2024-01-01, 16:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Mamma med två småbarn och två vuxna barn. Källa, jag vet

om det är sant, fy fan vad tragiskt 😢 varför? vilken ålder ungefär?
Citera
2024-01-01, 16:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Nej svensk, två små barn. Hemskt, men har mått dåligt länge

varför ingrep ingen? hennes man om han var med? hur gammal var hon?

stämmer det med att hon hade tejpat tyngder som någon skrev?
Citera
2024-01-01, 17:04
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
varför ingrep ingen? hennes man om han var med? hur gammal var hon?

stämmer det med att hon hade tejpat tyngder som någon skrev?

Jag vet inte mer, men sjukt tragiskt
Citera
2024-01-01, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagolydig
Nja, flyter vanligtvis i land... Annars hjälper ålen till

Nej. I de temperaturer som nu råder i östersjön bildas inte gaser och en kropp sjunker till botten och förblir där. De flesta som försvinner denna årstid återfinns därför tyvärr aldrig.

För övrigt finns inga lagkrav på hur höga räcken en färja måste ha och i många fall är de lägre än vad kraven är för ett studentekipage som dessutom måste ha en nykter person som håller koll att ingen gör något dumt.
Citera
2024-01-01, 18:15
Medlem
theshades avatar
Rätt bra sätt att begå självmord skulle jag tro. Att frysa halvt ihjäl och sen drunkna när ens stelfrusna lemmar inte orkar trampa vatten längre. Helst skulle jag nog bara frysa ihjäl för drunkning känns inte så kul, men är man redan halvdöd så kanske det inte känns så jobbigt. Lite dumt att göra det från en färja om man inte vill ha uppmärksamhet då såklart. Annars kan man väl bara gå till närmsta vattendrag så här års och hoppa i.
Citera
2024-01-01, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Rätt bra sätt att begå självmord skulle jag tro. Att frysa halvt ihjäl och sen drunkna när ens stelfrusna lemmar inte orkar trampa vatten längre. Helst skulle jag nog bara frysa ihjäl för drunkning känns inte så kul, men är man redan halvdöd så kanske det inte känns så jobbigt. Lite dumt att göra det från en färja om man inte vill ha uppmärksamhet då såklart. Annars kan man väl bara gå till närmsta vattendrag så här års och hoppa i.
Hur stor är chansen att man avlider bara av själva fallet? Om man landar med huvudet före te.x? Är väl endå ganska högt upp tänker jag
Citera
2024-01-01, 19:42
Medlem
karlsoons avatar
Tragiskt är bara förnamnet. Flyter nog upp till våren när det är varmare i vattnet.
Citera
2024-01-01, 20:08
Medlem
Wajis avatar
Kan inte sluta tänka på hennes man och barn som ska ha varit med på resan. Hur kan man göra så emot sin familj? Vilka ärr de ska i framtiden samt att göra det på en familjeresa?

Man får en klump i magen hur de ska orka med framtiden

Man skulle ju vilja veta mer om kvinnan....
Citera
2024-01-01, 21:18
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Tragiskt är bara förnamnet. Flyter nog upp till våren när det är varmare i vattnet.

Osannolikt tyvärr. Så nära land är det inte och dessvärre kommer väl djuren på havets botten äta kroppen. I bästa fall kanske någon kroppsdel dyker upp - sannolikt fot beroende på vad för slags skor hon hade på sig.
Citera
2024-01-01, 22:08
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petterekman
Har du någonsin provat vinterbada? En frisk människa klarar sig 10 minuter åtminstone, är det liv och död det handlar om skulle det inte förvåna mig om man klarar det dubbla.
Att hoppa ner i ett iskallt östersjön mitt i natten, i höga vågor, med kläder, från 20 meter, är inte samma sak som att Joe Rogan kliver ner i sitt isbad på morgonen.

De flesta är borta på ett par minuter under sådana omständigheter.
Citera
2024-01-01, 22:11
Medlem
Kanske en konstig fråga.

Men många människor kan väl simma?

Kunde inte personen bara försöka simma tills hjälp kommer?
Citera
2024-01-01, 22:11
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atinySetare
Hur stor är chansen att man avlider bara av själva fallet? Om man landar med huvudet före te.x? Är väl endå ganska högt upp tänker jag

Det är snarare om man landar vågrätt som man dör av fallet ner i vatten. Med huvudet före blir det som ett dyk och du tränger ner i vattnet. Landar du platt från tillräckligt hög höjd så krossar du inre organ och kanske bryter nacken/ryggen. Det är "magplask" som är farliga.

Kolla bara på världsrekordet (fd) i att hoppa från hög höjd ner i vatten. Det går bra så länge man landar med fötterna eller huvudet först men med lite fel vinkel så krockar kroppen med en massa vatten som inte har någonstans att ta vägen. Därav uttrycket att "det är som att landa på betong".

https://youtu.be/f1EQdWp0Ggo?si=_ZUYrJwlcTlAyXQj&t=126

Vatten går inte att trycka ihop så som luft utan det måste ta vägen någonstans. Dyker man så tränger man vattnet åt sidorna vilket går bra, men landar man platt så tar det liksom bara stopp.

Det finns videos på folk som landar fel när de hoppar från klippor etc på semestern, så de slår sig medvetslösa och eventuellt drunknar men det är lite OT så jag länkar inte det här och nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in