2024-01-01, 23:30
Bannlyst
Jag gick och köpte en vanlig jävla pizza idag, och den kostade för fan 160kr. Jag hade stark sås på. Ingen dricka. En vanlig jävla pizza.

Jag är en stor man på 1.97m och 125kg. Ungefär 15/17% kroppsfett. Jag älskar pizza. En kväll där jag sitter ensam och tittar på något jag gillar och käkar KEBABPIZZA MED POMMES OCH STARKSÅS OCH EN 2L FLASKA COLA. Förr i tiden så brukade en KEBABPIZZA MED POMMES OCH STARKSÅS kosta 60kr. Detta var för typ 8-10 år sedan. Jag älskade det. Jösses.

Hur är det för er?

Detta är inte enbart inflation, det fattar vem som helst och de som tror det bryr sig antagligen inte så mycket eller är hjärntvättade.

Kommer ni fortsätta köpa pizza?
Citera
2024-01-01, 23:34
Medlem
franges avatar
Surt för dig då. Testa att gå till någon annan pizzeria istället för att gråta som ett litet barn?

Här kostar en kebabpizza 105-125kr beroende på vilken pizzeria man väljer.
Citera
2024-01-01, 23:36
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskamanarcucks
Jag gick och köpte en vanlig jävla pizza idag, och den kostade för fan 160kr. Jag hade stark sås på. Ingen dricka. En vanlig jävla pizza.

Jag är en stor man på 1.97m och 125kg. Ungefär 15/17% kroppsfett. Jag älskar pizza. En kväll där jag sitter ensam och tittar på något jag gillar och käkar KEBABPIZZA MED POMMES OCH STARKSÅS OCH EN 2L FLASKA COLA. Förr i tiden så brukade en KEBABPIZZA MED POMMES OCH STARKSÅS kosta 60kr. Detta var för typ 8-10 år sedan. Jag älskade det. Jösses.

Hur är det för er?

Detta är inte enbart inflation, det fattar vem som helst och de som tror det bryr sig antagligen inte så mycket eller är hjärntvättade.

Vad var det på den pizzan?
Citera
2024-01-01, 23:36
Medlem
Ännu en tråd om hur dyr pizzan har blivit på ett specifikt ställe....

Betalade 120 kr för min kebabpizza med pommes, och extra mycket sås.
Absolut prisvärd 👍

Får man fråga vad en pizza "ska" kosta?
Samt varför alla pizzerior enligt trådarna har höjt priset - är det en stor konspiration, eller kanske kan det vara Ä att saker blivit dyrare!? 😱
Citera
2024-01-01, 23:38
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:

Hur är det för er?

betalar aldrig mer än 120kr, och då är det med sås och pizza sallad o dricka...
Citera
2024-01-01, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Vad var det på den pizzan?

Kebab och stark sås.
Citera
2024-01-01, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Ännu en tråd om hur dyr pizzan har blivit på ett specifikt ställe....

Betalade 120 kr för min kebabpizza med pommes, och extra mycket sås.
Absolut prisvärd 👍

Får man fråga vad en pizza "ska" kosta?
Samt varför alla pizzerior enligt trådarna har höjt priset - är det en stor konspiration, eller kanske kan det vara Ä att saker blivit dyrare!? 😱

Hur fan kan du tycka att en pizza för 120kr är värd? Hur mycket tjänar du netto per månad?

En pizza ska inte kosta mer än 50kr och då är såsen inkluderad.
Citera
2024-01-01, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tretiotreslak
betalar aldrig mer än 120kr, och då är det med sås och pizza sallad o dricka...

Hur mycket kostar det hos dig?
Citera
2024-01-01, 23:45
Medlem
vemsfels avatar
Köpte en vanlig svennebanan-slask-pizza för 150 spänn idag. Ett jävla rån om du frågar mig. Tänker köpa egen deg och mixa upp en hundra gånger trevligare på egen hand för 150kr nästa gång.
Citera
2024-01-01, 23:48
Medlem
Sluta äta ute och sponsra prishöjningen och lär dig göra din egen pizza istället. Det är billigare, godare och nyttigare.

Skulle aldrig mer få för mig att gå ut och köpa en turkpizza för 130-160 kr som är torra, tunna och fyllda av låg kvalité olja och ingredienser.
Senast redigerad av EricBana87 2024-01-01 kl. 23:51.
Citera
2024-01-01, 23:52
Medlem
Citat:
Hur fan kan du tycka att en pizza för 120kr är värd? Hur mycket tjänar du netto per månad?

En pizza ska inte kosta mer än 50kr och då är såsen inkluderad.

50kr???
Är du helt dum i huvudet eller?

Du kanske helt har missat svenska sjuka skatter som folk älskar att betala och svenska hyror.

Lägg sen till arbetsgivaravgifter och dyr el och alla andra avgifter och sen inkomstskatt på det.

Skatt på skatt på skatt.

Det var ju pga alla dårar som började betala med kort istället för kontanter som alla pizzapriser började gå upp.

Svarta lådan på det så får skatteverket in allt i skatt.

Vill man betala skatt så kostar det.

Dessutom kan Inte alla importera arbetskraft som tvingas betala hela sin lön tillbaks till ägaren som tack för att få svenskt pass och dumpa priset till onormalt låga nivåer som ingen kan leva på eller ha nåt vettigt på pizzan för utan billigaste skräpet.
Citera
2024-01-01, 23:53
Medlem
Det kanske var äkta kebab utan hästkött och då blir den självklart dyrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in