2024-01-01, 22:00
Medlem
polisflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Nu gillar jag Dumpens verksamhet i sak , men det ligger nära till hands att det blir en form av brottsprovokation.
Polisen får inte använda brottsprovokation i Sverige, men journalister och privatpersoner får göra det. Det Sara och Patrik gör som är utanför det journalistiska arbetet är att maximalt vilja skada personen som ett straff, och Dumpen är ingen domstol som har rätt döma ut straff.

Kolla vad det står under olaga integritetsintrång. Sen har Sara och Patriks olaga integritetsintrång på över 300 personer lett till vållande till annans död i över fem fall.

Brottsbalk (1962:700) 4 kap. Om brott mot frihet och frid, olaga integritetsintrång.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/brottsbalk-1962700_sfs-1962-700/
Citera
2024-01-01, 22:03
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisflickan
På männen publiceras könen men på en hongädda tog de inte med fittpicen, de bara skrev de fått en. Sen när de träffade ett par i en husbil där de planerade våldta en liten pojke så pixlades kvinnan, helt plötsligt lyssnade Dumpen på bortförklaringarna!

Man kan ju tänka på om man istället jagade kvinnor på nätet och lurade till sig detas nudes och publicerade, kontaktade tjejers anhöriga/arbetsgivare om de tex sökte sugardejting. Om över fem tjejer tagit livet av sig pga det hade polisen reagerat.
Det har diskuterats tidigare i tråden. Du får söka. Gäller grovt olaga integritetintrång samt även uppmaning till självmord.
Problemet är att ingen av dom uthängda verkar vilja driva en rättsprocess.
Tillkommer även om dom faktiskt har ett giltigt utgivningsbevis efter dom blev ett AB.
Slutar nog i att SKV och/eller KFM kommer med ekonomiska krav. Är det en sak man inte kan göra i Sverige. Är det att betala skatt.
Citera
2024-01-01, 22:09
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Polisen får inte använda brottsprovokation i Sverige, men journalister och privatpersoner får göra det. Det Sara och Patrik gör som är utanför det journalistiska arbetet är att maximalt vilja skada personen som ett straff, och Dumpen är ingen domstol som har rätt döma ut straff.

Kolla vad det står under olaga integritetsintrång. Sen har Sara och Patriks olaga integritetsintrång på över 300 personer lett till vållande till annans död i över fem fall.

Brottsbalk (1962:700) 4 kap. Om brott mot frihet och frid, olaga integritetsintrång.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/brottsbalk-1962700_sfs-1962-700/

Jag känner till det ang brottsprovokation. Det blir långtgående konsekvenser av deras utövande det står helt klart. En form av gråzon i lagtexten som slår hårt mot så kallat "sjuka" jag kan tänka mig att många anhöriga till de som begått självmord ifrågasätter detta kraftigt.

Vet man med sig att men indirekt orsakar en individs självmord så har man antagligen ett ganska "rymligt" samvete själv.
Senast redigerad av KonstapelKlang 2024-01-01 kl. 22:19.
Citera
2024-01-01, 22:14
Medlem
polisflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Det har diskuterats tidigare i tråden. Du får söka. Gäller grovt olaga integritetintrång samt även uppmaning till självmord.
Problemet är att ingen av dom uthängda verkar vilja driva en rättsprocess.
Tillkommer även om dom faktiskt har ett giltigt utgivningsbevis efter dom blev ett AB.
Slutar nog i att SKV och/eller KFM kommer med ekonomiska krav. Är det en sak man inte kan göra i Sverige. Är det att betala skatt.
Ett utgivningsbevis gäller bara för skydda publicering på hemsidan, allt annat Sara och Patrik gör är utanför. Gå inte på Dumpens retorik att bara för de har utgivningsbevis så får de bryta mot vilka lagar de vill.

Dumpen ger sig medvetet på de svagaste i samhället och de mår redan så dåligt av Saras gaslighting att de inte energi driva något.

Vållande till annans död går garanterat under allmänt åtal så de räcker med tipsa polisen om man vet vilka det var som begick självmord efter Dumpens olaga integritetsintrång.
Citera
2024-01-01, 22:22
Medlem
Citat:
Många av gäddorna har varit inne på 18+ grupper och då har fiskaren först låtsas vara vuxen sen när de blir privat kommer de klassiska "jag är 14 snälla rapportera mig inte" och liknande. Dessa har sen hängts ut på dumpen för att förnedrats, fått anhöriga och arbetsgivare kontaktade för maximal skada.

