Citat:
Ursprungligen postat av
Nietzschesson
Jag talar inte om olaga integritetsintrång utan snarare om grovt förtal, vilket isf vore aktuellt för JK att låta pröva.
Tror dock inte att det går att hitta en enskild åklagare som skulle våga ge sig på Dumpen med en luddig lag om integritetsintrång som enda vapen. Den lagen kom väl till för att stävja oskicket att filma offer vid t ex trafikolycksplatser.
Läs lagtexten istället för gissa saker du inte vet ett skit om. Olaga integritetsintrång är tydligt beskriven i lagtexten och där nämns inte trafikolycksplatser. JK har inte med detta att göra så du kan sluta ta upp JK. Dumpens brottslighet går under allmänt åtal och ska utredas av polisen. Samtliga involverade i nätverket ska ställas till svars för vållande till annans död på fem personer.
Citat:
Ursprungligen postat av
fido1986
Jag har svårt att se att du får sprida eller inneha barnporr med utgivningsbevis. Vore ju lite skoj om Dumpen gjorde just det. Något du fantiserat i hopp eller har du något att gå på?
Håller med att Dumpen är skyldig till alla självmorden. Men juridiskt tror jag det är knepigt att få dit dem för det.
Personligen hoppas jag på en lagändring. Lagen kring utgivningsbevis är galen. Det bästa vore om den ändrades.
Du missförstår, det spelar ingen roll om någon har utgivningsbevis. Lagarna gäller oavsett och det är polisen som har ansvar för driva dessa utredningar.
Allt utom själva hemsidan är polisens ansvar, men hemsidan i sig måste utredas av JK troligen. Sen kan polisen även utreda hemsidan om brottet anses grovt nog.