Citat:
Ursprungligen postat av
AIP
Bra värvning av er och förstår definitivt hypen kring att ha landat Ekdal men jag kan ändå tycka att han borde ha kommit ett år tidigare. Mest för att få njuta av en bra spelare en längre tid.
Findell lär lämna nu, tror du inte det?
Ni verkar även vara ute efter Ackermann och Sörgaard.
Allting talar om att ni "backar" mer och mer mot vad som gjorde er bra 2019 när ni vann guldet. Och det är precis som du skriver att ni hade nog behövt en speedkula längst fram som Buya var för det är en sådan spelartyp som kommer behövas till ett sådant spelsätt. Personligen vet jag inte om det är rätt väg att gå, känns som att era tränare nått vägs ände och försöker återvända till något som fungerat tidigare med andra sorts spelartyper.
Men, men, långt kvar av transferfönstret så det lär trilla in en del spelare till.
Ja men exakt. Finns många saker och variabler här som vore intressant att diskutera med dig men ska försöka hålla mig så kort som möjligt
Gillar Finndell men hans främsta egenskap är ju spelet box till box. Inte det man letar hos en tia även om han kanske skulle funka där också. Bra på att fylla boxen är han ju men är målsättningen höga placeringar ser jag hellre ett annat namn. Detsamma gäller Lucas på den positionen men honom måste vi ju spela. Tror som flera andra att han kommer spela sexa större delen av sin karriär men där är det ju minst två, kanske fyra som går före i DIF idag.
Så. Som jag tänker att vi skulle spela med två sexor är Oliver Berg den som hade varit optimal som tia

Flankerad av Edvardsen till vänster, Asoro till höger och en ännu snabbare nia framför. Hade varit dödligt.
Bakom Schüller OCH Ekdal och ännu längre bak en Marcus Danielson. Helvete. Frågan är om vi ens hade behövt en nia med den uppställningen. Vi hade kunnat starta med tio man och vinna många matcher
Väljer ett lite lägre 4-2-3-1 med rak och snabb omställnings-/anfallsfotboll varje dag i veckan över den variant av 4-3-3 med press- och handbollsfotboll vi spelat senare tid.
Nu kommer ju inte denna uppställning hända uppenbarligen så jag är lite lost i vad planen är. Gissningsvis bygger vi dock runt Ekdal/Schüller så då är både Finndell och Mange överflödiga. Sabo får nog svårt att konkurrera med SLH och finnen som förste reserv så även han måste vidare.
Hur vi gör med ny MB, ny HB, mer långsiktig tia när Lucas lämnar, nya nian och två nya yttrar om Vá och Falle inte blommar ut återstår att se
Ändå glad att vi verkar gå från den fotboll vi såg 2023 med Mange och handboll även om det är att gå tillbaka. Lite sur mjölk att vi inte spelade som jag tänker när vi hade material att göra så dock :/
Gott nytt år!