Bara för man inte har utgivningsbevis får man lov begå brott. Om Sara mördar någon menar du då det måste drivas som tryckfrihetsmål? Är hon immun mot Sveriges lagar? Man ska givetvis anmäla Sara och Patrik PERSONLIGEN och inte Dumpen som organisation. Borde vara enkelt ta reda på deras personnummer och anmäla.

Att kontakta anhöriga, arbetsgivare, och samtidigt hänvisa till sjukvården är inget som har med utgivning av en tidning att göra.

Det finns journalister som tidigare begått brott tex köpt vapen för visa hur lätt det varit, dem har dömts trots de hade utgivningsbevis.

Sen kan du sluta med den mentalsjuka kvinnliga härskartekniken att kalla okända människor för sötnos.
Självklart är medier inte fria att agera hur som helst bara för att de innehar ett utgivningsbevis. Finns många fall där tidningar dömts för förtal i tryckfrihetsrättegångar. Av någon anledning vågar dock inte Justitiekanslern - som ska övervaka viktiga rättsfrågor - att driva Dumpens verksamhet till prövning. Förmodligen av fruktan för den massiva kritik som vore att vänta från folkdomstolarna i sociala medier.
Citera
2024-01-01, 22:25
Medlem
polisflickans avatar
Citat:
Jag känner till det ang brottsprovokation. Det blir långtgående konsekvenser av deras utövande det står helt klart. En form av gråzon i lagtexten som slår hårt mot så kallat "sjuka" jag kan tänka mig att många anhöriga till de som begått självmord ifrågasätter detta kraftigt.
Va noga med håll isär begreppen olaga integritetsintrång och brottsprovokation. Det är inte samma sak. Inte heller är det lagligt att begå anstiftan till mord även om det är brottsprovokation.

Man får inte själv begå brott när man gör brottsprovokation, då blir brottsprovokationen i sig olaglig. Dumpen begår sin brottsprovokation som en del i sin verksamhet att kunna utöva olaga integritetsintrång.
Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
Av någon anledning vågar dock inte Justitiekanslern - som ska övervaka viktiga rättsfrågor - att driva Dumpens verksamhet till prövning.
Dumpens alla publiceringar i sig är upp till JK men för polisen blir det ju ett utmärkt bevismaterial till hur Sara och Patrik begått olaga integritetsintrång och vållande till annans död.

Ungefär som när gängkriminella filmar sina mord. Filmerna på morden kan gängen publicera om de har utgivningsbevis, men det som filmats kan vara olagligt. Förstår du skillnaden?
Senast redigerad av polisflickan 2024-01-01 kl. 22:28.
Citera
2024-01-01, 22:32
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Jag undrar även lite ang drivkraften i detta , Patrik har ju själv varit utsatt så där har jag förståelse men dom övriga ? Sara m.fl vad är deras drivkraft ? Ekonomi ? Tjänar dom nå vidare med pengar på det här ?
Citera
2024-01-01, 22:34
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Polisen har oavsett en skyldighet att utreda allt som inte har med själva publiceringen att göra. Att de låtsas vara barn för att grooma män skicka nakenbilder och sedan använder det i sin publicering.

Kan man sprida barnporr med bara man har utgivningsbevis? Eller måste privatpersonerna själva driva det då? Nej, alla inblandade i Dumpen nätverket har skuld i dödsfallen och dem kan polisen leta upp om de vill.

Jag har svårt att se att du får sprida eller inneha barnporr med utgivningsbevis. Vore ju lite skoj om Dumpen gjorde just det. Något du fantiserat i hopp eller har du något att gå på?

Håller med att Dumpen är skyldig till alla självmorden. Men juridiskt tror jag det är knepigt att få dit dem för det.

Personligen hoppas jag på en lagändring. Lagen kring utgivningsbevis är galen. Det bästa vore om den ändrades.
Citera
2024-01-01, 22:45
Medlem
Citat:
Va noga med håll isär begreppen olaga integritetsintrång och brottsprovokation. Det är inte samma sak. Inte heller är det lagligt att begå anstiftan till mord även om det är brottsprovokation.

