lagtexten istället för gissa saker du inte vet ett skit om. Olaga integritetsintrång är tydligt beskriven i lagtexten och där nämns inte trafikolycksplatser. JK har inte med detta att göra så du kan sluta ta upp JK. Dumpens brottslighet går under allmänt åtal och ska utredas av polisen. Samtliga involverade i nätverket ska ställas till svars för vållande till annans död på fem personer.

Krävs det anmälan av en specifik person eller är det åklagarmyndighetens skyldighet att inleda förundersökning enbart efter information/tips ? Lämpligt vore ju att någon anhöring till de som begått självmord anmäler och får detta prövat.

Vad är straffsatsen i det fall de skulle dömas skyldiga ?
Citera
2024-01-01, 23:16
Medlem
polisflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Jag undrar även lite ang drivkraften i detta , Patrik har ju själv varit utsatt så där har jag förståelse men dom övriga ? Sara m.fl vad är deras drivkraft ? Ekonomi ? Tjänar dom nå vidare med pengar på det här ?
Dumpen började med låtsas vara pedofilmammor. Sen när de fattade de kunde tjäna pengar på folks hat mot pedofiler utökade dem de till själva grooma alla desperata män. Många svenska män är extremt porrberoende och porrskadade och vill knulla allt de kommer åt.
Citera
2024-01-01, 23:28
Medlem
polisflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Krävs det anmälan av en specifik person eller är det åklagarmyndighetens skyldighet att inleda förundersökning enbart efter information/tips ? Lämpligt vore ju att någon anhöring till de som begått självmord anmäler och får detta prövat.

Vad är straffsatsen i det fall de skulle dömas skyldiga ?
Sveriges rättsväsende styrs av ett extrem feministiskt maktnätverk som heter Hilda. Nya rikspolischefen är medlem samt många kvinnliga åklagare och domare. Dessa kvinnor är känslostyrda narcissister och njuter bara av se män ta självmord. Det gäller alltså anlita bra advokater som kan få polisen driva det utan korruptionen saboterar utredningen.

https://samnytt.se/har-ar-medlemmarna-i-expo-knutna-maktnatverket-hilda
https://samnytt.se/nya-rikspolischefen-medlem-i-expo-knutet-natverk

Dumpen är så allmänt känd och massmedia har redan skrivit om självmorden så är knappast något polisen inte redan vet om. Polisen måste dessutom hämtat liken från de döda.

Men att lämna in tips och jaga polisen om detta ökar chanserna de tar tag i det. Bäst vore om alla anhöriga gick samman och åtalade Sara och Patrik. Blivit många års fängelse för dem och många miljoner i böter.
Citera
2024-01-01, 23:32
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Sveriges rättsväsende styrs av ett extrem feministiskt maktnätverk som heter Hilda. Nya rikspolischefen är medlem samt många kvinnliga åklagare och domare. Dessa kvinnor är känslostyrda narcissister och njuter bara av se män ta självmord. Det gäller alltså anlita bra advokater som kan få polisen driva det utan korruptionen saboterar utredningen.

https://samnytt.se/har-ar-medlemmarna-i-expo-knutna-maktnatverket-hilda
https://samnytt.se/nya-rikspolischefen-medlem-i-expo-knutet-natverk

Dumpen är så allmänt känd och massmedia har redan skrivit om självmorden så är knappast något polisen inte redan vet om. Polisen måste dessutom hämtat liken från de döda.

Men att lämna in tips och jaga polisen om detta ökar chanserna de tar tag i det. Bäst vore om alla anhöriga gick samman och åtalade Sara och Patrik. Blivit många års fängelse för dem och många miljoner i böter.

Ok tack för info , man förvånas på nytt av hur korkat Sverige manövreras vad gäller det mesta.
Citera
2024-01-02, 00:07
Medlem
whack-a-moles avatar
S har utgivningsbeviset personligen. Hon äger 0% i Dumpen Media Group AB, som bildades 2/2023 och som publicerat efter det. Utgivningsbeviset har ej transfererats till AB. MPRT utreder det faktumet f.n.
Swish är en stor akilleshäl dessutom, SKV har emottagit mängder av anmälningar. Hjälper nog föga att S har tagit emot mycket av det privat. Det tar lite tid för myndigheterna att agera. Men det kommer ske.
Citera
2024-01-02, 00:22
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Jag svarar mig själv här , har googlat ang Sara. Hon är således gammal heroinist och har prostituerat sig och utnyttjats som barn. Lite samma tragik som Patrik gått igenom. Dom är trasiga människor själva båda 2 som nu drivs av någon form av hämnd/revansch och möjligen ekonomiska motiv. Det är hyfsat enkelt att förstå modus här. Det som blir fel är ju följderna , som kan diskuteras förmodligen i oändlighet vad gäller rätt och fel. Helt klart är att man har ett lukrativt samvete om man vet att potentiellt så är varje "gädda" en potentiell självmordskandidat och det i sin tur drabbar anhöriga o.s.v , det blir liksom en spiral. Att spy ur sig löpmeter av hat med det i parametern offentligt efter att lite ha "lurat" vederbörande i en fälla känns inte helt sunt.
Citera
2024-01-02, 00:24
Medlem
polisflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
S har utgivningsbeviset personligen. Hon äger 0% i Dumpen Media Group AB, som bildades 2/2023 och som publicerat efter det. Utgivningsbeviset har ej transfererats till AB. MPRT utreder det faktumet f.n.
Swish är en stor akilleshäl dessutom, SKV har emottagit mängder av anmälningar. Hjälper nog föga att S har tagit emot mycket av det privat. Det tar lite tid för myndigheterna att agera. Men det kommer ske.
Det betyder att Dumpen.se saknar utgivningsbevis och då är det polisen som ska utreda publiceringarna också. Har Sara tagit emot Dumpens pengar privat är det dessutom penningtvätt. Vilken jävla härva detta är. 300 målsäganden och minst 5 dödsfall.

Sen penningtvätt och skattefusk, förvånar mig inte om dem tar en amfetamin efter en lång arbetsdag.. Patrik verkar jävligt uppåt tjackad i många konfrontationer, gapskrattar och kan inte hålla käften
Citera
2024-01-02, 00:29
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Det betyder att Dumpen.se saknar utgivningsbevis och då är det polisen som ska utreda publiceringarna också. Har Sara tagit emot Dumpens pengar privat är det dessutom penningtvätt. Vilken jävla härva detta är. 300 målsäganden och minst 5 dödsfall.

Sen penningtvätt och skattefusk, förvånar mig inte om dem tar en amfetamin efter en lång arbetsdag.. Patrik verkar jävligt uppåt tjackad i många konfrontationer, gapskrattar och kan inte hålla käften

För att "koka ner det" 2 gamla trasiga pundare / alkisar som hittat en nisch att tjäna swish jobbar frenetiskt samvetslöst på att fresta gubbsjuka desperata män i fällor. Rätt eller fel låter jag vara osagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in