Man får inte själv begå brott när man gör brottsprovokation, då blir brottsprovokationen i sig olaglig. Dumpen begår sin brottsprovokation som en del i sin verksamhet att kunna utöva olaga integritetsintrång.

Dumpens alla publiceringar i sig är upp till JK men för polisen blir det ju ett utmärkt bevismaterial till hur Sara och Patrik begått olaga integritetsintrång och vållande till annans död.

Ungefär som när gängkriminella filmar sina mord. Filmerna på morden kan gängen publicera om de har utgivningsbevis, men det som filmats kan vara olagligt. Förstår du skillnaden?
Jag talar inte om olaga integritetsintrång utan snarare om grovt förtal, vilket isf vore aktuellt för JK att låta pröva.
Tror dock inte att det går att hitta en enskild åklagare som skulle våga ge sig på Dumpen med en luddig lag om integritetsintrång som enda vapen. Den lagen kom väl till för att stävja oskicket att filma offer vid t ex trafikolycksplatser.
Citera
2024-01-01, 23:03
Medlem
polisflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
Jag talar inte om olaga integritetsintrång utan snarare om grovt förtal, vilket isf vore aktuellt för JK att låta pröva.
Tror dock inte att det går att hitta en enskild åklagare som skulle våga ge sig på Dumpen med en luddig lag om integritetsintrång som enda vapen. Den lagen kom väl till för att stävja oskicket att filma offer vid t ex trafikolycksplatser.
Läs lagtexten istället för gissa saker du inte vet ett skit om. Olaga integritetsintrång är tydligt beskriven i lagtexten och där nämns inte trafikolycksplatser. JK har inte med detta att göra så du kan sluta ta upp JK. Dumpens brottslighet går under allmänt åtal och ska utredas av polisen. Samtliga involverade i nätverket ska ställas till svars för vållande till annans död på fem personer.
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Jag har svårt att se att du får sprida eller inneha barnporr med utgivningsbevis. Vore ju lite skoj om Dumpen gjorde just det. Något du fantiserat i hopp eller har du något att gå på?

Håller med att Dumpen är skyldig till alla självmorden. Men juridiskt tror jag det är knepigt att få dit dem för det.

Personligen hoppas jag på en lagändring. Lagen kring utgivningsbevis är galen. Det bästa vore om den ändrades.
Du missförstår, det spelar ingen roll om någon har utgivningsbevis. Lagarna gäller oavsett och det är polisen som har ansvar för driva dessa utredningar.

Allt utom själva hemsidan är polisens ansvar, men hemsidan i sig måste utredas av JK troligen. Sen kan polisen även utreda hemsidan om brottet anses grovt nog.
Senast redigerad av polisflickan 2024-01-01 kl. 23:09.
Citera
2024-01-01, 23:11
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Läs lagtexten istället för gissa saker du inte vet ett skit om. Olaga integritetsintrång är tydligt beskriven i lagtexten och där nämns inte trafikolycksplatser. JK har inte med detta att göra så du kan sluta ta upp JK. Dumpens brottslighet går under allmänt åtal och ska utredas av polisen. Samtliga involverade i nätverket ska ställas till svars för vållande till annans död på fem personer.

Krävs det anmälan av en specifik person eller är det åklagarmyndighetens skyldighet att inleda förundersökning enbart efter information/tips ? Lämpligt vore ju att någon anhöring till de som begått självmord anmäler och får detta prövat.

Vad är straffsatsen i det fall de skulle dömas skyldiga ?
Citera
2024-01-01, 23:16
Medlem
polisflickans avatar
Citat:
Jag undrar även lite ang drivkraften i detta , Patrik har ju själv varit utsatt så där har jag förståelse men dom övriga ? Sara m.fl vad är deras drivkraft ? Ekonomi ? Tjänar dom nå vidare med pengar på det här ?
Dumpen började med låtsas vara pedofilmammor. Sen när de fattade de kunde tjäna pengar på folks hat mot pedofiler utökade dem de till själva grooma alla desperata män. Många svenska män är extremt porrberoende och porrskadade och vill knulla allt de kommer åt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in